سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 28 May 2024

به گزارش انارما ، احمد انارکی محمدی خشکسالی و بازار را دو عامل رکود در وضعیت پسته دانست و گفت: امروز باید بهره وری بازار را بالا ببریم و بازارهای از دست رفته را برگردانیم و سهم خودمان را از بازار پیدا کنیم. وی افزود: پسته ایران جزو اولین ها و با کیفیت ترین در […]

به گزارش انارما ، احمد انارکی محمدی خشکسالی و بازار را دو عامل رکود در وضعیت پسته دانست و گفت: امروز باید بهره وری بازار را بالا ببریم و بازارهای از دست رفته را برگردانیم و سهم خودمان را از بازار پیدا کنیم.

وی افزود: پسته ایران جزو اولین ها و با کیفیت ترین در دنیا بود و سهم بالایی از بازار جهانی را در اختیاز داشت باید به انجا برگردیم.

محمدی تصریح کرد: تلاش های زیادی صورت گرفت تا صدای پسته را به گوش مسئولین برسانیم  اعلام کردیم که به بحران برخوردیم و جلسات ستاد پسته از شهرستانهای رفسنجان و انار آغاز شد.

وی بیان داشت: باید باور کنیم دو سال گذشته همه محصولات کشاورزی رو به نزول بوده و پسته هم مستثنی نبوده، قیمت نفت از ۱۴۰ دلار به ۴۰ دلار رسیده و اینها نشانه بر وضعیت پسته است.

محمدی همچنین به وضعیت کمبود آب در شهرستان اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تا ۲۰ سال آینده آب امروز به یک چهارم کاهش می یابد پس سعی کنیم با درایت و حمایت دولت صرفه جویی داشته باشیم.

منبع:خانه خشتی

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی