جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024

نشست خبری دکتر عبداللهی مدیر شبکه بهداشت شهرستان انار با خبرنگاران باهدف قدردانی از زحمات پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان و ارائه گزارشی از نحوه استقرار نظام جامع سلامت در شهرستان و خدمات ارائه شده در غالب طرح تحول سلامت برگزار شد.

به گزارش انارما نشست خبری دکتر عبداللهی مدیر شبکه بهداشت شهرستان انار با خبرنگاران باهدف قدردانی از زحمات پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان و ارائه گزارشی از نحوه استقرار نظام جامع سلامت در شهرستان و خدمات ارائه شده در غالب طرح تحول سلامت برگزار شد.

دکترعبداللهی ضمن تبریک سال جدید خاطر نشان کرد: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان انار در امر واکسیناسیون دانش آموزان، رتبه برتر استانی را دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان انار گفت: بیش از ۱۶هزار مورد تست از ابتدای شروع ویروس کرونا تاکنون از افراد با علائم مشکوک در این شهرستان گرفته شده که نسبت به میانگین جمعیت شهرستان می توان گفت هر دو و نیم نفر یکبار تست انجام داده است و از این تعداد تاکنون ۵هزار و ۲۲۵ نفر آلوده به این ویروس وتعداد کل فوتی ها ۷۲ نفر شناسایی شده اند.

وی خاطر نشان کرد مرکز کووید ۱۹ در ایام نوروز برای خدمات رسانی به مردم در شهرستان از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح فعال هستند.

این مقام مسئول افزود: مرکز تجمعی واکسیناسیون که در سالن چندمنظوره شهدای کوفه قرار داشت به مراکز بهداشت انتقال داده شد و در ایام تعطیل سال جدید مراکز واکسیناسیون فعالیت خودشان را همچنان ادامه خواهند داد و مردم برای تزریق واحد‌های مانده می‌توانند اقدام کنند.

دکتر عبداللهی با اشاره به اینکه شهرستان انار استقبال خوبی در پوشش تزریق دزهای واکسن را داشته است ، گفت: شهرستان انار توانست نوبت اول تزریق واکسن را به ۹۱ درصد از گروه هدف خود تزریق کند و ۸۱ درصد نوبت دوم و نوبت سوم که شامل افراد بالا ۱۸ سال بوده است ۴۰درصد واکسیناسیون را دریافت کردند.

وی در رابطه با احداث بیمارستان جدید انار اظهار کرد: این بیمارستان در ابتدا با ظرفیت ۳۲ تختخواب احداث شده بود که به‌واسطه افزایش بنا و ۶ تخت که شامل (دوتخت ارتوپد ، دوتخت چشم پزشکی و دو تخت روان پزشکی ) به ۳۸ تختخوابی با انواع جراحی های مربوطه وبا تجهیز دستگاه های پیشرفته ارتقاء یافت و با پیشرفت ۹۵ درصدی از سوی بودجه دولتی برای تکمیل ، خرید امکانات و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در این بیمارستان جذب و هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان انار در خصوص ساختمان توسعه این بیمارستان که با افزایش فضای یک هزار و هشتصد متری در فاصله چندمتری بیمارستان جدید درحال ساخت است افزود : این ساختمان دو طبقه که در طبقه اول شامل بخش سی تی اسکن ، رادیولوژی و دیالیز و در طبقه دوم شامل بخش CCU و ICU است از طریق یک راهرو به ساختمان جدید متصل میشود و لازم بذکر است هزینه این ساختمان از صفر تا صد آن توسط خیرین شهرستان جذب شده است.

عبداللهی مدیر شبکه بهداشت و درمان انار افزود: تکمیل این بیمارستان با اعتباری بالغ‌بر ۴۱ میلیارد تومان ازبخش دولتی و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال شکل‌گیری است و با پیگیری‌های نماینده مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان روند تکمیل و جذب بودجه در دستور کار قرار گرفت که با تزریق ۹ میلیارد دیگر جهت محوطه سازی این بیمارستان در سال جدید( سال ۱۴۰۱) بزودی تکمیل ، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با همت خیرین و کمک های مردمی شهرستان و جذب اعتبارات شرکت صنایع مس بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان دیگر از شهریور ۹۹، کار ساخت پروژه ساختمان دو طبقه توسعه بیمارستان نیز در حال انجام است که این اقدام خیرخواهانه بسیار قابل تقدیر و کمک بسیار زیادی به همراهان بیماران و حفظ آرامش آنها خواهد داشت.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی