یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024

اما در شهرستان انار از آنجایی که بانوان اکثرا با حجاب کامل در معابر عمومی تردد می کنند خوشبختانه هنوز حتی یک مورد هم ناامنی از این ناحیه در انار نداشته ایم…

IMG_7392 - Copy

به گزارش انارما ، مرتضی رعیتی دادستان شهرستان انار درمصاحبه اختصاصی با انارما ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و دکتر بهشتی و گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: در کل دایره های قضایی کشور در این ایام برنامه های ویژه ای برگزار خواهد شد  که در  انار نیز بخشی از این اقدامات انجام شده و سایر برنامه ها اجرا خواهد شد.

در انار معتاد زیاد داریم/تنها کمپ ترک اعتیاد انار پاسخگو نیاز نیست

دادستان انار در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت مصرف مواد مخدر در شهرستان انار گفت: شهرستان انار به دلیل موقعیت استرتژیکی که دارد و قرار گرفتن بر سر محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور و به دنبال آن هرگونه مواد مخدری که قرار باشد به شمال کشور منتقل شود ناگزیر از  انار باید عبور کند ، بر همین اساس شهرستان انار  در بحث مواد مخدر رنج می برد.

وی افزود:تعداد معتادین انار زیاد است و از طرفی چون شرایط اقتصادی مردم نامساعد شده و مردم قدری در تنگ دستی قرار گرفته اند بحث مواد فروشی هم در انار خیلی افزایش یافته است.

رعیتی تصریح کرد: علیرغم جمعیت کم شهرستان انار معتاد در انار زیاد است و متاسفانه تنها یک کمپ ترک اعتیاد(کمپ روستای ساقی)  وجود دارد که آن هم جوابگوی نیاز مردم نیست و درصدد هستیم که اگر بشود کمپ دیگری در انار راه اندازی شود و یا حتی الامکان کمپ فعلی ظرفیت پذیرش خود را افزایش دهد.

این مقام قضایی اذعان کرد: معتادین به شیشه در انار زیاده شده و اکثر معتادین طبق اعلام خودشان از بیکاری به مصرف مواد مخدر روی آورده اند.

رعیتی اظهار داشت : در بحث کمپ ترک اعتیاد با مشکلات زیادی مواجه هستیم و از خیرین میخواهیم در این بخش کمک کنند.

دادستان انار افزود: در بحث مبارزه با مواد فروشی ،اقدامات سخت گیرانه ای را همچون انتقال به زندان ،جرایم نقدی سنگین، تبعید و … لحاظ کرده ایم تا این مجرمین احساس آرامش در سطح شهر انار نداشته باشند.

IMG_7385

از اوایل امسال افاغنه بدون کارت اقامت دیپورت شده اند

 مرتضی رعیتی در ادامه و در خصوص بحث افاغنه در شهرستان انار گفت: شهرستان انار بر اساس مصوبه دولتی جزو شهرستان های ممنوعه است و حتی برخی از افاغنه با کارت اقامت هم حق سکونت در انار را ندارند و شهر انار باید به کل از حضور افاغنه پاک سازی شود اما متاسفانه علیرغم منع قانونی ، افاغنه در انار حضور دارند.

دادستان انار افزود: بنا داریم آنهایی را که کارت اقامت ندارند در مرحله اول از شهرستان اخراج کنیم و در این راستا اوایل امسال تعدادی از آنهایی که سکونت غیرمجاز داشتند بعد از انتقال به اردوگاه ماهان از آنجا به افغانستان دیپورت شده اند.در آینده نیز اخراج کل افاغنه ساکن در انار را از آنجایی که انار جزو شهرستان های ممنوعه است در دستور کار داریم که تحقق این موضوع  هماهنگی های شورای تامین شهرستان را می طلبد.

وی در ادامه و در خصوص ناامنی های کارگران غیربومی در امینشهر انار گفت: عده ای بلوچ در امبنشهر سکونت دارند و گاها در رفت و آمدی که دارند اقدام به حمل مواد از زاهدان به انار می کنند و بنا داریم با کار اطلاعاتی که انجام خواهیم داد با آنها برخورد قانونی داشته باشیم.

 

برای ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب در دستور کار است

دادستان انار در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۱۰۰شهرداری گفت:در این کمیسیون به ساخت و ساز های غیرمجاز در انار رسیدگی میشود و ما قصدمان اینست که هرکس در انار قصد ساخت و ساز داشت ابتدا با مراجعه به شهرداری اقدام به اخذ مجوز و پروانه های لازم کند و بعد از آن ساخت و ساز را شروع کند.

وی افزود: برای کسانیکه ساخت و ساز غیر قانونی بدون مجوز در انار داشته اند طبق قانون چاره ای جز تخریب و جریمه نداریم .و از این پس قوانین قدری جدی تر خواهد بود و اگر کسی علیرغم اطلاع از ضوابط قانونی بخواهد ساخت و ساز غیرقانونی داشته باشد تخریب در دستور کار است.

IMG_7392

بافت مذهبی مردم انار حفظ شده است

مرتضی رعیتی در ادامه و در خصوص وضعیت فرهنگی مردم انار گفت: خوشبختانه شهرستان انار از آن جمله شهرستان هایی است که بافت مذهبی و تدین مردم آن حفظ شده است و هنوز اگر در جلسه دادگاه انار متهم و یا شاکی را به قرآن کریم قسم دهیم آن فرد پایبند به قرآن است و این نشان از حفظ بافت فرهنگی انار است.

 

وی افزود:در برخی از شهرستان های دیگر  ناامنی هایی بواسطه بدحجابی بانوان صورت میگیرد و قدری در رخ دادن این جرائم بانوان نیز مقصر هستند اما در شهرستان انار از آنجایی که بانوان اکثرا با حجاب کامل در معابر عمومی تردد می کنند خوشبختانه هنوز حتی یک مورد هم ناامنی از این ناحیه در انار نداشته ایم.

مردم به باور تاثیرات مخرب ماهواره برسند این معضل به کلی ریشه کن خواهد شد

دادستان انار در خصوص بحث ماهواره در انار گفت: از همان ابتدا هم قصد ما فرهنگ سازی برای تحویل خودجوش ماهواره ها توسط مردم بود که در این زمینه سپاه شهرستان اقداماتی انجام داده است مردم نیز همکاری قابل توجهی داشته اند. در کل این فرهنگ که اگر مردم به این باور برسند که ماهواره تاثیرات مخربی بر روی بنیان خانواده و شکل گیری شخصیت کودکان دارد مطمئنا این معضل بطور کل ریشه کنخواهد شد.

IMG_7399

روح قانون خشک است اما سعی ما فرهنگ سازی است

رعیتی در ادامه و در خصوص اعمال قانون مامورین راهنمایی و رانندگی در انار گفت: روح قانون خشک است و میگوید هرکس که مقررات را رعایت نکرد باید جریمه شود اما سعی ما دردرجه اول بر فرهنگ سازی است  و ضمن اینکه اولویت در برخود با متخلفین باید کسانی باشند که خطرآفرین هستند و گاها مزاحمت در سطح شهر ایجاد می کنند. برای مثال باید در اعمال قانون با پیرمرد کشاورزی که کلاه ایمنی ندارد و از سرکار به خانه برمیگردد و با جوان خطرآفرینی که در سطح شهر مزاحمت ایجاد میکند تفاوت قائل بود و اولویت برخورد با خطرآفرینان باشد.

اولویت ورودی پرونده های قضایی به دادسرای انار

دادستان انار در خصوص اولویت ورود پرونده های قضایی به دادسرای انار به ترتیب اکثریت گفت: پرونده های تصادف ،سرقت(فقط در خردادماه امسال بیش از ۲۰سرقت) ، موادمخدر و اختلافات ملکی در انار زیاد است و دعاوی ملکی اخیرا در انار زیاده شده است.

وی افزود: از لحاظ شاخصه های امنیتی ،شهرستان انار همچنان جزو چهار شهرستان امن استان کرمان است.

فضای فیزیکی و امکانات تجهیزاتی زندان رفسنجان کفاف زندانیان را ندارد

بالاترین مقام قضایی شهرستان انار در پایان با اشاره به دیدار با زندانیان اناری در زندان رفسنجان گفت: کل زندانیان اناری زندان رفسنجان حدود ۳۵نفر هستند که کمتر از ۱۰درصد زندانیان را تشکیل می دهند که به دلایل مختلفی از جمله  سرقت ، فروش و استعمال مواد مخدر ، ضرب و جهل و دیه زندان شده اند.

وی افزود: در این بازدید با کل زندانیان اناری زندان رفسنحان ملاقات کردیم و حرف هایشان را شنیدیم که درخواست هایی از جمله مرخصی ، زندان با کار  و عفو داشتند  و تا جایی که راه داشت مساعدت لازم را برای حل درخواست هایشان داشتیم.

رعیتی تاکید کرد : فضای فیزیکی و امکانات تجهیزاتی زندان رفسنجان کفاف زندانیان را ندارد و خود رئیس زندان هم بارها به این مسئله اذعان کرده است و از خیرین برای بهبود وضعیت درخواست کمک کرده است.

IMG_7409

 

 

دیدگاه کاربران

حامی معتادان یکشنبه 28 ژوئن 2015 - 3:14 ب.ظ

خب چرا معتادا رو حمایت نمیکنین برن جلسه معتادان گمنام چرا وقتی یه جا میخوان که جلسه هارو برگزار کن دور سر میگردونیشون خب تبلیغ کنین اونجا همه مثل هم هستن مطمعنم وقتی یه معتاد به جلسه میره خودش رو پیدا میکنه معتاد خودشو تو جلسه Na پیدا میکنه اینو اگه تبلیغ کنین معطمعن باشید به هیچ کمپ یا هر چیز دیگه احتیاج نیست معتادا هم انسانن فقط انسانیت خودشونو فراموش کردن اصلا احتیاجی به خوشونت نیست فقط کافیه بهشون یاداوری کنیم وبه جای مواد اونهارو با جلسه اشنا کنیم فقطNA************

نام و نام خانوادگی دوشنبه 29 ژوئن 2015 - 2:38 ب.ظ

به نظر من مردم بی بضاعت انار چوب مردم سرمایه دار و باغداران پسته را می خورند و قبلآ نیز همین جور بوده است چرا که اختلاف طبقاتی در انار زیاد شده و فئودال های اناری (عمده مالکین) بی مروت شده اند و حتی به افراد نیازمند قوم و خویش خود نیز رحمی نمی کنند ، اگر یک برنامه مالیاتی برای این فئودالها اجرا میشد و پول آن خرج رفاه عمومی مردم انار می شد بسیار عالی بود

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی