دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ | Monday 3 June 2024

یکی از مسئولان انار در هشداری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:آمار ابتلای به سرطان در انار نگران کننده است و نیاز است که در زمینه رفع این خطر بزرگ چاره ای اساسی اندیشیده شود… به گزارش انارما ،در جلسه  شورای بهداشت شهرستان انار  ، شهردار انار خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان […]

یکی از مسئولان انار در هشداری به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:آمار ابتلای به سرطان در انار نگران کننده است و نیاز است که در زمینه رفع این خطر بزرگ چاره ای اساسی اندیشیده شود...

به گزارش انارما ،در جلسه  شورای بهداشت شهرستان انار  ، شهردار انار خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با توجه به اینکه نامه ی ابطال شناسنامه های افراد فوتی ، از طرف شهرداری به ثبت احوال ارسال میشود ، لذا بعد از مشاهده نامه های ارسالی شهرداری انار به ثبت احوال متوجه شدیم که درصد بالایی از مرگ و میر های در سطح شهر انار ناشی از  سرطان بوده است.

وی افزود:آمار ابتلای به سرطان در انار نگران کننده است و نیاز است که در زمینه رفع این خطر بزرگ چاره ای اساسی اندیشیده شود.

اسماعیلی ندیمی در پاسخ به صحبت های علی رحیمی گفت:سرطان یکی از عوامل اصلی سرطان نه تنها در شهرستان انار بلکه در سطح کشور است که البته بالا بودن آمار ابتلا به این بیماری دلایل متفاوتی اعم از تغذیه ناسالم، آلودگی های زیست محیطی و عدم رعایت نکات بهداشتی میتواند داشته باشد.

وی افزود: مصرف سموم کشاورزی در سطح شهرستان های انار و رفسنجان بسیار بالاست و چه بسا یکی از دلایل اصلی بالا بودن آمار ابتلا به سرطان نیز همین مورد باشد که میتواند تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر هوا ، آب و موادغذایی که استفاده می کنیم داشته باشد.

اسماعیلی ندیمی همچنین از پیگیری این موضوع بصورت تخصصی از سوی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در آینده خبر داد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی