جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 10 May 2024

مقاله ای خواندنی در خصوص بذر ناامیدی که دولت امید در دل میلیون ها جوان جویای شغل،کاشت…

روزها یکی پس از دیگری در حال گذرند,ماهها وسالها نیز در پی آنها تغییر میکنند,اما یک چیز برای تعداد کثیری از جوانان این مملکت تغییر نکرده و آنهم رهایی از بند بیکاری است.

حکایت جوانان بیکار ایرانی

بیکاری,همان دردی که حدود دو سال پیش این جوانان برای رهایی از بندش در آزمونی سخت شرکت کردند و مدتی بعد با دیدن نامشان بعنوان قبول شده نفس راحتی کشیدند.غافل از اینکه این آسودگی خاطر زیاد دوام ندارد و بزودی برخی مصائب و مشکلات فرایند استخدام گریبانگیر آنها خواهد شد , مصائبی که به زعم دولت یازدهم به دولتمردان قبلی برمی گردد.

دولت یازدهم بلافاصله پس از روی کار آمدن اقدام به توقف کلیه ی استخدامها و همچنین لغو طرح استخدامی مهرآفرین کرد که با توجه به مشکلات این طرح امری کاملا صحیح و سنجیده تلقی شد.پس از این اقدام,به قبول شدگان سایر آزمونها که شواهدی مبنی بر تخلف در آزمونشان موجود نبود قول داده شد پس از بررسی و اطمینان از قانونی بودن این آزمونها روند استخدامشان ادامه یابد.پس از چندین ماه و در اواخر سال گذشته دولت بر قانونی بودن این آزمونها صحه گذاشت و اینجا بود که مشکل جدیدی به نام عدم تامین اعتبار ظاهر شد.

طبق آخرین اظهارنظرها دولت دهم بصورت شفاهی وعده ی تامین اعتبار این آزمونها را داده و هرگز منبعی برای تامین بودجه ی این استخدامها در نظر گرفته نشده است.این سریال نیز با جمله ی در حال پیگیریست و وعده هایی که گویا به این زودی عملی نخواهد شد همچنان ادامه دارد.

پس از این مقدمه درخواستی از دولتمردان مطرح می شود که امیدواریم شنیده شود:آقای رئیس جمهور و آقای دکتر نوبخت,دیگر تا کی میتوان زیر سایه سیاه نمایی دولت قبل حرکت کرد،اصلا حرف های شما درست ،دولت قبل بی رویه استخدام کرد،دولت قبل بودجه اختصاص نداد،دولت قبل…

آقای رئیس جمهور از دولتی که با شعار امید روی کار آمد انتظار می رفت ابتدا نور امید را به دل این جوانان  بتاباند نه اینکه هر روز گرد نومیدی را بر دل و روحشان بپاشد.به امید حل مشکل این جوانان.

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی