یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024

  به گزارش انارما، سید احسان منصوری نژاد روز شنبه گفت: پسماند آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی در بدن مرغ می تواند اثر نامطلوبی بر سلامت انسان ها به عنوان مصرف کنندگان این محصولات بر جای بگذارد. وی عنوان کرد: افکار عمومی بخصوص جامعه پزشکی از جهت عدم سلامت گوشت مرغ نگران هستند چرا […]

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان انار هشدار داد

به گزارش انارما، سید احسان منصوری نژاد روز شنبه گفت: پسماند آنتی بیوتیک ها و داروهای شیمیایی در بدن مرغ می تواند اثر نامطلوبی بر سلامت انسان ها به عنوان مصرف کنندگان این محصولات بر جای بگذارد.

وی عنوان کرد: افکار عمومی بخصوص جامعه پزشکی از جهت عدم سلامت گوشت مرغ نگران هستند چرا که مهمترین دلیل این نگرانی وجود پسماند دارویی بویژه آنتی بیوتیک ها در گوشت مرغ است.

وی گفت: لازم است در این راستا مرغداران و فعالان این عرصه آموزش های لازم را کسب کنند چرا که ارتباط مستقیمی با سلامت انسان دارند.

منصوری نژاد خاطرنشان کرد: مصرف نابجای آنتی بیوتیک ها در طیور و دام بطور مستقیم و غیر مستقیم باعث ایجاد مقاومت دارویی در انسان می شود.

وی گفت: فردی که مسوول تولید غذای گوشتی و پروتئینی مردم است از لحاظ وجدانی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و استفاده از آنتی بیوتیک ها در دام و طیور روی همه فرآورده های آنها اثرات نسبی دارند که میزان تاثیرات به رعایت دوره پرهیز در آنها بستگی دارد.

وی افزود: در این راستا و به منظور اعمال نظارت و ایجاد اطمینان از سلامت فرآورده های خام پروتئینی توسط مصرف کنندگان، شبکه دامپزشکی شهرستان انار اقدام به نمونه برداری تصادفی از گوشت و تخم مرغ استحصال شده تمامی مراکز پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار کرده است.

مسوول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: در صورت مثبت بودن نمونه ها، نسبت به معدوم سازی محموله اقدام و با واحدهای متخلف و مسئولین فنی آنها برخورد قضایی انجام می شود.

دیدگاه کاربران

راستگو یکشنبه 11 ژانویه 2015 - 7:29 ق.ظ

من شنیدم یکی از دلایل افزایش ناباروری در خانمها همین موضوعه

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی