دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

محمد فرزند سید رضا در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۴۱ در شهر انار دیده به جهان گشود. وی در طول دوران طفولیت با احکام و آداب اسلامی آشنا شد. تحصیلات خود را از دوره ابتدایی تا سال اول دبیرستان در شهر انار گذراند. پس از آن برای ادامه تحصیل به یزد رفت و درس و بحث خود را تا اخذ دیپلم راه و ساختمان ادامه داد.

به گزارش انارما، در بین مردم قدیمی شهر انار شاید کمترکسی است که سیدرضا ابراهیمی معروف به آقاسیدرضا عطار را نشناسد.

آقا سید رضا عطار تا اواسط دهه هفتاد در خیابان امام (ره) جنب پارک معلم مغازه عطاری داشت و یکی از سادات بسیار خوش برخورد و خوش سیرت انار بود.

فرزند وی یکی از سرداران شجاع و معروف هشت دفاع مقدس می باشد که به درجه رفیع شهادت نائل گشته است ، شهیدی که کمتر کسی در انار از او یادی می کند و همه او را به اسم شهیدی از یزد می شناسند.

مروری بر زندگی سردار شهید سید محمد ابراهیمی

محمد فرزند سید رضا در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۴۱ در شهر انار دیده به جهان گشود. وی در طول دوران طفولیت با احکام و آداب اسلامی آشنا شد. تحصیلات خود را از دوره ابتدایی تا سال اول دبیرستان در شهر انار گذراند. پس از آن برای ادامه تحصیل به یزد رفت و درس و بحث خود را تا اخذ دیپلم راه و ساختمان ادامه داد.

به دنبال شروع جنگ تحمیلی در تاریخ اول آذر ۱۳۵۹ به جمع پاسداران انقلاب اسلامی پیوست.

پس از عضویت در سپاه و گذراندن دوره آموزش نظامی در پادگان شهید بهشتی یزد (باغ خان) به منطقه کردستان اعزام شد و با جانفشانی تمام به دفع اشرار و ضدانقلاب پرداخت. پس از پایان مأموریت و بازگشت به یزد، برای گذراندن دوره تخصصی به تهران رفته و آموزش‌های طرح ‌و عملیات را با موفقیت پشت سر نهاد. پس از آن به منطقه جنوب رفته تا با تجربه‌های مفید در سنگرهای دفاع‌ مقدس، خدمات شایانی را انجام دهد.

وی در مسوولیت‌های مدیر کالک و نقشه، فرمانده گروه شناسایی تیپ عاشورا، مسوول اجرایی قرارگاه صاحب‌الزمان فعالیت نمود. به دنبال تشکیل تیپ ۱۸ الغدیر، مسوولیت معاونت طرح ‌و عملیات را پذیرفت و طراحی عملیات‌های رزمی را به عهده گرفت و از تاریخ ۶ شهریور ۱۳۶۵ به سمت جانشین دوم تیپ الغدیر برگزیده شد.

سرانجام پس از شرکت در دهها عملیات در جبهه‌های غرب و جنوب و دو بار مجروحیت، در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره در ساعت ۹:۱۰ صبح به شهادت رسید.

تنها فرزند وی بنام سید علی محمد، ۲۰ روز پس از شهادت پدر دیده به جهان گشود.

جنازه این شهید سرافزار، پس از ده سال حضور در مشهد شلمچه، به یزد آورده شد و در تاریخ ۲۱ تیر ۱۳۷۵ در جوار شهدای گرانقدر انقلاب ‌اسلامی و دفاع ‌مقدس در خلدبرین بخاک سپرده شد.

گزیده ای از وصیت‌نامه این شهید:

همیشه به یاد خدا باشید و به دستورات الهی و شرعی عمل کنید. برای رضای خدا کار کنید و با دشمنان انقلاب‌اسلامی، که همان دشمنان خدا هستند، مقابله نمایید. در خط ولایت ‌فقیه حرکت کنید و در مقابل مشکلات صبور باشید.

برادران عزیز، هدف‌ و خط‏ مشی شما باید دستورات خدا، قرآن، چهارده معصوم (ع) و امام عزیزمان خمینی‏کبیر باشد. با حضور در صحنه های جنگ و انقلاب، روح شهدای اسلام را شاد کنید و دشمن را به هراس و وحشت بیاندازید.

حضور سردار شهید سیدمحمد ابراهیمی در کنار بزرگان عرصه دفاع مقدس همچون سردار جعفری و سردار رحیم صفوی در تصاویر ذیل گویای عظمت و بزرگی شهید ابراهیمی می باشد:

http://yazdfarda.com/UserFiles/Image/yazdfarda90/yadyarandaryazdfarda/28.JPG

 

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی