شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ | Saturday 27 July 2024

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به نمره کلی معین‌های اقتصادی و زیست محیطی اشاره کرد و افزود: قلعه‌گنج بالاترین امتیاز و شهربابک، منوجان و سیرجان در رده‌های بعدی و کوهبنان، رودبار جنوب، ارزوئیه و انار کمترین امتیاز را در این حوزه کسب کرده‌اند.

به گزارش ” انارما ” به نقل از ایسنا ؛ رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از انتظارات و انتقادهای اولیه در مورد معین‌های اقتصادی سخن به میان آورد و عنوان کرد: یکی از مهمترین نقدها این بود که این بنگاه‌های اقتصادی عمدتا دارای نگرش سودگرایانه هستند و به دنبال نفع شخصی و بنگاه خودشان هستند.

رودری گفت : همچنین کاهش شفافیت، ایجاد انحصار، قائل به فرد بودن، عدم توجه کافی به ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای، افزایش نابرابری، خسارات زیست محیطی و… از دیگر نقدهای وارده به معین‌های اقتصادی در ابتدای شکل‌گیری بود که کمتر پاسخ علمی و کارشناسانه‌ای به این نقدها داده می‌شد و عمده تحلیل‌ها، تحلیل‌های ذهنی و براساس شواهد در بخشی از معین‌ها صورت می‌گرفت.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: در معیار زیست محیطی شهرستان های قلعه‌گنج، منوجان و سیرجان بیشترین امتیاز و راور، کهنوج و انار پایین‌ترین نمره و امتیاز را کسب کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به نمره کلی معین‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: قلعه‌گنج بالاترین امتیاز و شهربابک، منوجان و سیرجان در رده‌های بعدی و کوهبنان، رودبار جنوب، ارزوئیه و انار کمترین امتیاز را در حوزه اقتصادی کسب کرده‌اند.

رودری تاکید کرد: شاید برخی‌ها تصور می‌کنند که استان معین‌های اقتصادی را رها و فراموش کرده‌ است در حالی که اینگونه نیست و تنها شکل پیگیری کار با گذشته تفاوت پیدا کرده است و معین‌های اقتصادی هم اکنون به شکل جدی‌تر درحال انجام کار هستند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

تصاویری از تعزیه خوانی عصر عاشورا در بشرحافی انار

مراسم تعزیه عاشورا، عصر سه شنبه (۲۶ تیر ۱۴۰۳) در انار برگزار شد ...

یادداشت های خصوصی