دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 17 June 2024

در شهرستان دو هزار سیصد مجرد بالای ۳۰ سال داریم که این آمار در شهرستان انار نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری انارما، صالحی فرماندار انار در جلسه ستاد بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: اولویت اصلی دولت بحث جوانی جمعیت، تشویق و ترغیب به فرزندآوری و تشکیل خانواده است و در این زمینه هزینه‌های خوبی از جمله مصوبه درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال به بیمه‌ها ابلاغ شده است.

فرماندار شهرستان عنوان کرد : تعداد ۱۴۵ والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از مهر ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده زمین بالای ۲۰۰متر در انار به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

فرماندار انار ضمن انتقاد از غیبت برخی از مدیران شهرستان به جهت عدم حضور در جلسه ستاد بزرگداشت جمعیت ادامه داد: مدیران باید خود شخصا در این جلسه حضور داشته و عدم حضور آن‌ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است دلیل نسبت به عدم حضورشان کتبا به فرمانداری اعلام نمایند.

سحر حسنی رئیس مرکز بهداشت انار اظهار داشت: در شهرستان دو هزار سیصد مجرد بالای ۳۰ سال داریم که این آمار در شهرستان انار نگران کننده است.

دکتر حسنی با مقایسه نرخ باروری در سال‌های مختلف، اذعان داشت: در سال ۱۴۰۱ نرخ باروری ۱.۵۴ بود که با ابلاغ قانون جوانی جمعیت و سلامت خانواده در این سال، نرخ باروری شهرستان انار در سال ۱۴۰۲ با روند افزایشی هفت دهم درصدی به ۱.۶۱ رسیده است.

در پایان این نشست کبری طالبی مدیر گروه خانواده و جمعیت شبکه بهداشت شهرستان نیز به شعار سال ۱۴۰۳ بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت با عنوان “نقش من در جوانی ایران” اشاره کرد و گفت: تمامی مسئولین شهرستان درچندین بند مکلف هستند تا در بحث جوانی جمعیت حضور داشته باشند و امکانات ،برنامه ها و یا تسهیلاتی را در این حوزه فعال سازند.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی