پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024

صبح امروز یکشنبه ۶تیر نشست خبری طالبیان رئیس دادگستری شهرستان انار به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش انارما، صبح امروز یکشنبه ۶تیر نشست خبری طالبیان رئیس دادگستری شهرستان انار به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد.
وی ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر با اشاره به تدوین و ابلاغ سند تحول قضایی در دوره ریاست آقای رئیسی بر قوه قضائیه گفت: انشاالله با یاری رسانه ها در بحث مطلع کردن مردم از بخش های مختلف این سند از بار سنگین پرونده های ورودی به دستگاه قضایی کاسته خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان در پاسخ به سوالی در خصوص آمار پرونده های ورودی مربوط به طلاق و خانواده به دادگستری گفت: همچنان آمار مربوط به پرونده های طلاق در شهرستان نگران کننده است که بخش اصلی از این معضل به عدم شناخت کامل خانواده ها و ناهماهنگی فرهنگ خانوادگی زوجین قبل از ازدواج برمیگردد که این عامل متاسفانه در ادامه زندگی مشترک مشکل ساز خواهد شد.

طالبیان با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا در برخورد با فروشندگان مواد مخدر در سطح شهرستان گفت:در سطح شهر انار بحث قاچاق و فروش به صورت عمده مواد مخدر را نداریم اما در بحث خرده فروشی باهمکاری شهروندان با این افراد برخورد قانونی شده و‌ محل هایی که به عنوان پاتوق محل رفت و آمد معتادین در سطح شهر بوده جمع آوری میشود.
وی افزود: نکته ای مهم و البته نگران کننده در این زمینه بالا بودن میزان استعمال موادمخدر صنعتی اعم از (هروئین و شیشه) نسبت به جمعیت شهرستان می باشد که نیاز است در کنار برخورد قضایی خانواده ها نیز به این موضوع توجه داشته باشند.

وی‌شهرستان انار را از لحاظ شاخص های امنیتی مطلوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان آمار مربوط به جرایم خشن که شامل (سرقت مسلحانه، قتل ،سرقت به عنف و…) باشد نداریم که این نکته باعث تمایز شهرستان انار نسبت به شهرستان های اطراف در مطلوب بودن شاخص های امنیتی شده است.

طالبیان در خصوص زندانیان اناری در زندان رفسنجان نیز گفت: همواره سعی کرده ایم به صورت مستمر نهایتا هرسه هفته یکبار بازدید حضوری از زندان رفسنجان داشته باشیم و از نزدیک وضعیت زندانیان اناری را ببینیم و در جریان مشکلاتشان قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه قریب ۶۰زندانی از شهرستان انار در زندان رفسنجان هستند گفت: اکثر جرایم مربوط به زندانیان اناری مربوط به جرایم سرقت و مواد مخدر است.

طالبیان در پایان با تاکید بر نظارت خانواده ها بر فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی بستری است که بی توجهی والدین به رفتار فرزندانشان در این فضا میتواند موجب آسیب های جبران ناپذیری در بنیان خانواده و آینده فرزندانشان باشد.

گزارش: مهدی خلیلی

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی