جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

“دانشجو آزاد“در حالیکه چند ماه قبل هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد سی و دومین سال تاسیس دانشگاه آزاد در رابطه با مالکیت این دانشگاه و هم چنین میزان تخلفات دانشگاه آزاد گفته بود “دانشگاه آزاد ملک خداست، این دانشگاه کمترین تخلفات را دارد!” اما گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این دانشگاه بیانگر تخلفات زیاد […]

تحقیق و تفحض

دانشجو آزاد“در حالیکه چند ماه قبل هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد سی و دومین سال تاسیس دانشگاه آزاد در رابطه با مالکیت این دانشگاه و هم چنین میزان تخلفات دانشگاه آزاد گفته بود “دانشگاه آزاد ملک خداست، این دانشگاه کمترین تخلفات را دارد!” اما گزارش تحقیق و تفحص مجلس از این دانشگاه بیانگر تخلفات زیاد این دانشگاه از سال ۸۴ تا کنون به خصوص در جریان فتنه ۸۸ دارد.

همچنین برای بی اعتبار جلوه دادن این تحقیق، بسیاری از کسانی که منافع خود در دانشگاه آزاد را در خطر می دیدند، این تحقیق و تفحص را سیاسی و ناعادلانه خواندند.

اما بالاخره پس از مدتها جوسازی بر علیه این امر مهم و همچنین جلوگیری و سنگ اندازی در مسیر ارائه گزارش، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گزارش نهایی از تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد را جهت قرائت در صحن علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد.

در این گزارش تخلفات زیادی از جمله عدم رعایت اساسنامه ها، راه اندازی و توسعه واحدها و رشته ها بدون مجوز شورای گسترش وزارتین علوم و بهداشت، پرداخت دستمزد و مزایا خلاف ضوابط، تخلفات مالی اداری، مدیریتی و اخلاقی و … وجود دارد.

علاوه بر این موارد دانشگاه آزاد در حوزه سیاسی هم تخلفاتی داشته از جمله: استفاده از امکانات عمومی در انتخابات ریاست جمهوری ۸۴ و ۸۸، دخالت های جانبدارانه مسئولین دانشگاه، ایجاد جبهه رسانه ای و “جنگ روانی” پس از اعلام نتایج انتخابات و دامن زدن به اغتشاشات و … می توان نام برد.

حال امید این است با توجه به اسناد و مدارک تخلفات رخ داده در دانشگاه آزاد در این سالها و همچنین پیشنهادهای ارائه شده کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، دیگر شاهد تخلفاتی اینچنین در واحدهای دانشگاهی نباشیم.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی