دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 13 May 2024

حاج علی جلالی یکی از رزمندگان جنگ در مصاحبه با انارما گفت: روز قبل از شهادت حسین پور گل اورا در سه راه خرمشهر دیدم که او روی یک خوردی ریوی ارتشی نشسته بود وقتی من را دید به نزدیکم آمد و احوال پرسی گرمی کردیم…

شهیدپورگل

به گزارش انارما، امروز ۲۵ اسفندماه یادآور روز بیست و پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۲ می باشد که شهید حسین پورگل در سن ۲۲سالگی در عملیات خیبر در  منطقه پاسگاه زید به شهادت رسید.اما نکته ای که بسیار جای تامل دارد اینست که پدر این شهید بزرگوار دقیقا ۳۰سال بعد از شهادت پسرش یعنی روز ۲۵ اسفندماه سال ۹۲ از دنیا میرود تا تاریخ شهادت پسر با تاریخ وفات پدر دقیقا در یک روز باشد.

انارما در خصوص شهیدحسین پورگل مصاحبه ای کوتاه با یکی از همرزمان این شهید به شرح ذیل داشته است:

IMG_0254

 حاج علی جلالی یکی از رزمندگان جنگ در مصاحبه با انارما گفت: روز قبل از شهادت حسین پور گل اورا در سه راه خرمشهر دیدم که او روی یک خوردی ریوی ارتشی نشسته بود وقتی من را دید به نزدیکم آمد و احوال پرسی گرمی کردیم اما به یکباره بغض گلویش را گرفت و من را بغل کرد و گفت: من دیگر برنمیگردم به انار برو و سلام من را به خانواده برسان و بهشان بگو حسین دیگر زنده برنمیگردد ،من قدری از صحبت های آن روز حسین تعجب کردم اما بعدا متوجه شدم حسین فردای آن روز در عملیات خیبر به شهادت رسیده است.

یاد و خاطره حسین عزیز و پدر بزرگوارش گرامی باد

شهیدحسین پورگل و مرحوم محمدپورگل

دیدگاه کاربران

بی نام دوشنبه 16 مارس 2015 - 8:07 ق.ظ

خدا بیامرزدشون واقعا در حق این خونواده شهید ظلم شد، هیچ حمایتی نشدن

همرزم شهید دوشنبه 16 مارس 2015 - 8:54 ب.ظ

اگر مسئولین به اینجور خانوادهای شهدا سر زدند کاری کردند نه اینکه به خانوادهای شهدایی که وضع مالی خوب دارند سر بزند نه اینکه به خانواده شهیدی بروند لوح آنچانی ببرند و عکس و دوربین ببرند !!!!!!!!!!!! همش ریاء کاری چرا بین خانواده شهدا فرق می گذارید واقعاً که باید تأسف خورد. مگر خون این شهدا کم رنگتر از شهدای دیگره جواب بدهید این کارها رو نکنید اگر از من می شنوید همین عیدی به این خانوادها سر بزنید و مشکلاتشون رو حل کنید . آن خانواده شهدایی که وضع مالی خوبی دارند احتیاجی به سر زدن ندارند.

(پاسدارآینده) دوشنبه 16 مارس 2015 - 11:36 ب.ظ

وای

انار سه‌شنبه 17 مارس 2015 - 7:18 ب.ظ

واقعا که مسئولین فقط به فکر استفاده از خانواده شهدا برای خودشون هستن و اصلا به اونا فکر نمیکنن.
تو انار خانواده شهید میشناسم که فقط یه برادرشون شهید شده و سه برادر دیگر (از سه بردار) و دو خواهر دیگر (از سه خواهر) سر کار دولتی هستند. و از بین نوه های این خانواده نیز از بین هفت نفری که به سن خدمت رسیده اند، تنها یک نفر رفته خدمت، اونم تو سپاه انار؛ و بقیه بنا به دلایل مختلف معاف شده اند.
اما
منم یکی از عموهام شهید شده و یکی شونم جانبازه (البته هیچ حقوقی از بنیاد نمیگیره.
و جالب است بدانید که نه پدرم و نه هیچ از عموهام (۵پسر) و عمه هام (۷ دختر)هیچ جایی استخدام نیستند.
و البته زمانی جالبتر می شود، که هیچ از نوه های خانواده ما، علیرغم مشکلات مختلف من جمله ضعف بینایی و … اصلا معاف نشدند و تمام ۹ نوه که به سن خدمت رسیده اند، به خدمت رفته اند.
تفاوت را احساس

م-ا چهارشنبه 18 مارس 2015 - 10:37 ق.ظ

خدا رحمت کند شهید پورگل و پدر بزرگوارش و دختر شهید را که اینها اینقدر سختی کشیدند و از دار دنیا رفتند ، این شهید و خانواده اش اجر بزرگی دارند چرا که مظلومانه از دنیای فانی کوچ کردند و به جایگاه ابدی رسیدند ، انگار بنیاد شهید بعضی از شهدا را از لیست خود حذف کرده و چه بسا آنها را از یاد برده است

تک سیب سبز چهارشنبه 18 مارس 2015 - 1:34 ب.ظ

بابا محمد خدا رحمتت کنه.
دلم برات تنگ شده خیلیی تنگ شده.
این دم عیدی جای خالیت واقعا احساس میشه تو خونتون.
بابایی هرسال بعد سال تحویل میومدیم خونه پیشت اما امسال….
امسال تو نیستی و اون خونه و بی تو صفایی نداره.

یسنا چهارشنبه 18 مارس 2015 - 5:41 ب.ظ

خدا رحمتشون کنه,ولی برادرای شهید حرمتی واسه شهید قایل نشدن…

حسین پنج‌شنبه 19 مارس 2015 - 12:54 ب.ظ

:(دایی و بابابزرگم دلم واستون تنگیده :(((

انار پنج‌شنبه 19 مارس 2015 - 10:31 ب.ظ

واقعا هم بعضی از خانواده های شهدا از لیست بنیاد شهید حذف شده اند.
بخدا خسته شدیم از بس گفتن بچه شهید و برادر شهید و جانباز و … تو اولویت استخدام هستن و شهریه دانشگاهم نباید بدن و تو کنکور هم امتیاز ویژه دارند.
بخدا ما هم ادمیم. ما هم درس خوندیم. ما هم کنکور دادیم. ما هم تو دانشگاه سراسری درس خوندیم. بهترین رتبه رو تو شهر انار تو سال خودمون اوردیم. تو دانشگاه رتبه ممتاز شدیم. برادرزاده شهیدیم. برادرزاده جانبازیم. امتیاز شهید و جانبازی نخواستیم. عمومهامون بخاطر ناموس و اعتقادشون رفتن جبهه.
ولی بخدا بخاطر صلاحیت هامون بذارید بریم سرکار.

سمیرا سه‌شنبه 13 دسامبر 2016 - 9:45 ب.ظ

خدابیامرزتت پدر بزرگ عزیزم… ایشون پدربزرگم بودن …واقعا در حق پدربزرگم و خانوادش ظلم شد….این مملت جوری شده ک فقط فکر خودشونو میکنن .کی ب فکر دیگرانه…ای داد بیداد

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی