دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 29 April 2024

نماینده ولی فقیه در سپاه انار گفت: حضور گسترده مردمی، موفقیت بزرگ درسرنوشت‌سازترین روز و شاه‌بیت آن یوم‌الله یعنی ۱۲ فروردین بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری انارما؛ ضمن تبریک یوم‌الله ۱۲ فروردین ماه، این روز را سرنوشت‌سازترین روز در تایخ ایران نام برد و گفت: در تاریخ ایران که گشت و گذار می‌کنید و آن را ورق می‌زنید، روزها و ایام زیادی وجود دارد که در برخی از این ایام ایران بر اوج قله عزت و سرفرازی بوده و حکومت سرزمینی‌اش از شرق تا غرب زمین گسترده است.

وی افزود: در برخی ایام نیز در اوج فلاکت و زبونی بوده که باعث شده طی یک دهه نیمی از جمعیت خود را به‌واسطه قحطی و گرسنگی عمدی استعمارگران انگلیسی و روسی از دست بدهد و در کنار این خسران حتی بخشی از خاک و سرزمین را به‌واسطه ناتوانی شاهان و سرسپردگان بی‌غیرت و بی‌مایه به تاراج ببرند و این سرزمین را چاک چاک کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان انار عنوان کرد: اما یکی از روزها و ایام که در تارک تاریخ این سرزمین با حضور گسترده مردمی که از حکومت شاهان بی‌کفایت ناراحت بودند، رقم زدند و تلاش بر ایجاد حکومتی بر پایه جمهوریت و اسلامیت کردند، ۱۲ فروردین بود. این حرکت سرنوشت‌ساز در طول مدت یک دهه صورت پذیرفت و سرنوشت‌سازترین روز و شاه‌بیت آن ۱۲ فروردین رخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور با اشاره به نارضایتی مردم در زمان پهلوی اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه همیشه در ایران رأی و نظر حاکم بر همه مردم برتری داشت و مردم در سرنوشت خود هیچ‌گونه مسئولیت و تاثیری نداشتند، از این منظر مردم از زندگی خود و از حاکمان خود چندان رضایتی نداشتند و اوج این نارضایتی در زمان خاندان پهلوی بود.

وی ادامه داد: از طرفی ایرانیان دل در گرو اهل‌بیت علیهم‌السلام داشتند و زندگی آمیخته با اسلام، مذهب غنی و ناب‌محمدی برای خود قائل بودند، در طول تاریخ ایران برخی‌از شاهان، با این خواسته مردم مخالف بودند و مردم را از حق خود محروم می‌کردند. با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری یکی از اولاد پیامبر اسلام(ص) حضرت امام خمینی(ره) این مسیر تغییر کرد و رو ۱۲ فروردین را روز جمهوریت و اسلامیت نام نهادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان انار با اشاره به دو اصل جمهوریت و اسلامیت بیان کرد: اسلام یعنی دین برگزیده خدا یعنی دین رهایی و راه تکامل بشریت، اسلام دین خارج کردن انسان از فرمان‌روایی سلاطین و حاکمان مستبد، انقلاب ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر‌آمده از اسلام ناب محمدی و قیام عاشورای امام حسین(ع) است. جمهوریت یعنی حضور مردم در صحنه و اهمیت‌به مردم و دادن حق مردم به آنها و شرکت دادن مردم در تعیین حق خود، باید مردم خود در صحنه باشند و حق خود را طلب کنند.

وی افزود: در حرکت‌های انقلابی در دنیا این دو عنصر هرگز در کنار هم نبوده‌، بنابراین محکوم به فنا بودند، اما در انقلاب ایران که بر پایه مکتب امام بود، جمهوریت و اسلامیت باعث شکوفایی روزبه‌روز این انقلاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور در رابطه با تحقق عینی جمهوریت و اسلامیت عنوان کرد: در کشورهای اسلامی که نظاره می‌کنیم، دو مسأله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و عدالت از اسلام رنگ‌باخته، اسلام ایران برگرفته از اسلام ناب است و پرتوی عاشورای حسین(ع) در آن تابیدن دارد در تحقق امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر و عدالت سنگ تمام گذاشته و در حال اجرای آن است، این تحقق عینی اسلام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان انار با اشاره به اصل جمهوریت خاطرنشان کرد: در کشورهای دنیا، رهبرانی هستند که تصمیم‌گیری می‌کنند و در تصمیم‌گیری‌ها مردم جایی در حکومت ندارند، اما در ایران عزیز مردم بیش‌از ۴۰ مرتبه پای صندوق‌های رأی در جهت تعیین نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور، نمایندگان شورای شهر و روستا رفته‌اند.

وی اضافه کرد: تحقق جمهوریت یعنی حضور مردم در تعیین رهبر جامعه که اصل اصیل انقلاب اسلامی ایران است، مردم ایران در تعیین نماینده از محله و خیابان تا مهم‌ترین رده در کشور یعنی رهبریت جامعه، به‌صورت مستقیم و غیر‌مستقیم نقش دارند، جز ایران عزیز اسلامی در هیچ کجای دنیا، اسلام ناب محمدی و جمهوریت در کنار هم نیستند.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت‌های ایران در دهه‌های بعد از انقلاب گفت: انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ وسوسه‌هایی که غیر‌قابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده ‌است. کشور ایران تا قبل از انقلاب اسلامی دچار عقب‌ماندگی بود که به سبب حکومت‌های ننگین و وابسته قاجار و پهلوی بدان دچار شده بود اما با وقوع انقلاب اسلامی کشور در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور افزود: سلطنت استبدادی جای خود را به حکومت مردمی و مردم ‌سالاری داد و عنصر اراده‌ ملّی را که جان‌مایه‌ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است در کانون مدیریّت کشور وارد کرد و جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و وارد عرصه‌ مدیریّت کرد؛ روحیه‌ و باور «ما می‌توانیم» را به همگان منتقل کرد؛ به برکت تحریم دشمنان،‌ اتّکاء به توانایی داخلی را به همه آموخت و این منشأ برکات بزرگ شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های گوناگون گفت: ایران در عرصه‌ علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی کشور به مرز خود‌اتکایی رسید به طوری که امروز شاهد ایجاد هزاران شرکت دانش‌بنیان، ارائه هزاران طرح زیرساختی و ضروری برای کشور در حوزه‌های عمران، حمل‌ و نقل، صنعت، نیرو، معدن، سلامت، کشاورزی و آب هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان انار ابراز کرد: ده‌ها طرح بزرگ از قبیل چرخه‌ سوخت هسته‌ای، سلّول‌های بنیادی، فنّاوری نانو و زیست‌فنّاوری با رتبه‌های نخستین در کلّ جهان، برجستگی محسوس در رشته‌های گوناگون مهندسی ازجمله در صنایع دفاعی، درخشش در رشته‌های مهم و حسّاس پزشکی و جایگاه مرجعیّت در آن و ده‌ها نمونه‌ دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه، حضور و احساس جمعی است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم‌پور تصریح کرد: ایرانِ پیش ‌از انقلاب، در تولید علم و فنّاوری صفر بود و در صنعت به‌جز مونتاژ و در علم به‌جز ترجمه، هنری نداشت. از طرفی انقلاب اسلامی سبب شد تا مردم به این باور برسند که می‌توانند برای سرنوشت خود، خود تصمیم بگیرند و مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانند و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعّالیّت‌های نیکوکاری را که پیش‌از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیر دهند.

انتهای پیام/ طاهری

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی