چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 15 May 2024

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته پیرامون ( رابطه با آمریکا ، معرفی فرماندار جدید ، حمایت از دولت ،ساخت صحن امام حسن و موضوع انحراف احتمالی از قبله) مطالبی را بیان نمود…

1  به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته پیرامون مباحث مختلف سخنان صریح و قاطعی را بیان نمود که در ذیل به اختصار به آن اشاره شده است.

رابطه با آمریکا

ابراهیمی در ابتدای خطبه دوم گفت:برخی دوستان میگویند چرا امام جمعه مدام از آمریکا بدگویی میکند و مخالف آمریکاست.آیا براستی در چند دهه اخیر هفته ای بوده که دولت آمریکا در آن بر علیه جامعه بشریت جنایتی نکرده باشد.

وی افزود:نمازجمعه یک نماز سیاسی عیادی است و طرح مسائل روز کشور و جهان از مولفه های اصلی ایراد خطبه است و بنده هم معتقدم خطبه ای که در آن پلیدی ها و شخصیت واقعی دولت آمریکا برای نمازگزاران بیان  نشود آن خطبه کامل نیست.

معرفی فرماندار جدید

امام جمعه در خصوص معارفه فرماندار جدید شهرستان گفت:از آقای رزم حسینی کمال تشکر را داریم که پس از چندین سال شهرستان انار را از نعمت یک فرماندار بومی که یکی از چهره های ولایتمدار ، ارزشی و پایبند به مبانی انقلاب اسلامی است بهره مند کرد و برای مهندس خادمی که در مدت زمان بسیار کوتاهی که تصدی این پست را بر عهده گرفته اند اقدامات بسیار مفیدی از جمله هموار سازی مسیر صنعتی کردن انار کرده اند آرزوی موفقیت در امر خدمت گزاری را  داریم.

وی افزود:یکی از مولفه های برتر فرماندار جدید شروع کردن کارش با تجدید با شهدا بود که خادمی در بدو ورود به انار بلافاصله بهمراه گرامی معاون استاندار  در محل زیارتگاه شهید گمنام حاضر شد و با آرمان های آن شهید والا مقام تجدید پیمان کرد و  نکته بسیار مسرت بخش  این بود که گرامی هنگام حضور بر سر زیارتگاه شهیدگمنام هنگام ادای فاتحه با دست خود غبار  روی ضریح را پاک میکند و الحق باید از استاندار بر انتخاب این چنین نیرو های ولایتمدار و مومن تشکر کرد.

حمایت از دولت

ابراهیمی در خصوص دولت تدبیر و امید گفت:بنده معتقدم که هیچ گاه نباید تنها ضعف های دولت را دید و حتما باید در زمینه اقدامات مفید  و مناسب ، دولت را حمایت کرد. من  و برخی از دوستان اگر گهگاهی انتقادی بر دولت داریم خدا میداند از سر دلسوزی است و به نظر من یکی از از شاخصه های بسیار خوب این دولت دیدار هفتگی و مداوم رئیس جمهور محترم با خانواده های شهدا و جانبازان است.

ساخت صحن امام حسن(ع)

امام جمعه در خصوص ساخت صحن امام حسن در جلوی امامزاده گفت:صحن امام حسن که اعتبار اولیه آن با تلاش های ریاست محترم آستان امامزاده آقای هادیزاده توسط خیر گرانقدر آقای عبدلی تامین شده و مهندس طراح آن آقای مهندس مهرابی یکی از مهدسین برتر استانی که بومی نیز هست انجام شده و  به حول و قوه الهی ساخته میشود و از همینجا به برخی از همشهریان عزیز و گرامی که از سر دلسوزی انتقاداتی بر این طرح دارند اطمینان میدهم که جای هیچ نگرانی است و مطمئن باشند که طرحی زیبا که درخور این امامزاده واجب التعظیم باشد اجرا خواهد شد.

موضوع انحراف احتمالی برخی از مساجد و امامزاده انار از قبله

ابراهیمی بین دونماز در خصوص مباحثی که اخیرا در خصوص انحراف از قبله در امامزاده و برخی دیگر از اماکن شهرستان مطرح شده گفت:برخی از دوستان اخیرا اطلاعیه ای  در بین همشهریان پخش کرده اند که در متن این اطلاعیه آمده بنابر استفتاء از دفتر برخی از مراجع تقلید انحراف از قبله حتی چند درجه موجب ابطال نماز میشود و با طرح این موضع قدری در بین مردم شک و دودلی ایجاد کرده اند که آیا تا بحال نماز هایمان صحیح بوده و یا خبر. من از عزیزانی که این اطلاعیه ها را تنظیم و پخش کرده اند تقاضا دارم ابتدا در مورد  موضوع کاملا اطلاعات کسب کنند و با کسب اطلاعات کافی این موضوعات را مطرح کنند، چرا که موضوع باطل بودن نماز بدلیل انحراف از قبله در صورتی صحت دارد که فرد بداند قبله اش انحراف دارد و ازعمد رو به قبله نماز نخواند و مطمئنا هیچکس این کار را نمیکند و به همین دلیل در صورتیکه احتمال انحراف از قبله هم وجود داشته باشد به هیچ وجه این موضوع نمیتواند تردیدی در خصوص نماز های قبل ایجاد کند.

وی در پایان در خصوص ساخت مهدیه و صحن امام حسن گفت:برخی انتقاداتی دارند که چرا صحن جدید و مهدیه ی در حال ساخت،  روبه قله نیست و جواب آن هم مشخص است .و آن اینکه مهدیه و صحن با مصلی فرق میکند و اگر مصلایی در سطح شهرستان ساخته شد و روبه قبله نبود این اشکال وارد است.

دیدگاه کاربران

دوباره کاری دوشنبه 7 جولای 2014 - 9:05 ق.ظ

حرفا حاج آقا متین ولی در مورد صحن دیوار سه طرف و چهار متری چیزی جالبی نمی شود آیا بهتر نیست چند طرح داده شود و تمام زواا سنجیده شود اثری ماندگار تر به جا بماند

سیدابوالفضل دوشنبه 7 جولای 2014 - 12:25 ب.ظ

امام جمعه محترم در خصوص مباحث مختلف صحت های بسیار مهمی بیان کرد/ای کاش آن ها راهم منتشر میکردید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی