دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

جمع کثیری از معلمان بازنشسته شهرستان انار در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کرده اند خواهان توجه مسئولان محترم به خواسته و مطالبات قانونی خود شدند

جمع کثیری از معلمان بازنشسته شهرستان انار در نامه ای که به رئیس جمهور ارسال کرده اند خواهان توجه مسئولان محترم به خواسته و مطالبات قانونی خود شدند

🔹متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر رئیسی حفظه الله
سلام علیکم
احتراماً اینجانبان تعدادی از بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان انار از استان کرمان به نمایندگی از کل بازنشستگان فرهنگی مواردی را به استحضار حضرتعالی می‌رسانیم و امید آن داریم شما که خود را دولت عدالت محور نام نهادید و هم در شعارهای انتخاباتی و هم در ادامه راه نشان دادید که با فساد مبارزه می‌کنید و گره‌های کور را یکی پس از دیگری بازگشایی می‌کنید و با عوامل خودسر، فشل و بی‌کفایت برخورد می‌کنید و در شعارهای انتخاباتی خود، بازنشستگان را قشر شریف و مورد تکریم جامعه دانستید، استدعا داریم که به موارد زیر به جد رسیدگی و دستور پیگیری صادر فرمایید و از نتیجه ما را مطلع نمایید.

📍 ۱- بیمه تکمیلی بازنشستگان ” آتیه سازان حافظ” است که متاسفانه از بس به تعهدات خود عمل نکرده هیچ بیمارستان و مرکز درمانی حاضر به قرارداد بااین بیمه نمی‌باشد ،اگر فرد بستری شود یا آزمایش و مورد درمانی داشته باشد ،نقداً از او پول دریافت می‌کنند و فاکتور می‌دهند که بیمه آتیه‌سازان پرداخت نماید ،بیمه هم بعداز چندین ماه سر و ته آن رامی زندودرصد ناچیزی از آن را پرداخت می‌نماید، بدترین استان هم در این زمینه استان کرمان می‌باشد. البته بیمه آتیه‌سازان اظهار می‌دارند که صندوق بازنشستگی در پرداخت‌هایش تاخیر دارد.

📍۲-کسورات حقوق که شامل خرید از تعاونی‌های مصرف فرهنگیان، وام‌های بانک‌ها و….. می‌شود قبل از پرداخت حقوق از حقوق همکاران کسر می‌شود اما این مبالغ بعد از ۳ تا ۴ ماه به مبادی ذی‌ربط پرداخت می‌شود ،به طور مثال تعاونی مصرف فرهنگیان شهرستان انار بالای ۵۰۰ میلیون تومان از صندوق بازنشستگی طلب دارد که پرداخت نشده است، اقساط وام‌های همکاران که از حقوق کسر شده ولی به موقع به بانک پرداخت نشده، برای همکار دیرکرد می‌خورد و همکار به عنوان یک فرد بد حساب در بانک شناخته می‌شود، با معاون مالی اداری صندوق بازنشستگی تماس گرفته شد و مورد را مطرح کردیم ایشان با کمال وقاحت اظهار می‌دارد ما موظف به پاسخگویی در خصوص حقوق شما هستیم اما موظف به پاسخگویی در خصوص کسورات نیستیم.کسورات را خزانه باید بپردازد.

📍۳- پذیرش اسکان فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی در مراکز اقامتی ورفاهی را منوط به ثبت نام در سیستم اسکان کرده‌اند وقتی وارد سیستم می‌شویم برای بازنشستگان اعلام می‌کند که دریافت این خدمت برای شما مقدور نمی‌باشد ، علت را می‌پرسیم، اظهار می‌دارند صندوق بازنشستگی اسامی بازنشستگان را در سیستم ذخیره نکرده است .
جناب آقای دکتر رئیسی عزیز! در کل باید خدمتتان عرض کنیم که صندوق بازنشستگی دردو ،سه سال اخیر بی مسئولیت ترین وبی کیفیت ترین دوران خود را می گذراند و متولیان آن از صدر تا ذیل بازنشستگان فرهنگی را به عنوان رعیت خود می‌دانند و برخوردهای نامناسبی با فرهنگیان دارند.

📍۴-مواردبسیار دیگری که دراین مقال نمی گنجد،ازجمله پاداشهای مناسبتی وحق فلان و….
خداکند آن شایعه ای که از زبان جناب مخبر(همه بازنشستگان راباید در دریا ریخت) و درجامعه بازنشستگان مطرح شده صحت نداشته باشد.
🔹حال ما منتظر هستیم ببینیم هیچ اتفاقی در این خصوص می‌افتد تا ما به گفته‌های شما امیدوار شویم یا صحبت‌های شما هم فقط در حد حرف و شعار باقی می‌ماند. لطفاً نتیجه را به آموزش و پرورش شهرستان انار اطلاع دهید.
انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی