سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ | Tuesday 21 May 2024

بخشی از فعالیت ها در زمینه قرآن کریم در سطح شهر و روستاهای تابعه بوده که در حال حاضر هشت خانه قرآنی روستایی، یک خانه قرآنی…

     به بهانه روز سازمان تیلیغات اسلامی     به گزارش انارما، به بهانه روز  تبلیغ و اطلاع رسانی دینی(سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تیلیغات اسلامی مصاحبه ای  با حجت الاسلام منتظری رئیس سازمان تیلیغات اسلامی شهرستان انار به شرح ذیل انجام دادیم.

 با سلام خدمت شما همانطور که مستحضرید اول تیرماه 1360 سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است که به همین مناسبت این هفته را هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نام نهاده اند ،لطفا پیرامون این موضوع توضیحات بیشتری را ارئه نمائید.
بسم ا… الرحمن الرحیم با سلام به شما عزیزان دست اندر کار سایت انارما  و همه امت اسلامی بویژه مردم شریف و عزیز شهرستان انار.در سال 1360 حضرت امام خمینی(ره) برای گسترش و اعتلای اسلام ناب محمدی (ص)و تبلیغ معارف اسلامی و قرآنی و هدایت مردم به سمت و سوی ارزش های الهی که از مهمترین رسالت های انبیاء عظام و اولیای کرام بوده است؛دستور تأسیس نهاد سازمان تبلیغات اسلامی را صادر فرمودند.به لطف الهی و تلاش صادقانه خادمین نظام اسلامی در این نهاد مقدس در طی سال های گذشته  سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های مفیدی را در سطح نیازمندی های جامعه ارائه نموده است.
 به نظر شما فعالیت های این نهاد در سال های گذشته در شهرستان انار چگونه  بوده است؟
*بخشی از فعالیت ها در زمینه قرآن کریم در سطح شهر و روستاهای تابعه بوده که در حال حاضر هشت خانه قرآنی روستایی، یک خانه قرآنی شهری و چندین مؤسسه قرآنی در حال فعالیتند و سازمان تبلیغات نقش نظارتی و حمایتی دارد.نتیجه این تلاش ها که محصول فعالیت های مسئولین محترم خانه ها و مؤسسات قرآنی است بیش از پنجاه حافظ کل قرآن کریم که چنین اقدامی آن هم در شهرستان کوچکی مثل انار کم نظیر و یا بی نظیر است،
*تقویت جلسات قرآنی و برگزاری مسابقات عمومی قرآن کریم به مناسبت های مختلف
*اعزام مبلغ و سازماندهی امور تبلیغی در ماه های محرم،صفر،رمضان و سایر مناسبت ها
*ساماندهی هیئات مذهبی شهرستان که فعلا بیش از 60 هیئت مذهبی دارای پرونده و در حال فعالیتند که به همین جهت شورای هیئات مذهبی هرچند سال یک بار توسط هیئت های مذهبی انتخاب می شوند و پیگیر امور هیئت ها هستند.
*تشکیل کانون مداحان و برگزاری جلسات آموزشی مداحان شهرستان
*برگزاری گفتمان های دینی در سطح شهرستان
*ارتباط دائم با ائمه محترم جمعه و جماعات شهرستان و برگزاری جلسه ماهانه با حضور آن هادر محل سازمان تبلیغات اسلامی
*پیگیری امور مربوط به روحانیون طرح هجرت و طرح مستقر در مناطق حومه شهرستان
*تشکیل هرساله ستاد اعتکاف شهرستان و حمایت از برگزاری این سنت حسنه در سطح شهرستان
*همکاری با هیئات مذهبی بویژه هیئت محبین اهل بیت(ع)کسبه و بازاریان در برگزاری ایام شهادت ائمه اطهار (ع) در مسجد صاحب الزمان (عج)و برگزاری مراسم ویژه روز تاسوعا
لطفا موضوع گفتمان دینی را بیشتر توضیح دهید که در چه موضوعاتی و با چه کیفیتی برگزار می گردد؟
چند سالی است که جلساتی با حضور جوانان و نوجوانان اعم از دانش آموز ، دانشجو و اقشار مختلف خواهران و برادران با عنوان گفتمان دینی برگزار می گردد.معمولا موضوعات مورد بحث این گفتمان ها با نیاز روز و مسائل مبتلا به جوانان است و مباحث این جلسات یکطرفه نبوده بلکه به صورت پرسش و پاسخ و گفتگوی چهره به چهره انجام می گردد. و نتایج بسیار خوبی را هم در پی داشته است.که در شهرستان انار در چند سال گذشته بیش از 100 گفتمان برگزار شده است.
مهمترین وظیفه امروز نهادهای فرهنگی و تبلیغی چیست؟
نکته بسیار جالبی را مطرح کردید وظیفه تبلیغ و اطلاع رسانی فقط منحصر به علماء و روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی نیست بلکه همه نهادها اعم از ادارات محترم ارشاد،آموزش و پرورش،دانشگاهیان،اساتید حوزه و دانشگاه،گویندگان،نویسندگان،هنرمندان و رسانه ها بویژه مطبوعات و صداو سیما همه در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی موظفند.بویژه دراین شرایطی که دشمن با ابزارهای مختلف از جمله ابزار فضای مجازی وارد یک جنگ تمام عیار فرهنگی علیه نظام اسلامی شده است؛ باید همه دست به دست هم بدهند و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خودشان نائل شوند.
ازاینکه این فرصت را در اختیار ما گذاشتید سپاسگزاریم.

موید باشید.

دیدگاه کاربران

سهیل قنادزاده پور اناری دوشنبه 23 ژوئن 2014 - 7:54 ق.ظ

یاد خاطرات قدیم تو ساختمان خشت و گلی سازمان تبلیغات بخیر، دورانی پر از صفا و صمیمیت بود، اون موقع ها یادمه جلسات انجمن اسلامی دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی که حاج آقا منتظری مسئولش بودن اونجا برگزار میشد. ان شا ا… سایشون مستدام باشه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی