دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024

مسئول دامپزشکی انار گفت: ماهی قرمز مانند سایر موجودات زنده دارای بیماری های مشترک با انسان است و بیماری های پوستی، عفونت های گوارشی و سل پوستی از طریق این ماهیان قابل انتقال به انسان هستند.

ماهی شب عید

به گزارش انارما ، سید احسان منصوری نژاد مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: ماهی قرمز مانند سایر موجودات زنده دارای بیماری های مشترک با انسان است و بیماری های پوستی، عفونت های گوارشی و سل پوستی از طریق این ماهیان قابل انتقال به انسان هستند.
وی افزود: بیماری های غیرعفونی نظیر تومورها، بیماری های تغذیه ای، بیماری های اندمیک که عمدتا شامل انگل ها و باکتری هاست و همچنین بیماری های عفونی باز پدید و نو پدید ویروسی، از جمله بیماری های مشترک بین انسان و آبزیان است.
 منصوری بیان داشت: برای جلوگیری از سرایت بیماری از ماهی به انسان، از دست زدن به ماهی باید پرهیز کرد و در صورت تماس دست با آبی که ماهی در آن قرار دارد و یا خود ماهی، حتما باید دست ها را با آب و صابون شستشو دهیم. وی در ادامه گفت: در خصوص شرایط نگهداری ماهیان قرمز تصریح کرد ماهیان قرمز به علت نگهداری در ظروف نامناسب، تغذیه نادرست و عدم توجه به عوامل آب شامل: دما، اسیدیته، آمونیاک، نیترات، نیتریت و نگهداری ماهی در مقدار کمی آب در داخل تنگ تلف می شوند.
منصوری نژاد در پایان از همشهریان محترم خواست که ماهی قرمز خود را از مراکز معتبر که تحت نظارت شبکه دامپزشکی می باشد تهیه نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ح-ا-ا شنبه 5 مارس 2016 - 9:06 ب.ظ

منصوری نژاد در پایان از همشهریان محترم خواست که ماهی قرمز خود را از مراکز معتبر که تحت نظارت شبکه دامپزشکی می باشد تهیه نمایند.
لطفاآدرسهاش رواعلام می کردید

نام و نام خانوادگی یکشنبه 6 مارس 2016 - 8:44 ق.ظ

از کدوم مغازه های انار باید خریداری کرد که قیمت هم مناسب بده همه شدن گرون فروش

دانلود آهنگ جدید ایرانی سه‌شنبه 24 جولای 2018 - 11:52 ب.ظ

خسته نباشید مرسی به خاطر این مطلب مفید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی