پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان انار در نشست خبری با اصحاب رسانه از وجود شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته در شهرستان را تایید کرد گفت : در نمونه گیری های اخیر باتوجه به رفتاری که ویروس از خود نشان می دهد ویروس جهش یافته در انار هم وجود دارد.

به گزارش ” انارما ” عصر امروز ۲۲فروردین ماه نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان در خصوص آخرین اقدامات ستاد پشیگیری  از شیوع ومبارزه بابیماری کرونا همراه با جمعی از خبرنگاران شهرستان درسالن جلسات فرمانداری انار برگزارشد.

فرماندار انار خاطر نشان کرد : وضعیت شهرستان انار طی دو هفته اخیر از وضعیت زرد به نارنجی تغییر یافته  است و این نگرانی به صورت جدی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن مردم بویژه تردد به شهرستان های همجوار وضعیت به قرمز تغییر خواهد کرد.

فرماندار انار تغییر وضعیت کرونایی شهرستان های همجوار را را تهدید جدی برای این شهرستان دانست و تاکید کرد : با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از شهرستان درگیر ویروس کرونا هستند از مردم می خواهیم تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده اشان از ترددهای غیرضروری به شهرستان های همجوار  بپرهیزند تا هرچه سریعتر این شرایط را پشت سر گذاشته و به وضعیت قبلی باز گردیم.

وی با بیان اینکه استفاده درست از ماسک می تواند در کاهش تعداد مبتلایان موثر باشد تاکید کرد در صورتی که ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند این آمار کاهش پیدا کند و ادارات و اماکن از اراِئه خدمات به افرادی که بدون ماسک حضور دارند خودداری کنند.

فرماندار انار گفت: نمازهای جمعه، نماز جماعات یومیه در مساجد تعطیل است و همچنین مدارس، موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مهدهای کودک در این شهرستان به مدت ۲ هفته تعطیل است.

زهرودی فرماندار انار گفت:  به مدت ۲ هفته مشاغل سطح  ۳ و ۴ در این شهرستان تعطیل خواهند بود و مشاغل گروه های ۲ تا ساعت ۲۰ و گروه های ۱ تا ساعت ۲۱:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.

فرماندار انار ادامه داد: احتمال اینکه حضور کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مابقی دستگاه‌ها تا دو سوم کاهش پیدا کند  و توصیه می شود مردم کار های اداری را تا حد امکان به صورت غیر حضوری انجام دهند

وی توضیح داد: همچنین هرگونه تجمع در آرامستان‌ها و مراسم سوگواری در منازل ممنوع است.

وی با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در شهرستان اجرا می‌شود و در صورت تخلف جریمه اعمال خواهد شد،گفت: ورود خودرو های شخصی با پلاک بومی شهر های نارنجی به سایر شهر ها ممنوع می باشد و بالعکس وررود خودرو های شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان های نارنجی ممنوع است و لازم بذکر است همشهریان میتوانند در صورت ضرورت برای مراجعه به بیمارستان،اورژانس ،داروخانه ها و یا ضرورت های دیگر میتوانند مدرکی که دال بر ضرورت مراجعه در ساعت های منع تردد دارد مثل فیش داروخانه یا قبض بیمارستان و… را به پلیس راهور ارائه دهند تا از جریمه ان ها صرف نظر شود .

 

دکتر عبداللهی رئیس شبکه بهداشت و درمان انار از وجود شواهدی مبنی بر وجود کرونای جهش یافته در شهرستان را تایید کرد گفت : در نمونه گیری های اخیر باتوجه به رفتاری که ویروس از خود نشان می دهد شک به یقین داریم که ویروس جهش یافته در انار هم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : ویروس جدید سرعت ابتلا و سرعت کشندگی بسیار بالاتری وجود دارد و از مردم خواهش میکنیم با توجه به خطر بیش از حدی که ویروس جهش یافته انگلیسی دارد باز هم مثل روز های قبل با ما همراه باشند و با رعایت نکات بهداشتی به امید خدا از پس این پیک برآییم.

دکتر عبدالهی رئیس شبکه بهداشت و درمان درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ۳۳۱۶ مورد تست نمونه گیری در شهرستان انار صورت گرفته است و ۱۲۹۷ مورد مثبت شناسایی شده است که از این تعداد ۳۹ مورد جان خود را از دست دادند.

رئیس شبکه بهداشت اظهارکرد: ساعت فعالیت مراکز تست کرونا افزایش پیدا خواهد کرده که اخبار تکمیلی از طریق رسانه ها اعلام خواهیم کرد و همه در قبال سلامت مردم مسئولیت داریم و دستگاه‌های عمومی و خصوصی باید پای کار بیایند تا بتوانیم با همراهی و همیاری مردم از شرایط سخت کنونی کرونایی گذر گنیم.

وی درپایان خگفت : در طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهت پیشگیری و درمان ویروس کرونا باید بیماریابی صورت گیرد. از مردم خواهشمندم نهایت همکاری جهت اجرای گام پنجم این طرح را داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه در این جلسه گفت : طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج و بهداشت در شهرستان به اجرا درآمد که شناسایی به موقع بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنان و قرنطینه سازی مناسب از مهمترین اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: کمک های مومنانه خوبی در شهرستان با همکاری مسئولین ، مردم و خیرین جمع آوری گردید که نشان از همدلی مسئولین و مردم است و امیدواریم در گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا بتوانیم با همکاری شهروندان، وضعیت را طی دو هفته به شرایط قبل برگردانیم.

 

گزارش : علیرضا زمانی

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

لوله بازکنی در تهران سه‌شنبه 13 آوریل 2021 - 11:10 ب.ظ

مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

ناشناس شنبه 17 آوریل 2021 - 12:33 ب.ظ

موج اول کرونا قبل از رمضان۹۹ موج دوم قبل از محرم۹۹ موج سوم قبل از ایام فاطمیه ۹۹ موج چهارم قبل از رمضان۱۴۰۰ عجیبه !خدا با مذهب و دین مخالف است یا دولت و وزارت بهداشت با دین مخالف است؟! خیلی واضح است که زمان موج کرونا را وزارت بهداشت روحانی تعیین و مدیریت میکند بنابراین هم بیماری، ساختگی است و هم موج آن لذا کرونا بیماری جهانی نیست برنامه ای جهانی است که در کشورهای مختلف اهداف مختلف دارد برنامه کرونا از چین بزرگ و با اعلام عده ای پزشک چینی که با سازمان جهانی بهداشت همکاری میکردند شروع شد و هدفش توقف و نابودی طب سنتی چین(طب سوزنی) بود البته ۴ماه بعد چین دست برنامه سازان کرونا را خواند و ضمن بازداشت پزشکان جاسوس ،کرونا در چین تمام شد. برنامه کرونا در امریکا جهت کنترل اعتراضات سیاهان اجرا شد برنام کرونا در اروپا بخصوص انگلیس و فرانسه نیز جهت کنترل اعتراضات ضد دولت ها اجرا شده است در سایر کشورها برنامه کرونا اهرمی است که دولت ها جهت کنترل تقاضای مردم و نیز کنترل شورش ها و اعتراضات از آن استفاده میکنند اما در ایران برنامه کرونا جهت توقف دین اسلام و نابودی مذهب شیعه توسط اصلاح طلبان و دولت غربگرا و بی دین روحانی با اسپانسری و حمایت سازمان جهانی بهداشت اجرا شده است و متاسفانه موجب مرگ و میر بسیاری از ملت و کم رنگ شدن مذهب شیعه و نیز تعطیلی اقتصاد شده است متاسفانه مسئولان عالیه نظام و قوه قضاییه و مجلس و سایر نهادهای نظارتی تاکنون اقدام موثری در قبال اقدامات دولت مخرب انجام نداده اند شاید هم خودشان را به خواب زده اند

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی