جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “آقای روحانی تصمیم گرفتند که مسوول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وزیر امورخارجه باشد

به گزارش انارما،علی لاریجانی در گفتگویی با روزنامه اصلاح طلب شرق گفته است که پرونده هسته ای به وزارت خارجه منتقل نشده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “آقای روحانی تصمیم گرفتند که مسوول تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وزیر امورخارجه باشد. این تصمیم ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ البته نقدها به این تصمیم در مجلس کماکان به گوش می‌رسد و برخی هم مدام دنبال انتقال مسوولیت مذاکره هسته‏‌ای از وزارت‌خارجه به شورایعالی امنیت ملی هستند” گفته است: “سلیقه است، اشکالی ندارد که مسوول مذاکره‌کننده هسته‏‌ای خود وزیر باشد. این تصمیم از یک جهاتی می‌تواند مثبت باشد چراکه دیپلماسی هسته‏‌ای و دیپلماسی سایر بخش‌های کشور با هم کار می‌کنند، که آن موقع باید دبیرخانه این هماهنگی را انجام می‌داد. از یک جهت وزیرخارجه سرش شلوغ است و شاید در این ماجرا این قدر وقت نگذارد.
اما نکته اینکه پرونده هسته‏ای هنوز هم در دست شورایعالی امنیت ملی است و فقط مذاکره‌کننده در وزارت امورخارجه است اما خود پرونده به وزارت امور خارجه منتقل نشده. هر دولتی هم سبکی را می‏پسندد و شاید به این خاطر است که آقای روحانی «محمدجواد ظریف» را برای مذاکره مناسب دیدند و شاید می‌خواهند تجمیعی میان کار وزارت امورخارجه و دیپلماسی هسته‏ای به وجود آورند.
الان این نکته مهم است که وزیرخارجه دو شأن دارد، یکی وزیربودن و دیگر اینکه پرونده هسته‏ای را زیر نظر شورایعالی امنیت ملی دنبال می‌کند. بنابراین مسایلی که در مجلس مطرح می‌شود باید با توجه به در نظر گرفتن هر دو این جریان‏‌ها باشد.”

منبع:صراط

دیدگاه کاربران

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی