جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

در گذشته افرادی قول‌هایی مبنی بر ایجاد بیمارستان در شهرستان انار داده‌اند که این امر به لحاظ فنی غیرممکن است، زیرا احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی مقرون به‌صرفه نیست و با این جمعیتی که شهرستان انار دارد شاید متوسط بیماردهی در سال ۱۰ درصد باشد…

دکتر اسماعیلی ندیمی

به گزارش  انارما به نقل از   فارس ، علی اسماعیلی‌ندیمی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی درمانی این شهرستان با اشاره به اقدامات علوم‌پزشکی رفسنجان در طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: سال گذشته ۱۹ هزار و ۱۲ بیمار در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان بستری شدند که از این تعداد سه درصد مرگ و میر داشتیم.

وی بیان داشت: در بیمارستان‌ مرادی ۱۲ هزار و ۶۶۹ نفر بستری و یک نفر فوتی داشتیم و تعداد ۹ هزار و ۹۳۸ نفر هم از خدمات بستری زایشگاه نیک‌نفس بهره‌مند شدند و مرگ و میر بر اثر زایمان صفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: در گذشته افرادی قول‌هایی مبنی بر ایجاد بیمارستان در شهرستان انار داده‌اند که این امر به لحاظ فنی غیرممکن است، زیرا احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی مقرون به‌صرفه نیست و با این جمعیتی که شهرستان انار دارد شاید متوسط بیماردهی در سال ۱۰ درصد باشد.

وی اضافه کرد: اما با تمام تلاش‌های انجام شده، موفق شدیم، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای احداث مرکز اورژانس درمان‌بستر در این شهر جذب کنیم و مجوز این کار را دریافت کرده‌ایم.

این مسئول افزود: در حال حاضر ۴۰ متخصص در رفسنجان به بیماران سرویس‌دهی می‌کنند و توسعه فضاهای بهداشتی درمانی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: برخورد محبت‌آمیز با مردم و نگاه از روی احساس مسئولیت به مردم باید در بین کادر دانشگاه علوم‌پزشکی وجود داشته باشد و در راستای رفع نواقص تمام توان خود را به کار ‌بریم.

اسماعیلی‌ندیمی تصریح کرد: مرکز جراحی قلب بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) رفسنجان با تمام استانداردها فعال است و طی شش سال اخیر مرگ و میرها در این بخش زیر یک درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سال جاری سال تجهیز بیمارستان‌های دولتی است و قدم‌های بلندی در زمینه آموزش و پژوهش برداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ما اشکالات کادر را می‌بینیم و در راستای بهبود آن گام اساسی بر می‌داریم.

 

دیدگاه کاربران

ننم دوشنبه 27 آوریل 2015 - 7:51 ق.ظ

خیلی حرف مفت زده اند

حسین. دوشنبه 27 آوریل 2015 - 10:50 ق.ظ

پس توی نمازجمعه چی گفتن؟

دلواپساااااااااان دوشنبه 27 آوریل 2015 - 11:09 ق.ظ

اهاااااای جماعت دلواپس کجایید؟

دلواپساااااااااان دوشنبه 27 آوریل 2015 - 11:11 ق.ظ

واقعا به شعور مردم انار توهین کردی آقای علی اسماعیلی‌ندیمی ریاست دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان.

ح-ا-ا دوشنبه 27 آوریل 2015 - 12:16 ب.ظ

این کارشدنی نیست مصوبه دولت بایداجراشود.ضمن اینکه بایدتلاش کنیم تابلوسردرهای مراکزدرمانی انارنوشته شودمرکزبهداشت ودرمان شهرستان انارنه رفسنجان.

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی