شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

نماینده مردم انار و رفسنجان گفت : تاکنون شهرستان انار توسط معادن مس سرچشمه و میدوک دیده نشده است و سرانه آلایندگی که به هرشخص در رفسنجان تعلق‌ میگیرد حدود ۹۰هزار تومان است و این در شرایطی است که در انار که بیشتر در معرض آلایندگی معادن میدوک و سرچشمه قراردارد سرانه آلایندگی هرنفر فقط ۳۰هزار تومان است.

به گزارش ” انارما ” ؛ حجت الاسلام دکتر حسین جلالی نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس عصر امروز چهارشنبه  ( ۲۱آبانماه )در  اولین نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار با اشاره به روند کاهشی قیمت ها در بازار گفت: مطابق با پیش بینی ها روند کاهش قیمت ها در بازار آغاز شده و ما بسیار به آینده خوش بین هستیم و انشاءالله سال۱۴۰۰سال شکوفایی اقتصادی خواهد بود.

حجت الاسلام جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار درخصوص‌ مشکل کم آبی منطقه انار گفت: موضوع تامین آب در سه حوزه صنعت،کشاورزی و شرب در حال پیگیری است که امیدواریم بخش صنعت با انتقال آب خلیج فارس که فاز اول آن در سیرجان به بهره برداری رسیده و‌ قرار است در فاز های بعدی یک انشعاب آن به انار اختصاص یابد حل شود.

وی افزود: در بخش شرب و کشاورزی طبق یک نظریه مطالعاتی دریایی از آب نسبتا شیرین در محدوده انار تا شمش در قسمتی خارج از سفره های زیرزمینی و در عمق ۴۰۰تا۸۰۰متری قرار دارد که در صورت تایید این موضوع و برداشت آب از این منطقه مشکل آب شرب کشاورزی و آشامیدنی منطقه حل خواهد‌ شد.

نماینده مردم انار و رفسنجان  در مجلس از ارزیایی یک طرح مطالعاتی دیگر در بحث عبور یک خط راه آهن از محدوده شهر انار خبر داد و گفت: این طرح نیز در حال آماده‌شدن هست که در صورت اجرا با عبور از منطقه انار و مهریز مسیر کرمان _تهران را حدود دوساعت نزدیک تر میکند.

وی ‌همچنین از پیگیری برای افتتاح پل کمربندی انار خبر داد و گفت: فاز اول این پل در ۲۲بهمن ماه افتتاح می شود.

جلالی در ادامه و در مورد وضعیت قبول شدگان آزمون استخدامی افق مس گفت: مسئولین مس مدعی هستند که ۱۷نفر از حوزه انار در آزمون و مصاحبه قبول شده اند اما اینکه واقعا چه تعداد از این ۱۷نفر اناری هستند و مبنای تشخیص قبولی های اناری چه بوده است هنوز مشخص نیست و ما به دنبال شفاف سازی در این موضوع هستیم‌.

وی افزود: نکته ی کاملا مشهود این است که از گذشته تاکنون هیچگاه شهرستان انار توسط معادن مس سرچشمه و میدوک دیده نشده است و سرانه آلایندگی که به هرشخص در رفسنجان و نوق تعلق‌ میگیرد حدود ۹۰هزار تومان است و این در شرایطی است که در انار که بیشتر در معرض آلایندگی معادن میدوک و سرچشمه قراردارد سرانه آلایندگی هرنفر فقط ۳۰هزار تومان است.

جلالی با تاکید بر اجحاف در حق انار در این زمینه گفت:پیگیر احقاق حقوق‌مردم انار از معادن خواهم بود.

نماینده مردم انار در پایان با اشاره به تلاش برای فراهم کردن زیرساخت های اقتصادی وجذب سرمایه گذار در حوزه صنعت گفت:در این زمینه با رایزنی های صورت گرفته کارخانه «کاشی پرشین»با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که پیش بینی میکنیم راه اندازی این کارخانه موجب اشتغال زایی برای قریب۳۰۰نفر در شهرستان انار شود.

وی در پایان و در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت بازار پسته گفت: متاسفانه یا خوشبختانه قیمت پسته با نوسانات قیمت دلار بالا و پایین میشود که اکنون پسته ایران با قیمت هرکیلو حدود ۷دلار‌ و پسته آمریکا ۸دلار خرید و فروش می شود.

گزارش: مهدی خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی