شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

به گزارش انارما به نقل از  پارسینه؛ رحیمی درحکم صادره از دیوان عالی کشور به دو میلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.   رحیمی پیش تر ازسوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس، دومیلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای […]

http://www.shabnamnews.com/upload/pol/shabnamnews2819808242587326.jpg
به گزارش انارما به نقل از  پارسینه؛ رحیمی درحکم صادره از دیوان عالی کشور به دو میلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده است.
 
رحیمی پیش تر ازسوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ۱۵ سال حبس، دومیلیارد و۸۵۰ میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که پرونده با اعتراض متهم برای رسیدگی درمرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.
 
بر اساس این گزارش، شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی ها، ضمن تایید رد مال و جزای نقدی، مدت حبس متهم را از ۱۵ سال به پنج سال و ۹۱ روز کاهش داد.
 
احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور قطعی و لازم الاجرا می باشد.
 
پرونده رحیمی پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به شعبه بدوی صادر کننده رای ارجاع شده است.
 

دیدگاه کاربران

ج پنج‌شنبه 22 ژانویه 2015 - 9:31 ق.ظ

عجب دست پاکی داشت این خط قرمز احمدی نژادخاک بر سر آن دولت دست ناپاک وحامیانش که اینگونه معاون اول دولت به زندان محکوم شده

جانباز پنج‌شنبه 22 ژانویه 2015 - 10:26 ق.ظ

قابل توجه حامیان دولت دست پاک که گفتمان امام را زنده کرده بود

۶نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان
حمایت های عجیب و غریب احمدی نژاد از رحیمی می تواند بسیار معنی دار باشد و لذا جا دارد پرونده خود احمدی نژاد از دوران استانداری اش در اردبیل تا شهرداری اش در تهران و نهایتاً ریاست جمهوری اش ، به طور جدی و بدون اغماض بررسی شود. به هر حال عقل سلیم ایجاب می کند پرونده کسی که در آخرین روز ریاست جمهوری اش، ۱۶ میلیارد تومان از بیت المال برای دانشگاه غیرقانونی اش برداشت کرد، دقیقاً بررسی شود تا مشخص گردد در روزها و سال های قبل، چه ها گذشته است؟!
عصرایران – سرانجام در میان ناباوری بسیاری از مردم که گمان نمی کردند معاون اول دولت اصولگرای احمدی نژاد محکوم به زندان شود، حکم نهایی و غیر قابل تجدیدنظر محمدرضا رحیمی اعلام شد؛ کسی که مدت ها به عنوان ” م – ر” شناخته می شد.۵ نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان

۵ سال و ۹۱ روز زندان قطعی ، بازگرداندن ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به بیت المال و یک میلیارد تومان جزای نقدی، حکمی است که دیوان عالی کشور تأیید کرده است و باید اجرا شود.

درباره این حکم نکات زیر قابل توجه است:

۱ – این اولین بار در جمهوری اسلامی است که فردی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و به زندان و جزای نقدی محکوم می شود ؛ این هشداری است به سایر مقامات سابق و لاحق و یک گام بزرگ به جلوست در تحقق عدالت و مبارزه با “دانه درشت ها” .

۲ – قوه قضائیه، در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد مفاسد اقتصادی معاون اول وی را کشف کرد و درصدد برآمد تا با وی برخورد کند.
احمد توکلی در سال ۹۰ دراین باره چنین گفته بود:”سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی که قضات با سابقه و خوشنام کشورمان هستند پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد ۱۰۰ دقیقه برای این ۳ نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد.” (+)

یک بار هم که احتمال برخورد قانونی با رحیمی پیش آمد، احمدی نژاد با صدا و سیما مصاحبه کرد و با “خط قرمز” خواندن کابینه، مانع از رسیدگی قانونی به این پرونده شد. (+)

جا داشت همان زمان که جرائم معاون اول محرز شده بود، قوه قضائیه با قاطعیت وی را تحت تعقیب قرار می داد تا “معاون اول”، محاکمه شده باشد نه “معاون اول سابق”.
با این حال، آنچه گذشت را می توان حمل بر این کرد که در آن زمان رئیس جمهوری حاشیه ساز در رأس کار بود و امکان داشت برخلاف تعهد قانونی و وجدانی اش، کشور را به جنجال بکشد. بنابر این، قوه قضائیه صبر پیشه کرد تا محاکمه و مجازات رحیمی در فضایی صورت بگیرد که هزینه های اضافی بر کشور تحمیل نشود.
به هر حال، اکنون این اتفاق افتاده ، عدالت جاری گشته است و جا دارد این رأی قوه قضائیه، تحسین شود.

۳ – احمدی نژاد ، بارها و بارها دولت خود را پاکدست ترین دولت تاریخ نامید و کسانی که اتهامی متوجه اطرافیانش می کردند را توطئه گرانی می خواند که قصد تضعیف دولت را دارند. این حمایت های عجیب و غریب وی ، آن هم در شرایطی که معاون اول خودش در یک قدمی اش، درگیر فساد اقتصادی بود، می تواند بسیار معنی دار باشد و لذا جا دارد پرونده خود احمدی نژاد از دوران استانداری اش در اردبیل تا شهرداری اش در تهران و نهایتاً ریاست جمهوری اش ، به طور جدی و بدون اغماض بررسی شود.
به هر حال عقل سلیم ایجاب می کند پرونده کسی که در آخرین روز ریاست جمهوری اش، ۱۶ میلیارد تومان از بیت المال برای دانشگاه غیرقانونی اش برداشت کرد، دقیقاً بررسی شود تا مشخص گردد در روزها و سال های قبل، چه ها گذشته است؟!

۴ – محمدرضا رحیمی در حالی به جرم فساد اقتصادی محکوم به زندان شده است که سال ها ریاست “ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی” را بر عهده داشت و این، از طنزهای روزگاری احمدی نژاد است و البته چه طنز تلخی!

۵ نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان
رحیمی در حال ریاست جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

۵ – طنز تلخ دیگر این است که احمدی نژاد در اواخر دوران ریاست جمهوری اش، به محمدرضا رحیمی و تعدادی از دوستانش در دولت، نشان دولتی درجه یک “خدمت” اعطا کرد و به همراه هر نشان، یکصد سکه نیز به آنها داد. اینک که ثابت شده رحیمی نه در حال خدمت که در حال سوء استفاده از موقعیت خود بوده است ، قاعدتاً آن نشان و آن سکه ها نیز باید مسترد شود چرا که معنی ندارد نشان ارزشمند “خدمت” در کارنامه و دست کسی باشد که ثابت شده فساد اقتصادی داشته است. این، برای سابقه نشان های دولتی هم مناسب نیست.

۵ نکته درباره حکم تاریخی رحیمی: از نشان خدمت تا محکومیت به زندان
احمدی نژاد در حال اعطای نشان درجه یک خدمت(!) به رحیمی

۶ – اینک که قوه قضائیه، حکم زندان رحیمی را صادر کرده است، چشم ها به اجرای دقیق حکم دوخته شده است. قطعاً چنانچه در طول اجرای حکم نیز مردم ببینند که قوه قضائیه با معاون اول سابق، همانند دیگر زندانیان رفتار می کند و هیچ امتیاز ویژه ای را نصیبش نمی کند، اعتمادشان افزون تر خواهد شد.

اسماعیل پنج‌شنبه 22 ژانویه 2015 - 5:05 ب.ظ

اینم از نوچه های هاشمی بوده….استاندار دولت هاشمیه وارادت ویژه ای به اکبر داره
یعنی میشه یه روز تو این مملکت دزدی بگیرن که به … بند نباشه؟

خان اناری پنج‌شنبه 22 ژانویه 2015 - 8:05 ب.ظ

قابل توجه حامیان دست ناپاک هاالبته که یواشکی انجام نمی داد چون همان موقع هم محمودخان دست پاک می دانست که اگر محاکمه شود محکوم می شود بنابراین تهدید کرد که کابینه خط قرمز است وحقا هم که از تهدید اوترسیدندو وارد عمل نشدند واکنون که محمود….عنان حکومت را ازدست داده معاون اول اورا محاکمه ومحکوم کردند خدا لعنت کند آنانی که این مصیبت را بنام دین ودینداری وانقلاب وامام بر ما تحمیل کردند آنها که بدروغ گفتند امام زمان (عج) برای رئیس جمهور شدنش دعا می کند امیدواریم قوه قضائیه بدون اغماض پروند آرد وگازوئیل اولین استاندار اردبیل وپرونده های بدون سند شهرداری وپرونده های اختلاس های کلان این آقای دست ناپاک را بررسی وحق محرومان را ازانها بگیرد وابروی رفته مسئولان نظام را برگرداندوخوب به طرفدارانش ثابت شد که چگونه درتبلیغات انتخاباتی علفای هرز سبزی های خانه اش را پاک میکرد خوب دیدید که شما زود گول میخورید وحقا که هیچ دشمنی بزرگتر از جهل ونادانی نیست

ضداغماض جمعه 23 ژانویه 2015 - 9:32 ق.ظ

حکم محکومیت رحیمی معاون اول احمدی نژاد صادر شد….
طبق حکم دادگاه که در دیوان عالی کشور تأیید و قطعی شده است، رحیمی مرتکب فساد شده است. او مجرم است به دریافت رشوه و تحصیل مال نامشروع و مستحق مجازات اما….

✔ اتهام رحیمی مربوط به سال ۸۲ است و ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد از سال ۸۴ شروع شده و معاون اولی رحیمی از سال ۸۸٫٫٫

✔ در پرونده رحیمی حتی یک تخلف از ایشان در دولت دهم موجود نیست!
پس اصرار استحاله طلبان و مدعیان اصولگرایی برای انتساب وی به احمدی نژاد برای چیست؟

✔ در قضیه فساد ۳۰۰۰ میلیاردی هم این قضیه را به دولت نهم و دهم دکتر احمدی نژاد نسبت دادند در حالی که هیچگاه هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعا پیدا نشد.

✔ در قضیه خاوری هم با وجود اینکه تمام اسناد و مدارک حکایت از مخالفت احمدی نژاد با حضور خاوری در سمت ریاست بانک ملی داشت و ۱۷۰ نماینده مجلس خواستار ابقای او شده بودند باز هم خواستند موضوع را به احمدی نژاد بچسبانند

✔وقتی محکومیت رحیمی بخاطر عملکرد او در دولت خاتمی بوده چرا اصرار دارند که بگویند معاون اول احمدی نژاد محکوم شده است؟؟؟

✔ چرا صادقانه به مردم نمی گویند که ایشان در سال ۸۲ که مرتکب چنین جرمی شده رییس دیوان محاسبات مجلس بوده است و هیچ ربطی به معاون اولی او در دولت احمدی نژاد ندارد ؟؟؟؟

جانباز جمعه 23 ژانویه 2015 - 7:46 ب.ظ

درجواب اسماعیل وضداغماض:اولا که ایشان تخلفاتش مال زمانیست که رئیس دیوان محاسبات مجلس اصولگرایان یعنی مجلس هفتم بوده وپولهای اختلاسی هم بگفته متهم هم ردیفش خرج تبلیغات انتخابات اصولگرایان درمجلس هشتم شده دوما ادامه تخلفات درزمان احمدی نژاد بوده سوما چندین سال قبل از سوی قوه قضائیه این مسئله پیگیری می شد که خان محمود اعلام کرد کابینه خط قرمز است وکسی حق ندارد به ان نزدیک شود والا افشاگری میکنم (البته علیه اصولگریان) چون درباره اصلاح طلبان که به زعم خودش اعلام کرده بود پس نتیجه میگیریم که محمود خان ۴سال باحمایت از اختلاسگر ی که حق مردم را دزدیده بامنصوب کردن او به ریاست ستادمفاسد اقتصادی باعث مشکلات بعدی شده و به گفته قدیمی رطب خورده کی تواند منع رطب کندوتو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل خدا لعنت کند خائنین به مردم ومملکت را

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی