جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024

نماینده مردم رفسنجان طی یادداشتی نسبت به نبود انگیزه در میان مدیران دولت سیزدهم در استان کرمان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار انارما متن یادداشت حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها استان کرمان شرایط سختی را تجربه می‌کند. شاید در هیچ دوره‌ای تا این اندازه شاهد تشتت، تفرقه و پراکندگی؛ حتی در بین نیروهای انقلابی استان، نبوده‌ایم.

امروز دیگر از آن شور و اشتیاق روزهای ابتدایی دولت سیزدهم خبری نیست. بدنه مدیریتی استان دچار فرسودگی و بی انگیزگی است و تحرک و پویایی در بین مدیران دیده نمی‌شود.

عمده نیروهای تازه نفس، باانگیزه و انقلابی، که امید داشتند زمینه کار جهادی و خدمت رسانی برای آنها فراهم شود، به تدریج سرخورده، ناامید و گوشه گیر شده و در ساختار اداری معیوب و فشل استان، هضم شدند.

مردم استان تا امروز هیچ گونه تغییر قابل توجه و تحول اساسی را احساس نکرده‌اند، در نتیجه از خود می‌پرسند، آن وعده‌هایی، که امید را در آنها برانگیخت و اعتماد آنها را جلب کرد، چه شد؟

به راستی آیا جریان فاسد ثروت و قدرت در استان کرمان که نسبت به آرمان های عدالت خواهانه دولت سیزدهم عناد و دشمنی دارد، برای سنگ اندازی بر سر راه این دولت و خدشه دار کردن اعتبار آن در نزد مردم استان، مسیری جز همین مسیر هفت ماه گذشته را می‌توانست طی کند؟

بنده منکر تلاش‌ها و زحمات برخی از مدیران پاک و شایسته در بخش های مختلف استان نیستم؛ اما تا زمانی که مدیر ارشد استان که محرّک و هماهنگ کننده بخش های مختلف است، انقلابی، عدالت خواه، فساد ستیز، مقتدر و جهادی نباشد، تمام حرکت های جزیره ای در گوشه و کنار، ابتر می ماند و نتیجه مطلوب را به دنبال ندارد.

چند ماه قبل گفتیم که مدیر ارشد فعلی استان کرمان که از مدیران اصلاح طلب دولت به اصطلاح تدبیر و امید است، برای مدیریت استان در دولت آقای رئیسی مناسب نیست. ایشان سوابق روشن انقلابی ندارد و معتقد و پایبند به آرمان های این دولت نیست. قاطبه نیروهای انقلابی استان مطالبه خود مبنی بر تغییر ایشان را به گوش مسؤولان دولت رساندند و شخص آیت الله رئیسی وعده دادند که “مردم کرمان تحول می‌خواهند و استاندار کرمان قطعا تغییر می‌کند.”

از آن روز تا الان به دلایل مختلف، این وعده محقق نشده است؛ یک روز به خاطر مراسم سالگرد شهادت سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی، روز دیگر به خاطر سیل جنوب کرمان، روز دیگر به مناسبت مراسمات دهه فجر و امروز به خاطر شرایط پایان سال و آغاز سال جدید.

در میانه این سیاست بازی‌ها، مصیبت‌های مردم روز به روز افزایش پیدا کرده و تقریبا هیچ تلاش مؤثری در جهت کاهش آلام و رنج های آنها صورت نگرفته است.

مدیر ارشد فعلی استان به دلیل جایگاه متزلزل خود در این دولت، به جای مدیریت مقتدرانه و یکپارچه، مشغول باج دادن به این و آن است.

مشاهدات عینی و بررسی سیر انتصابات این روزها نشان می‌دهد که ایشان برخلاف مصالح واقعی مردم و بدون توجه به مطالبه جریانات انقلابی شهرستان‌های استان و بدون در نظر گرفتن شایستگی افراد، و صرفا برای محکم کردن جای پای خود، در حال نشست و برخاست با اهالی قدرت و اجرای خواسته های آنان است.

البته شرایط طوری مهندسی می‌شود که شاکله مدیریتی جریان کارگزاران در کرمان دچار آسیب و فروپاشی اساسی نشود و منافع اقتصادی آنان در استان تامین گردد. بله برای ساکت کردن منتقدان، تعدادی از نیروهای انقلابی در برخی از جایگاه‌ها به کار گرفته می‌شوند؛ اما در عمل، چنان محدود می‌شوند که بود و نبودشان چندان فرقی نمی‌کند.

آیا این نوع عملکرد، مین گذاری بر سر راه استاندار بعدی و اخلال در کار دولت مردمی آیت الله رئیسی نیست؟

آیا قرار است استاندار بعدی اسیر طرحی شود که ساخته و پرداخته دست دیگران است؟

ایشان اگر آن‌گونه که ادعا می‌کند، واقعا دلسوز مردم کرمان است، می‌بایست با دیدن مخالفت‌ها و مهیا نبودن شرایط برای ادامه حضور خود در استان، با یک تصمیم قاطع از صحنه کنار رود و زمینه را برای روی کار آمدن یک نیروی انقلابی و معتقد به آرمان های دولت سیزدهم فراهم سازد.

بالاترین حق ها، حق الناس است و بدترین ظلم ها، ظلم به مردم است. چه ظلمی بالاتر از اینکه در اثر سوء مدیریت و تبانی با اهالی قدرت، شایستگان به حاشیه رانده شوند و در نتیجه، زندگی بر مردم چنان سخت گردد که نه تنها نسبت به این دولت؛ بلکه نسبت به اصل نظام و انقلاب، بدبین و رویگردان شوند؟

نمونه روشن سوء مدیریت را در برکناری فرماندار قبلی و معرفی گزینه جدید برای فرمانداری رفسنجان می‌توان، مشاهده کرد. بعد از ماجرای فتنه گونی که منجر به کنارگذاشتن فرماندار قبلی شد، جوّ شهرستان به شدت ملتهب است و نیروهای انقلابی به نحو کم سابقه‌ای دچار تشتّت و اختلاف نظر شده‌اند. در چنین شرایطی عقل و منطق و تدبیر حکم می‌کند که از اقدامی که اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند، پرهیز شود. در کمال تعجب، آقای استاندار بدون در نظر گرفتن شرایط حساس فعلی، اقدام به معرفی یکی از مدیران غیربومی دولت قبل، به عنوان فرماندار رفسنجان کرد که این انتخاب، به لحاظ غیربومی بودن فرد معرفی شده و عدم آشنایی وی با مناسبات و ظرفیت های شهرستان و عدم تناسب سوابق مدیریتی وی با مدیریت اجرایی شهرستان بزرگی مثل رفسنجان، انتقادات فراوانی را در پی داشته است.

نیروهای انقلابی شهرستان رفسنجان از طیف های مختلف در تماس‌های مکرری که در دو روز گذشته با بنده داشتند، بالاتفاق معتقد بودند که شرایط برای معرفی این گزینه مهیا نیست و این اقدام باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود و اختلافات موجود بین نیروهای انقلابی را بیشتر و شدیدتر می‌کند و منجر به وارد آمدن آسیب بیشتر به مردم مظلوم این شهرستان می‌شود.

این گمانه اگر در اوایل تنها در حد یک احتمال مطرح بود؛ اما عملکرد چند ماه گذشته مدیر ارشد فعلی استان، این

ظنّ و گمان را تقویت می‌کند که وی عزم خود را جزم کرده تا سرمایه اجتماعی دولت آیت الله رئیسی در استان کرمان را به طور کامل نابود کرده و بدنه انقلابی حامی ایشان را دچار تردید، سرگشتگی و پشیمانی سازد.

بنده این عملکرد را در جهت منافع مردم و در راستای اهداف دولت سیزدهم نمی‌دانم و نسبت به نتایج خسارت بار آن هشدار می‌دهم و به صورت جدی از حضرت آیت الله رئیسی درخواست دارم که به داد مردم مظلوم استان کرمان برسند و به سیاست بازی‌ها و منفعت طلبی های جریانات ناسالم سیاسی و اقتصادی در استان پایان دهند.

و آخر دعوینا ان الحمد لله رب العالمین

حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی/

پایان پیام

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی