دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 20 May 2024

اولین همایش اهدای عضو ،اهدای زندگی با نام ” بوی عطر خدا” در مسجد زینبیه انار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد…

 اولین همایش اهدای عضو ،اهدای زندگی با نام ” بوی عطر خدا” در مسجد زینبیه انار  با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

IMG_0021

به گزارش انارما ،در  این همایش که با  همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان انار ، هیئت امنا و کانون مسجد زینبیه ،پایگاه بسیج شهید رجایی و گروه فرهنگی هنری دلبران انار برگزار شد ابتدا بعد از شعرخوانی مرشد افضلی ،روحانی مسجد زینبیه دقایقی را صحبت کرد.

IMG_0036

وی به فضای منفی که بعضا در زمینه اهدای عضو ایجاد میشود اشاره کرد و گفت:مسئولین باید در این زمینه برای عموم مردم شفاف سازی و اطلاع رسانی صحیح کنند تا این تفکر غلط در بحث اهدا عضو که دکتر ها انتظار می کشند تا فرد بمیرد و اعضای او را اهدا کنند از بین برود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه انار  اظهار داشت:قطعا مجموعه پزشکانی که در بیمارستان هستند جان افراد برایشان مهم است و اگر یک درصد احتمال برگشت بیمار وجود داشته باشد یقینا پزشکان اعضای او را اهدا نخواهند کرد.

IMG_0046

وی به شبهات ایجاد شده در زمینه اهدای عضو اشاره کرد و گفت:این شبهه را برخی ایجاد می کنند که مردم وارد این فضا نشوند که وظیفه ما مسئولین در این زمینه اینست که در زمینه روشنگری کنیم.

ابراهیمی در پایان با تقدیر از خانواده های اهدا کنندگان عضو در شهرستان انار گفت: وقتی به یک عمل رنگ خدایی بدهیم آن عمل ماندگار میشود .

در ادامه این مراسم فرماندار انار با تقدیر از حضور پرشور مردم و برگزار کنندگان همایش اهدای عضو گفت: امیدواریم در تمامی سطوح مردم اینگونه پای کار باشند و خیرین در سطوح مختلف از جمله بهبود وضعیت بهداشت و درمان انار دست یاری برسانند.

IMG_0052

در ادامه این مراسم سرهنگ مرادی زاده فرمانده سپاه انار از اهدای عضو بعوان یک باقیات الصالحات برای انسان یاد کرد و با اشاره به رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: همه ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهدای عضو جانبازان ، ایثارگران و شهیدان زندگی میکنیم.

مرادی زاده افزود:جانبازان دست خود را دادند تا دست بیگانگان از اموال ملت کوتاه باشد ،پای خود را دادند تا پای استکبار به کشور باز نشود و سر خود را دادند تا سرملت ایران جلوی بیگانگان خم نشود .

IMG_0074

وی در پایان با بیان اینکه هر انسان یک زندگی حقیقی و یک زندگی مجازی دارد گفت:  امروزه زندگی های روزمره از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته است و همه غرق در دنیای مجازی شده ایم و وقت خود را صرف در دنیای مجازی می کنیم.

وی افزود:ماهواره یکی ابزار اصلی دنیای مجازی ریشه زندگی را می خشکاند و ما امیدواریم روزی برسد که چنین مراسمی برای جمع آوری داوطلبانه ماهواره ها از سطح شهر انار برگزار شود.

در ادامه این مراسم علی گنج کریمی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان کرمان از نیروهای هلال احمر شهرستان انار تقدیر کرد و گفت:هلال احمر انار پشتوانه محکمی دارد و آن پشتوانه مردم خوب انار هستند.

وی افزود: بیش از ۲هزار نفر در استان کرمان دارای کارت اهدای عضو هستند که از این میزان قریب ۲۰۰نفر آنها از شهرستان انار هستند که جای خرسندی و تقدیر فراوان دارد.

IMG_0080

در پایان این مراسم ، از خانواده های مرحومه جدیدی و مرحوم رسولی نیا ، خانواده های اهدا کننده عضو در شهرستان انار ، خیرین گروه های فرهنگی ، خدام مسجد زینبیه و  از چندتن از مسئولین با اهدای لوح تقدیر شد.

IMG_0091 - Copy

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

اهل رسانه سه‌شنبه 21 ژوئن 2016 - 10:06 ق.ظ

ممنون از سایت انارما

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی