پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

چه اصراری بر حمایت از برخی تشکل ها و روزنامه های که نصح صریح قرآن را نفی می کنند وجود دارد

به گزارش انارما،دکتر سید محمد حسینی : اینکه رویکرد دولت اصلاحات یا سازندگی بخواهد تکرار بشود خب یک تجربه ناموفق بوده که با فرهنگ اصیل و آموزه ها و معارف ناب اسلامی سازگاری نداشته و نتایج آن را هم ما شاهد بودیم.

IMG18594968

به گزارش”صبح زرند”به نقل ازبوتیا،دکتر سید محمد حسینی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار ” بوتیا ”در رابطه با ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب و خبرگان مردم در مسئله ی فرهنگ گفت : مدت ها هست که نیروهای دلسوز انقلاب ، علما ، مراجع و نمایندگان هشدارهایی را مطرح می کنند و نسبت به پاره ای اظهار نظرها رویکردها اقدامات انتقاد دارند.

 

رهبر انقلاب خبره ترین فرد و کارشناس ترین شخصیت در حوزه ی فرهنگ و هنر هستند

 

وی ادامه داد : رهبر معظم انقلاب هم که خبره ترین فرد و کارشناس ترین شخصیت در حوزه فرهنگ و هنر هستند ؛ نگرانی اعضای مجلس خبرگان را مورد تایید قرار دادند و هشدار جدی به دولت دادند که به هرحال بدون ملاحظه با حوزه فرهنگ عمل نکنند و فرمودند که پاره ای از اقدامات قابل جبران نخواهد بود.

 

برخی نوعی سخن می گویند که بار مسئولیت فرهنگی کمتری متوجه دولت است

 

دکتر حسینی خاطر نشان کرد : البته مطرح شد که این آمادگی در دولت وجود دارد که بیانات رهبر فرزانه انقلاب را تحقق ببخشند و نگرانی ها را برطرف کنند ولی به نوعی سخن گفته شد که این بار مسئولیت کمتری متوجه دولت است و با این ادعا که دسته ها و نهاد های دیگری فعالیت فرهنگی می کنند.

 

اشکالات مطرح شده خطاب به دولت است/ مجوزها و نظارت بر عهده ارشاد و دولت است

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم ادامه داد :  بنابراین خطاب به دولت نیست در صورتی که اشکالات و ایراداتی که از سوی خبرگان مطرح شد در بحث محتوای بعضی فیلم ها ، کتاب ها و نشریات متوجه دولت بود و تعدد مراکز فرهنگی مسئولیت وزارت ارشاد را کاهش نمی دهد.

 

استاد دانشگاه تهران افزود : به هرحال مجوزها و نظارت بر عهده ارشاد و دولت است ممکن است نهاد های دیگری هم تولید فیلم و کتاب داشته باشند تدوین کنند اما در نهایت باید مجوز آن ها را وزارت ارشاد صادر کند ، لذا مسئولیت ها متوجه دولت است.

 

به جای حمایت از بعضی متخلفان به فکر تربیت نیروهای ارزشی در حوزه ی فرهنگ و هنر باشید

 

حسینی بیان کرد : از این جهت انتظار می رود با این سخنان شفاف رهبری ما شاهد تصحیح رویکرد دولت باشیم  و به جای اینکه به مشغولی دست اندر کاران حمایت از بعضی متخلفان باشد به تقویت نیروهای جوان و ارزشی در حوزه فرهنگ و هنر بپردازند.

 

تکرار رویکرد فرهنگی اصلاحات و سازندگی ، یک تجربه ی ناموفق است

 

این فعال فرهنگی ادامه داد : اینکه رویکرد دولت اصلاحات یا سازندگی بخواهد تکرار بشود خب یک تجربه ناموفق بوده که با فرهنگ اصیل و آموزه ها و معارف ناب اسلامی سازگاری نداشته و نتایج آن را هم ما شاهد بودیم ، مثلا می بینیم که الان تلاش زیادی برای احیای انجمن صنفی روزنامه نگاران می شود ؛ این در حالی که دبیر کل آن فراری و پناهنده به غرب شده است و بعضی از اعضای آن همکار رسانه های بیگانه هستند.

 

چه اصراری بر حمایت از برخی تشکل ها و روزنامه های که نصح صریح قرآن می کنند وجود دارد

 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود :  چه اصراری بر حمایت از اینگونه تشکل ها و یا طرح موضوع کانون نویسندگان وجود دارد و یا حمایت از روزنامه هایی که نصح صریح قرآنی را نفی می کنند و یا ولایت امام علی (ع) را انکار می کنند چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت چه نفعی برای دولت دارد که این چنین موضع گیری هایی داشته باشد .

 

دکتر حسینی ادامه داد : انتظار هست در حوزه ی فرهنگ بر اساس آرمان های امام عزیز و رهنمود های مقام معظم رهبری عمل شود و مجال فرصت برای فتنه گران و برای کسانی که در سبب براندازی هستند فراهم نشود.

 

اصلاح طلبان هم طیفی های توهین کننده به امام و نظام اسلامی را محکوم کنند

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در همین روزهای اخیر متاسفانه شاهد بودیم که یکی به اصطلاح اصلاح طلبان در جمع مدیران و اصلاح طلبان استان همدان اساس نظام اسلامی را زیر سوال برد و حتی اقدامات امام را نفی کرد و متاسفانه هیچ مرزبندی شفاف و روشنی از سوی کسانی که هم طیف فکری این فرد هستند شاهد نبودیم درحالی که انتظار هست این گونه اقدامات افراطی را محکوم کنند و به اختلاف و جدایی در سطح جامعه دامن نزنند.

منبع:بوتیا

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی