جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

موضوع فرار سرمایه ها از شهرستان انار و انتقال آن به دیگر مناطق کشور همچنان ادامه دارد تا جایی که متوجه شدیم در اواخر سال گذشته چند تن از سرمایه داران اناری چندین چاه آب 6 دانگی در مناطق اطراف شهرستان بردسکن…

انارما:موضوع فرار سرمایه ها از شهرستان انار  و انتقال آن به دیگر مناطق کشور همچنان ادامه دارد تا جایی که متوجه شدیم در اواخر سال گذشته چند تن از سرمایه داران اناری چندین چاه آب 6 دانگی در مناطق اطراف شهرستان بردسکن از توابع استان خراسان رضوی به ارزش بیش از 7میلیارد تومان   خریداری کرده اند و چشم امید به بازدهی از زمین های بستند که هنوز درخت پسته در آنها غرس نشده است و اکنون هنوز در حال کاشت نهال پسته در زمین  های خود هستند تا شاید آینده از زمین هایشان سود کسب کنند.

البته انتقال سرمایه ها از انار در این سال های اخیر بشدت رونق گرفته تا جاییکه به جرات میتوان گفت منطقه ای در اراضی کشاورزی هرات مروست نیست که اناری ها آنجا نباشند و میلیارد میلیارد سرمایه خود را صرف نکرده باشند.

ابرکوه یزد ،ورامین ،اطراف نیشابور،فردوس مشهد، و چندین شهر و دیار دیگر  از جمله مناطقی هستند  که سرمایه داران اناری آنجا در زمین های  کشاورزی حکومتی میکنند و برو بیایی دارند.

براستی چرا علیرغم تمامی اطلاع رسانی هایی که متخصصان امر کشاورزی در خصوص مرقوم به صرفه نبودن سرمایه گذاری در اراضی جدید کشاورزی کرده اند اما باز ثروت  به پای گلدونی های پسته  ای صرف میشود که بهره وری از آن دست کم به 9 سال  زمان نیاز دارد.در حالیکه احداث یک کارخانه با کمترین سطح کیفیت تولید با توجه به حمایت هایی که از جانب مسئولین وعده داده شده و ارائه تسهیلات،  در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر اینکه سود بالایی بدست می آید برای بسیاری از شهر وندان جویای شغل ،اشتغال ایجاد میشود.

کمااینکه میبینیم با وجود کارخانه صنایع سیم و کابل پیشرو شهرستان که یک کارخانه در معنای واقعی است چه تعداد از جوانان اناری در آنجا مشغول بکار هستند و چه میزان سود بالایی از کارخانه بدست می آید.

سرمایه داران اناری باید به این نکته توجه داشته باشند که:

سرمایه گذاری در باغات پسته جدید توجیه اقتصادی ندارد

و تنها راه نجات شهرستان از بحران های مختلف از جمله بحران( کم آبی)  خودداری از سرمایه گذاری در زمین های کشاورزی جدید و انتقال سرمایه به دیگر مناطق کشور است .

با توجه به تکمیل و تجهیز شهرک صنعتی انار و ارائه تسهیلات بالا به متقاضیان ،اینک یک  فرصت طلایی است تا بلکه سرمایه داران ، انار را از  بحران موجود نجات دهند.

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی