جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

در اقدامی بحث برانگیز تعدادی از درختان فضای سبز حاشیه بلوار جمهوری انار در محدوده بیمارستان جدید انار از جا درآورده شده است

به گزارش ” انارما ” ؛ در اقدامی بحث برانگیز تعدادی از درختان فضای سبز حاشیه بلوار جمهوری انار در محدوده بیمارستان جدید انار از جا درآورده شده است . گویا قطع این درختان در جهت سهولت مسیر تردد از طرف بیمارستان انار به سمت بلوار جمهوری صورت گرفته اما با توجه به موقعیت این فضای سبز بیم آن میرود که در آینده ای نزدیک تمامی درختان این محل به بهانه در حریم بیمارستان قرار گرفتن قلع و قمع شوند .

جای سوال دارد که آیا امکان بازگشایی یک مسیر تردد چه به صورت سواره‌رو و چه به صورت پیاده‌رو به شکلی که نیاز به قطع درختان نباشد وجود داشته یا خیر که مسئولین مربوطه در شورای شهر انار و شهرداری و همچنین شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید به عنوان نهاد ذی ربط در مورد آن پاسخگو باشند.

این تصمیم درحالی گرفته شده که صدور مجوز قطع یا انتقال برای درختان واقع در محدوده طرح‌های فنی و عمرانی، طرح‌ها و املاک دولتی، اماکن مقدسه و مذهبی فقط در کمیسیون اصلی ماده هفت (۷) انجام پذیرفته و کمیسیون‌های مستقر در مناطق مطلقاً و مؤکداً مجاز به صدور مجوز قطع یا انتقال این‌گونه درختان نمی‌باشند.

همچنین در ماده یک قانون حفاظت محیط زیست آمده: “حفاظت‌ و بهبود و بهسازی‌ محیط ‌زیست‌ و پیشگیری‌ و ممانعت‌ از هر نوع‌آلودگی‌ و هر اقدام‌ مخربی‌ که‌ موجب‌ برهم‌ خوردن‌ تعادل‌ و تناسب‌ محیط ‌زیست‌ می‌شود از وظائف‌ سازمان‌ حفاظت‌ محیط‌زیست‌ است‌. “

برهمین اساس, اداره محیط زیست نیز در قبال این تصمیم و همچنین جلوگیری از تکرار این اتفاق مسئول‌است.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی