پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024

مردم شهر انار از افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن در ماه های اخیر ابزار گله مندی کردند و از مسئولان مرتبط خواستار چاره اندیشی و راهکاری مناسب برای حل این مشکل شدند.

به گزارش انارما ؛ مردم شهر انار از افزایش بی رویه قیمت زمین و مسکن در ماه های اخیر ابزار گله مندی کردند و از مسئولان مرتبط خواستار چاره اندیشی و راهکاری مناسب برای حل این مشکل شدند.

در نگاه اول رسیدن به خانه و سرپناه در شهرستان انار با توجه به جمعیت کم و موقعیت اش چندان کار دشواری نیست اما واقعیت این است که در این شهر قیمت‌ها سربه فلک کشیده و نقطه اشتراک بسیاری از کارشناسان و اهل‌فن این است که قیمت ها با مرکز کلان شهر ها برابری می کند.

روز گذشته ۱۲ بهمن ماه وضعیت نابسامان ملک و مسکن وادار کرد تا اعضای شورای اسلامی شهر انار جلسه ای برای حل این معضل با حضور کارشناسان رسمی دادگستری انار برگزار کنند.

در این جلسه که بدون حضور خبرنگاران برگزار شد با محوریت نابسامانی بازار زمین و مسکن و ایجاد راهکار برای حل این معضل با حضور کارشناسان رسمی دادگستری آقایان ترابی، بیرمی، مهرابی و خانم پوزن معاونت فنی و شهرسازی شهرداری انار تشکیل گردید.

با توجه به خواست و دغدغه اعضای شورای اسلامی شهر جهت ایجاد راه کار مقابله با این نابسامانی پس از بحث و تبادل نظر بین حاضرین در جلسه مقرر گردیدکه مردم در خرید ملک و ساختمان با کارشناسان دادگستری مشورت و حتما با نرخنامه کارشناسی اقدام به خرید ملک یا ساختمان نمایند.

در این جلسه عنوان شد: عده ای سودجو در فضای مجازی و فضای حقیقی قیمت‌های نجومی بروی املاک تعیین می‌کنند و با اصرار بروی قیمت‌های کذایی، بازار مسکن و زمین را به نفع خودشان تعریف می‌کنند و سودهای کلانی به جیب می‌زنند. جهت جلوگیری از این سوءاستفاده ها از همشهریان عزیز به جد تقاضا می‌گردد به شایعات و قیمت های کذایی ارائه شده در فضای مجازی اهمیت ندهند و نرخ واقعی مسکن و زمین را از کارشناسان دادگستری یا خبره های محلی دریافت نمایند.

اعضای شورای اسلامی شهر انار نیز از صنف مشاورین املاک خواستند در معاملات مسکن و زمین شهرستان از طرفین بخواهند نرخنامه کارشناسی را ضمیمه نمایند و دسترسی سوءاستفاده کنندگان را از این بازار مهم قطع نمایند.

⚠️به هر حال تأمین سرپناه و مسکن با قیمت متعارف یک وظیفه حاکمیتی و مطالبه به حق عمومی از مسئولان است و نباید حق خانه دار شدن را با حباب قیمت‌ها و قیمت‌های دست نیافتنی و یا عده ای سودجو در فضای مجازی و فضای حقیقی نامید و از مردم عادی گرفت.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی