جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

دولت یازدهم نسبت به بهسازی خدمات درمانی شهرستان انار هم قدم های خوبی برداشته است و موانع ساخت بیمارستان جدید در انار برطرف شده و انشاالله به زودی کلنگ آن بر زمین زده خواهد شد..

IMG_2164 - Copy

به گزارش انارما، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته ابتدا با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس بر اثر توفان شن  گفت: این شکست در تاریخ ثبت شده است و درس عبرتی است برای آمریکایی ها که ملت ما تنها نیست و خدا با ماست.معتقدم اگر عنایت ویژه پروردگار در صحرای طبس نبود ملت ایران با این روحیه عظیم ۸سال جنگ تحمیلی را اداره نمیکرد چرا که ملت متوجه شد که نیرو و قوت الهی پشتیبان او بوده  ، هست و خواهد بود و به همین دلیل  است که ملت ایران هیچگاه از دشمنان واهمه ندارد.

وی در ادامه با اشاره به حضور وزیر اقتصاد برای ایراد پاره از توضیحات در مجلس به نمایندگان گفت: وزیراقتصاد  که قبلا دوکارت زرد از مجلس دریافت کرده بود و اگر اینبار هم کارت زرد دریافت میکرد کار به استیضاح کشیده میشد و شاید در فضای موجود کشور و با توجه به شعار امسال مبنی بر  همدلی و همزبانی دولت و ملت استیضاح وزیر ، عمل زیاد پسندیده ای نبود . خوشبختانه نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد که بیشترین رای کابینه دولت را هم یدک میکشد  سوال کردند و جا دارد از این اقدام نمایندگان ملت در مجلس تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به هفته سلامت  از دولت در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت تمجید کرد و گفت: این طرح یکی از موفقیت های دولت یازدهم بود که دولت در آن  خدمات فراوانی را به ملت ارائه کرد که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد . این طرح با هدف پوشش همگانی خدمات سلامت برای تمامی آحاد ملت آغاز شد و برقراری عدالت و کاهش هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی  از اهداف عالی این طرح است و  یکی از ثمرات این طرح حل مشکل بحران  دارو بوده است چرا که ما در سال۹۲ حدود ۲۷۰ قلم داروی نایاب در سیستم دارویی کشور  داشتیم که خوشبختانه با اجرای این طرح این تعداد به ۳۰قلم کاهش یافته است و سهم اعتبار واردات دارو نسبت به گذشته ۳۰درصد کاهش یافته است و این همان مدیریت جهادی است که مدنظر مقام معظم رهبری است که جای قدردانی از دولت خدمتگذار را دارد. یکی از آرزوهای مسئولان نظام از اول انقلاب تاکنون شمول همگانی بیمه برای آحاد ملت ایران بوده که با اجرای این طرح بیش از ۸میلیون نفر صاحب بیمه شدند و جایگزینی زایمان طبیعی به جای عمل سزارین از دیگر  شاخص های این طرح  بوده است که این طرح هم به خوبی جواب داده است و حدود ۵درصد افزایش زایمان طبیعی داشته ایم.

امام جمعه انار به بهبود وضعیت درمانی شهرستان انار هم اشاره کرد و گفت:دولت یازدهم  نسبت به بهسازی خدمات درمانی  شهرستان انار هم قدم های خوبی برداشته است و موانع ساخت بیمارستان جدید در انار برطرف شده و انشاالله به زودی کلنگ آن بر زمین زده خواهد شد.

وی افزود: هرچند هنوز تا برطرف کردن نیاز های مردم شریف انار در بحث امکانات درمانی فاصله داریم و هنوز به آن سطح مدنظر نرسیده ایم اما در راستای بهبود امکانات بهداشتی و درمانی شهرستان انار جادارد از زحمات خیرین بزرگوار آقایان حاج علی جدیدی ،میرزاعباس رشیدی و خانواده محترم مرحوم امین که گام های شایسته تقدیری برداشته اند و از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مخصوصا آقای دکتر اسماعیلی و معاون ایشان آقای میرزابیگی و از مسئولین شهرستان انار فرماندار ،رئیس شبکه بهداشت و مخصوصا سرکارخانم دکتر گنجی فرزند محترمه شهید اکبر گنجی که علیرغم مشکلات فراوان و فرصت هایی که برای ایشان در شهر های بزرگ فراهم بود به انار آمد و به مردمان شهر خودش درحال خدمت گزاری است  تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: مردم انار آنقدر در بحث رفع مشکلات و بهبود وضعیت درمانی  احساس مسئولین میکنند که در این راستا اخیرا عده ای  از جوانان زیر ۳۰سال طرحی را پایه ریزی کردند و در آن برای ساخت بیمارستان کمک مردمی جذب میکنند  و از روحانی محترم حجت الاسلام گنجی که پیگیر این طرح هستند تشکر دارم.

وی در پایان خاطر نشان کرد:ستاد زکات شهرستان هم برای بهبود امکانات درمانی به میدان آمده و کمک های خیرین در این بخش به کار گرفته خواهد شد. از مسئولین علوم پزشکی رفسنجان توقع داریم که شهرستان انار را که یکی از ویژگی های انحصاری آن در استان اهدای سه شهید در دوران انقلاب اسلامی بوده است را  ویژه ببینند .

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی