شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

سارقان در اقدامی بی سابقه ۴تُن پسته از باغات کشاورزی شهرستان انار به سرقت بردند

به گزارش #انارما، یکشنبه شب ۸مرداد از باغات پسته صحرای شاهاباد انار (یک کیلومتری انار از سمت رفسنجان) قریب چهارتن پسته تر طبق نظر کارشناس دادگستری به سرقت رفته که این سرقت در طول سالیان اخیر تقریبا بی سابقه بوده است.

یکی از شهروندان با ارسال این گزارش به انارما گفت : از مسولان امنیتی و انتظامی خواهشمندیم بصورت جدی پیگیر این مورد و موارد مشابهی که اخیرا اتفاق افتاده باشند چرا که کشاورزان منطقه با این هزینه های سنگین زحمت میکشند و عده ای سارق یک شبه تمامی سرمایه آنها را به غارت میبرند.
کشاورزی که از باغش سرقت شده در خصوص جزئیات این سرقت گفت: به نظر من سارقین یک باند بودند چرا که این میزان سرقت در دو الی سه ساعت فقط با ۳۰کارگر یا بیشتر امکان پذیر است‌.

وی افزود: من فکرمیکنم قریب ۷الی ۸تن پسته از باغات من به سرقت رفته که کارشناس دادگستری با تایید اینکه از حدود ۱۳۵۰ راس درخت پسته سرقت شده حدود ۴تن سرقت پسته را تایید کرده است.

این شهروند مالباخته در پاسخ به این سوال که آیا نگهبان در صحرا مستقر بوده یا خیر گفت : در زمان سرقت هنوز نگهبان نبوده که بعد از این اتفاق نگهبان در صحرا مستقر شده است.

با توجه به محصول خوبی که امسال در شهرستان انار پیش بینی برداشت آن می شود ، از طرفی قیمت بالای پسته سبب شده تا این محصول گران طمع برخی افراد از جمله دله‌دزدها و معتادان را برانگیزاند و سراغ این باغ‌ها بروند و از روی درختان دزدی کنند.

اتفاقات مشابهی که طی هفته گذشته نیز در برخی باغ های پسته شهر انار نیز تکرار شد و حال انتظار میرود تمهیدات بیشتری از سوی نیروی انتظامی و همچنین نگهبانان صحراهای کشاورزی جهت مراقب از محصول اندیشیده شود.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی