سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 28 May 2024

وروار مرتفع ترین آبشار خاورمیانه و با چشم انداز باغات سرسبز و زمین های پر از گل نر گس از زیباترین …

به گزارش انارما،وروار مرتفع ترین آبشار خاورمیانه و با چشم انداز باغات سرسبز و زمین های پر از گل نر گس از زیباترین جاذبه های گردشگری کشور  محسوب می شود که  دارای ارتفاع ۱۷۶ متر می باشد و  در شمال شرقی شهرستان عنبرآباد در منطقه رودفرق و نزدیک روستای باغ آهنی قرار دارد، برای دسترسی به این آبشار باید از مسیر جاده جیرفت کهنوج عبور کرد و از دوراهی جهادآباد حدود ۲۰کیلومتر به سمت مردهک و روستای رود فرق رفت .

روستای رود فرق در دهانه ی خروجی آب رودخانه ای قرار دارد که از منطقه جبالبارز جنوبی و خصوصا قله ی علم شاه سرچشمه می گیرد و از آبشار رود فرق سرازیر می شود فاصله روستای رود فرق تا آبشار حدودا“ ده کیلومتر می باشد .

به دلیل ارتفاع بسیار زیاد این آبشار آب در انتها به صورت پودر فرو می ریزد و شرایط بسیار مطلوبی را در منطقه به خصوص در فصول گرم سال ایجاد می کند.

گردشگران بهترین زمان برای بازدید از آبشار وروار را بدلیل افزایش حجم آب آبشار، اسفند و فروردین می دانند اما فضای دلچسب و گیرای آن در هر زمان گردشگران و دوست داران طبیعت را به خصوص در ایام نوروز به سمت این نقطه از استان کرمان می کشاند تا ساعاتی شیرین از تمام جذابیت های خود، در ذهن تماشاگرانش به جای بگذارد و آنها را برای دیدار دوباره این مکان فراخواند .

آبشار رودفرق با ارتفاع 176متر

رودفرق

رودفرق عنبراباد

رودفرق مردهک

منبع:سفیر جنوب

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی