دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024

محمود كريمي زارچي رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان انار طي نامه اي به فرمانده ي پليس راه عنوان كرد : مامورين پليس راه مجاز نيستند…

به گزارش انارما،محمود كريمي زارچي رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان انار طي نامه اي به فرمانده ي پليس راه عنوان كرد : مامورين پليس راه مجاز نيستند وسيله نقليه را كه هيچگونه تخلفي از وي مشاهده نميگردد متوقف نموده و با بازرسي از وي تخلفي كشف نمايند.متوقف نمودن بدون احراز تخلف  از سوي پليس راه از مصاديق سوء استفاده از موقعيت شغلي بوده و با مرتكب برخورد قانوني خواهد شد.

متن كامل اين نامه بدين شرح است:

برحسب اطلاعات و اخبار واصله مامورین محترم پلیس راه مستقر در پاسگاه علیرغم اینکه راننده کمربند ایمنی را بسته و هیچگونه تخلفی ندارد، نامبرده را متوقف و از وی مدارک خواسته و همچنین مبادرت به بازبینی چراغ‌ها  و سیستم روشنایی در روز می‌نمایند. نظر به اینکه استناد مواد ۴ و۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۸۹/۱۲/۸ مامورین محترم پلیس راه تنها در صورتی می‌توانند وسیله نقلیه را متوقف نمایند که از وی تخلفی احراز نمایند. بنابراین مامورین پلیس راه مجاز نیستند وسیله نقلیه‌ای را که هیچگونه تخلفی از وی مشاهده نمی‌گردد متوقف نموده و با بازرسی از وی تخلفی کشف نمایند. لذا مراتب اعلام تا با آموزش نیروهای تحت امر خود از متوقف نمودن هرگونه وسیله نقلیه‌ای که تخلفی از وی مشاهده نمی‌گردد خودداری شود. ضمنا چنانچه بخشنامه‌ای از طرف مقامات محترم پلیس راه صادر گردیده که مخالف با مواد فوق‌الذکر می‌باشد، اجرا نگردد و متذکر می‌گردد متوقف نمودن وسیله نقلیه بدون احراز تخلف در محوطه پاسگاه پلیس راه و همچنین جاده‌ها از مصادیق جرم سوء‌استفاده از موقعیت شغلی بوده که با مرتکب برخورد قانونی خواهد شد.

محمود كريمي زارچي/رئيبس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي شهرستان انار

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی