پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024

یک دامپزشک بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان انار جان خود را از دست داد.

به گزارش *انارما* ؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: یک دامپزشک بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان انار جان خود را از دست داد.

محمدی شاهرخی در خصوص مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گفت: یک دامپزشک بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، روز سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳ به بیمارستان مراجعه و در بیمارستان علی ابن ابی طالب بستری شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرد بعد از چند ساعت، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ جان خود را از دست داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی مرگ یک مورد قطعی بیماری تب کریمه کنگو، آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مورد بررسی قرار گرفت.

او می گوید: تب کریمه کنگو یا همان تب خون‌ریزی دهنده یک بیماری ویروسی است که در اثر تماس با گوشت و یا حیوان آلوده و گزش نوعی کنه منتقل می‌شود و بین انسان و حیوان مشترک است که با فرا رسیدن فصل گرما شیوع پیدا می‌کند.

محمدی شاهرخی می‌گوید: مردم در صورت مشاهده علائم بیماری در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گفته او شهروندان لازم است به منظور حفظ ایمنی و سلامت خود برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، گوشت خام خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و در نهایت پس از گذشت زمان لازم، گوشت را با دستکش قطعه‌بندی و آماده مصرف کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برخی از علائم این بیماری، طبق گزارش‌های ثبت شده، شامل: سردرد، تب بالا، کمردرد شدید، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و خونریزی است.

⚠️ *لازم بذکر است پزشک متوفی دارای تنها کلینیک دامپزشکی در انار بوده و فعالیت پیشگیری و کنترل بیماری در حیوانات از طریق مایه کوبی دام‌ها را در شهرستان های انار و رفسنجان انجام داده است.*

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۳در شهرستان انار

برنامه تحویل سال در شهرستان انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی