شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024

مدیر مرکز آموزش بهورزی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در شهرستان های رفسنجان و انار ۹۱ خانه بهداشت فعال است ۱۸۴ بهورز در خانه های بهداشت این دو شهرستان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش ” انارما ” ؛ سوسن ابوالهادی مدیر مرکز آموزش بهورزی و کارشناس مسئول آموزش بهورزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با گرامیداشت دوازدهم شهریور روز بزرگداشت بهورز اظهار کرد: بهورزان مدافعین گمنام عرصه سلامت روستا هستند و تمامی مراقبت‌های روستا توسط بهورزان انجام می شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان های رفسنجان و انار با ۱۳۴ هزار نفر جمعیت روستایی ۹۱ خانه بهداشت فعال است که ۱۳ خانه بهداشت متعلق به شهرستان انار است و ۱۸۴ بهورز در خانه های بهداشت این دو شهرستان خدمات ارائه می دهند.

ابوالهادی مراقبت های مادران باردار، مراقبت های پیش، حین و پس از زایمان، بهبود تغذیه و مراقبت از کودکان و ایمن سازی و پیشگیری از بیمارهای واگیردار را از جمله خدمات بورزان در خانه های بهداشت عنوان کرد و گفت: شعار بهداشت جهانی حمایت همگانی از مدافعان سلامت است که علاوه بر نیروهای درمانی نیروهای بهداشتی از جمله بهورزان را هم در بر میگیرد.

وی تصریح کرد:۴۳۹ مورد جلسات کمیته ها و ۸۹۸ مورد جلسات آموزشی برای افراد در روستا برگزار و ۵۵۹ مورد بنر اموزشی در سطح روستاها نصب شده است.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

تصاویری از تعزیه خوانی عصر عاشورا در بشرحافی انار

مراسم تعزیه عاشورا، عصر سه شنبه (۲۶ تیر ۱۴۰۳) در انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی