چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | Wednesday 22 May 2024

رئیس جمهور توافق اخیر را پیروزی تاریخی تیم مذاکره کننده کشور خواند و گفت: قادریم مسایل دیگر را هم پای میز مذاکره بکشانیم.

۳۴۰۹۲۸۷_۴۹۴

به گزارش انارما به نقل از گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در بیستمین سفر استانی خود به استان کردستان در ورزشگاه استقلال سنندج در جمع مردم سخنرانی کرد.

وی افزود: کردستان سرزمین دلاورخیز، فرهنگی با پیروان رسول خدا، امام صادق (ع) و امام شافعین بوده و نمونه ماندگار از میهن‌دوستی است، چرا که دلاوران بزرگی در طول ۸ سال دفاع مقدس در این سرزمین ایستادگی کرده‌اند و در کنار مردم این استان پیش‌مرگان کرد مسلمان همواره از سرزمین ایران دفاع کردند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شما همواره دیده‌بان دقیق ایران زمین بوده‌اید و سرزمینی که همواره رای به مردم‌سالاری و اعتدال داد و در ۲۴ خرداد ۹۲ با ۷۲ درصد آراء حماسه آفریدند و رای‌شان در مسیر تعامل و تدبیر بود.

* دولت در برابر عظمت کردستان سر تعظیم فرود می‎آورد

وی با تاکید بر اینکه دولت در برابر عظمت مردم کردستان سر تواضع فرود می‌آورد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید همه توان خود را برای توسعه این استان بکار خواهد گرفت و خود بنده با تمام جدیت تمام مسائل این استان را دنبال خواهیم کرد.

روحانی افزود: استقبال پرشور شما در خیابان‌های سنندج نمونه‌ای از پیوند مبارک میان مردم کردستان و دولت یازدهم است و امروز در واقع روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ کردستان، امروز روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است، مردم ما بعد از ۱۲ سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق و مذاکره توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند.

وی افزود: دیپلمات‌ها، فرزندان رشید شما در برابر ۶ کشور بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند، چه کسی فکر می‌کرد که همه قدرت‌ها بگویند ایران باید انرژی هسته‌ای نداشته باشد، اما شما ملت با مقاومت و ایستادگی‌تان جهان را در برابر ایران تسلیم بسازید.

* کری در سنا می‏گوید ایران را تهدید نکنید

رئیس قوه مجریه ادامه داد: از انرژی هسته‌ای مهمتر انرژی ملت بزرگ ایران است، شما ملت با قهرمانی‌تان و انرژی بی‌پایانتان با ایستادگی‌تان توانستید کاری بکنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می‌کند که ایران تسلیم‌ناپذیر خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: امروز وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنا این کشور به صراحت می‌گوید ایرانیان را تهدید نکنید، این به معنای آن است که ملت شجاع و قهرمان ایران در تمام مصاف‌ها از روز اول تا امروز همواره با اتکاء به خداوند در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

* ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‎گذارد

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه آنچه ما بدست آوردیم نصرت خداوند و ایستادگی مردم با ایمان و انسجام و وحدت در تمام ملت ایران بود، اظهار داشت: ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد.

وی افزود: شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند، ما پیرو قرآن هستیم که به ما گفته ما برادریم، ما برابریم اگر کسی می‌خواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد، خطا کرده است. اگر کسی می خواهد بین فارس و ترک و عرب و بلوچ فرقی بگذارد، اشتباه کرده است. ما همه یک ملتیم، ما همه دست واحدیم و در برابر همه دشمنانمان ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران است. کردستان دیده‌بان ایران بوده و هست، پس چشم بصیر و بینای ملت ایران است.

* ایران با ثبات‎ترین کشور منطقه است

رئیس جمهور گفت: شما امروز می‌بینید با همت و ایستادگی و مقاومت شما، به حول و قوه الهی ایران ما، امن‌ترین و باثبات‌ترین کشور در تمام منطقه است.

* از بغداد و اربیل حفاظت می‎کنیم

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: شما می‌بینید ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می‌کند، بلکه از بغداد و اربیل هم محافظت می‌کند، اگر دولت ایران، اگر نظام جمهوری اسلامی ایران ، اگر دلاوران این سرزمین نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود، اما ملت ایران پشتیبان تمام ملت‌های مظلوم است، ما همانطور که از سنندج دفاع می‌کنیم از دهوک، اربیل، سلیمانیه و حتی در تمام منطقه هر سرزمینی که بخواهد مورد تجاوز قرار گیرد ملت ما از مظلوم دفاع خواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: ما با وحدت و انسجام ، عراق و تمام منطقه‌مان را از تروریست‌ها پاک خواهیم کرد.ما ملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده‌ترین، مهمترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل می‌کنیم، بنابراین ما قادریم سایر مسائل را در این منطقه و جهان پای میز مذاکره حل و فصل کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ما امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که به همه دنیا گفتیم با فشار، تهدید، تحریم نمی‌توانید ملت ایران را تسلیم کنید، بنابراین جهان در برابر خواست، عظمت و ایستادگی ملت ایران یکبار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: ما در ادامه راه به خاطر وحدت ملت‌مان، هدایت رهبر معظم انقلاب‌مان به خوبی راه را ادامه خواهیم داد، البته طرف مقابل، متاسفانه در سرزمین خود مشکلات فراوانی دارد و به خاطر این مشکلات گاهی در بیان حرف‌ها دچار لغزش‌ها و خطاهای نابجا می‌شود، من به مسئولین و سیاسیون دولت آمریکا می‌گویم تصمیم بگیرید، در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید، آن میزی که از او حرف می‌زنید پایه‌هایش در هم شکسته است.
این خبر تکمیل می‎شود…

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی دوشنبه 27 جولای 2015 - 8:50 ق.ظ

یکی به این بابا حالی کنه همه کاره این مملکت کس دیگه ایه نه جنابعالی؛ آقا باید اجازه مذاکره بده جناب!!!!

فاطمه دوشنبه 27 جولای 2015 - 9:07 ق.ظ

بقیه مسائل به دولت ربطی نداره، با همین گندی که زدید با پذیرش قطع نامه، استیضاح کلی نشید، باید خدا رو شکر کنید،

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی