جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وظیفه دارند که هرچه زودتر امکانات مورد نیاز در این شرایط را برای بیمارستان شهرستان تأمین کنند.

به گزارش ” انارما ” ؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) اظهار داشت: با توجه به اینکه رفسنجان در وضعیت بسیار بحرانی و در مرز فراتر از هشدار و قرمز از نظر کرونا قرار گرفته مراجعه به بیمارستان بیش از اندازه و ظرفیت است، تخت‌ها همه اشغال شده و امکانات کم است، اگر این روند ادامه پیدا کند مشخص نیست بیمارستان بتواند پاسخگوی بیماران کرونایی باشد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تأمین نیازهای بیمارستان از ضرورت‌ هاست، افزود: از مسائل اساسی برای بیمار کرونایی دریافت اکسیژن است که اگر دریافت نکند مشکلات زیادی برای بیمار وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: مسئولان، وزارت بهداشت و درمان، سازمان برنامه و بودجه، شرکت‌ها به ویژه مس سرچشمه وظیفه دارند که هرچه زودتر از جهت نیازهای ضروری کمک کنند و اکسیژن مورد نیاز و سایر امکانات مورد نیاز در این شرایط را برای بیمارستان تأمین کنند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: کادر درمان حدود یک سال است که درگیر است و خیلی زحمت می‌کشند و به نوعی دست خالی می‌جنگند ممکن است ویروس مدت ها از ما تلفات بگیرد بنابراین باید پیشگیری کنیم، مردم رعایت کنند و پیش‌بینی برای نیازهای آینده درمانی هم انجام شود.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه اگر مردم هشدارها را جدی می‌گرفتند نباید امروز در کشور به عنوان از شهرهای بحرانی از نظر کرونا باشیم، تصریح کرد: مردم فاصله ها را رعایت کنند، حتما از ماسک استفاده کنند، توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و از حضور در تجمع ها، مهمانی ها و دورهمی ها پرهیز کنند.

وی ابراز داشت: از اصناف قدردانی می کنم با این وضعیت اقتصادی رعایت کردند و تعطیل هستند، امیدواریم با تعطیلی بانک ها و مدیریت مراکز مختلف وضعیت بهتر شود و این شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با یادآوری این مطلب که کادر درمان به خاطر عشق به مردم و عشق به خدمت کار می‌کنند، اضافه کرد: مسئولان هم همت کنند امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان را تأمین کنند. اکنون در وضعیت جنگی هستیم و بیمارستان ما آمادگی و پیش بینی چنین شرایطی نداشت اما با ایثار پرستاران و کادر درمان کمبودها تا حدی جبران می شود.

حجت الاسلام جلالی از اینکه تخت های اورژانس دیگر ظرفیت ندارند و اینکه چند بیمار کرونایی در یک اتاق بستری‌اند، ابراز نگرانی کرد و گفت: در کنار بیمار کرونایی نباید همراه باشد اما به دلیل کمبود نیرو و پرستار این شرایط رقم خورده است و شاهد دور باطل هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حاج اصغر نظری از خیران به نام رفسنجان که سالهای قبل به فکر بود و بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) را ساخت، بیان کرد: اگر ما امروز این بیمارستان را نداشتیم باید در برابر این بحران چه می کردیم.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: متأسفانه دولت بعد ازانقلاب در زمینه بهداشت و درمان در رفسنجان خدمات چشمگیری نداشته است و زیرساخت های درمانی طی ۴۰ سال در رفسنجان توسعه پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بخش جراحی، اطفال، زنان و…به کرونا اختصاص دادیم و دیگر جایی در بیمارستان نداریم، ادامه داد: شرایط نگران کننده ای بر بیمارستان حاکم شده است و کرونا را با این بیمارستان نمی توانیم از بین ببریم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی