چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 15 May 2024

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: ماهی قرمز مانند سایر موجودات زنده دارای بیماری های مشترک با انسان بوده و بیماری های پوستی…

به گزارش انارما،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: ماهی قرمز مانند سایر موجودات زنده دارای بیماری های مشترک با انسان بوده و بیماری های پوستی، عفونت های گوارشی و سل پوستی از طریق این ماهیان قابل انتقال به انسان است.

IMG_2812 - Copy

سید ˈاحسان منصوری نژاد گفت:ˈبرای جلوگیری از سرایت بیماری از ماهی به انسان، از دست زدن به ماهی باید پرهیز کرد و در صورت تماس دست با آبی که ماهی در آن قرار دارد یا ماهی، باید دست ها را با آب و صابون شست و شو داد.

وی درباره شرایط نگهداری ماهیان قرمز، تصریح کرد: ماهیان قرمز به علت نگهداری در ظروف نامناسب، تغذیه نادرست و توجه نکردن به عوامل آب شامل دما، اسیدیته، آمونیاک، نیترات، نیتریت و نگهداری ماهی در مقدار کمی آب در داخل تنگ تلف می شوند.

وی به برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با ماهی قرمز در مدارس شهرستان انار اشاره و حوضچه های آب و استخرهای کوچک موجود در پارک های مشخص شده توسط شهرداری را بهترین محل برای رهاسازی ماهی قرمز عنوان کرد.

منصوری نژاد از مردم خواست از آزاد سازی ماهی ها در آب های جاری، قنات، چشمه ها و سایر منابع آب های طبیعی خودداری کنند زیرا ماهی قرمز در صورت رهایی در این محیط ها، اکوسیستم طبیعی محیط را به علت جفت گیری با سایر ماهی ها و اشتهای زیاد در خوردن غذا و تخم سایر ماهی ها برهم خواهند زد.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی