سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 28 May 2024

به گزارش انارما به نقل از مرصاد، پس از اعتراض گسترده مردم، خانواده شهدا، اساتید دانشگاه و دانشجویان در شهر پیشوا، سخنرانی فائزه هاشمی که قرار بود شانزدهم آذر ماه در دانشگاه آزاد این شهر برگزار شود لغو شد. در میان انبوه مراسمهای لغو شده با حضور سخنرانهای منتقد دولت توسط دانشگاهها، سخنرانی دختر هاشمی رفسنجانی […]

چرایی افتادن خاندان هاشمی از چشم "ورامین و پیشوا"

به گزارش انارما به نقل از مرصاد، پس از اعتراض گسترده مردم، خانواده شهدا، اساتید دانشگاه و دانشجویان در شهر پیشوا، سخنرانی فائزه هاشمی که قرار بود شانزدهم آذر ماه در دانشگاه آزاد این شهر برگزار شود لغو شد.

در میان انبوه مراسمهای لغو شده با حضور سخنرانهای منتقد دولت توسط دانشگاهها، سخنرانی دختر هاشمی رفسنجانی تنها برنامه ای  بود که توسط مردم لغو شد.

اعتراض ها به حضور این عضو خانواده هاشمی در این شهر ۷۰ هزار نفری به اندازه ای بود که مسئولان دانشگاه آزاد پیشوا چاره ای جز لغو این سخنرانی نداشتند.

بر اساس این گزارش روز یکشنبه جمعی از روحانیون، بسیجیان، طلاب و اقشار مردم در امامزاده جعفر(ع) شهر پیشوا اجتماع کردند و خواستار لغو سخنرانی فائزه هاشمی شده بودند.

در این اجتماع مردمی حاضران علاوه بر اینکه مخالفت خود را با حضور فائزه هاشمی اعلام کردند، نسبت به حضور وی در دانشگاه آزاد شهر هشداز دادند و تاکید کردند که این اقدام عواقب ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

 

فائزه هاشمی کیست؟

فائزه هاشمی تنها کسی از میان دختران اکبر هاشمی رفسنجانی است که خود را به عرصه سیاست وارد کرده است.

او به گفته خودش دارای مدرک دکتری حقوق بین الملل، دو مدرک فوق لیسانس در رشته حقوق بشر و حقوق بین الملل، دو مدرک لیسانس در رشته مدیریت و رشته علوم سیاسی است. وی همگی مدارک دانشگاهی خود را  جز در رشته مدیریت،  از دانشگاه آزاد اسلامی تهران دریافت کرده است.

فائزه هاشمی در انتخابات مجلس در دوره پنجم نماینده شهر تهران بود اما در دوره ششم مجلس شکست سنگینی خورد.

شکست سخت فائزه هاشمی در انتخابات مجلس ششم ضربه ای سخت به وی وارد کرد به طوری که تا مدت ها دیگر خود را از هرگونه فعالیت و اظهار نظر سیاسی دور کرد.

این عضو خانواده هاشمی در ماجرای فتنه ۸۸ بار دیگر فعال شد و خود را به عنوان یکی از فعالان اصلی این فتنه معرفی کرد. فعالیت های شبانه روزی او در این دوره باعث شد که در جریان اغتشاشات چندین مرتبه دستگیر و آزاد شود.

در نهایت این فعالیت های فتنه گرانه او را به دادگاه کشاند و به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد.

 

پایان عمر سیاسی خانواده هاشمی

اعتراض های انجام شده در شهر پیشوا برای حضور فائزه رفسنجانی در دانشگاه آزاد این شهر، پیام مهم و جالب توجهی را از جایگاه مردمی این خانواده در میان اقشار مردم به نمایش می گذارد.

عدم تحمل یک شهر با جمعیت کمتر از ۷۰ هزار نفر نسبت به حضور یکی از اعضای خانواده هاشمی ها نشان می دهد که پایگاه مردمی این خانواده در چه جایگاهی قرار دارد.. در حقیقت اعتراض های شهر پیشوا یاد آوری خوبی بود که عمر سیاسی خانواده هاشمی به پایان رسیده است.

مهدی هاشمی فرزند دیگر هاشمی رفسنجانی است که سلسله دادگاه های محاکمه او با پرونده سنگین اقتصادی در حال برگزاری است. باید دید آیا پس از گذشت چندین سال از اشتباهات خاندان هاشمی، آیا بزرگ این خانواده راه را از فرزندان جدا می کند یا… .

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی