چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024

شرمن الکسی در کتاب «خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ‌پوست پاره‌وقت»،زندگی واقعی‌ش را دستمایه قرار داده و جهانی شگفت و تامل‌برانگیز آفریده است و با طنزی یگانه،خوانندگان سنین مختلف را به گریه و خنده وامی‌دارد. جونیور،کاریکاتوریست نوجوان در اقامتگاه سرخپوستان زندگی می‌کند.او با گرفتاری‌های جورواجور جسمی به دنیا آمده است و در طول داستان […]

شرمن الکسی در کتاب «خاطرات صد در صد واقعی یک سرخ‌پوست پاره‌وقت»،زندگی واقعی‌ش را دستمایه قرار داده و جهانی شگفت و تامل‌برانگیز آفریده است و با طنزی یگانه،خوانندگان سنین مختلف را به گریه و خنده وامی‌دارد.

جونیور،کاریکاتوریست نوجوان در اقامتگاه سرخپوستان زندگی می‌کند.او با گرفتاری‌های جورواجور جسمی به دنیا آمده است و در طول داستان به دنبال هویت خویش می‌گردد.او که همیشه به دنبال یافتن پاسخی برای سوال‌هایش است تصمیم سختی میگیرد و به قصد آموزش بهتر،اقامتگاه را ترک می‌کند و به مدرسه‌ای تمام سفید پوست در شهرک مجاور می‌رود. قوم و قبیله‌اش به او که نخواسته است هم‌رنگ جماعت باشد لقب خائن می‌دهند و و از طرفی دیگر به سختی مورد پذیرش جامعه‌ی سفیدپوست قرار می‌گیرد.

جونیور سرانجام با غلبه بر نقاط ضعف خود و به شیوه‌ایی خلاقانه هویت خود را خلق و بازآفرینی می‌کند.ریتم سریع کتاب،ترجمه‌‌ی خوب و کاریکاتورهای هماهنگ با موضوع داستان،از جمله ویژگی‌های کتاب است و خواندن آن را برای مخاطب در هر گروه سنی لذت‌بخش می‌کند.

مشخصات فنی:
نویسنده:شرمن الکسی
ناشر:نشر افق
موضوع:رمان
تعداد صفحات:۲۸۰

تهیه و تنظیم: مهدیه باقری

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی