چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 15 May 2024

به گزارش انارما،جوش زدن سبکی از عزاداری است که در شهرستان انار در دو حسینیه محله پایین و محله بالا از قدیم الایام برگزار میشده و بعد از گذشت سال ها همچنان پرشور در دهه اول محرم برگزار میشود.   جوش زنی نوعی سینه زنی به شیوه خاص است که در آن عزاداران با حرکات […]

به گزارش انارما،جوش زدن سبکی از عزاداری است که در شهرستان انار در دو حسینیه محله پایین و محله بالا از قدیم الایام برگزار میشده و بعد از گذشت سال ها همچنان پرشور در دهه اول محرم برگزار میشود.

  جوش زنی نوعی سینه زنی به شیوه خاص است که در آن عزاداران با حرکات هماهنگ دست بر سینه می کوبند.

مردان مقابل حسینیه ها و در هیات های عزاداری با قرار گرفتن به صورت حلقه ای دست چپ خود را به دور کمر فرد کنار خود در یک حلقه وصل می کنند و با نوای نوحه خوانی مداح که اشعاری قرائت می کند یک  قدم به عقب رفته سپس با پای چپ یک قدم به جلو می روند و با دست بر سینه می کوبند و این حرکت در هر بار سینه زنی ادامه می یابد.

لازم بذکر است “جوش زنی” یکی از آیین های عزاداری در شهرستان های شمال استان  کرمان از جمله انار و شهربابک  است که در سال۱۳۹۱ مهر ثبت ملی بر آن حک شد.

تصاویر جوش زنی در هیئت محله پایین را در ادامه مشاده کنید:

IMG_6625

IMG_6678

IMG_6632

IMG_6633

IMG_6642

 

IMG_6630

IMG_6664

IMG_6634

IMG_6640

IMG_6675

 

مراسم جوش زنی در محرم سال۹۲:

جوش زنی۳

جوش زنی۲

جوش زنی۱

جوش زنی۴

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی