یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024

اما وقتی دوسه برابر مبلغ اهدایی سایر نقاط استان کرمان را در شهرستان انار به مددجو می پردازیم می بینیم که هنوز نیازهای فرد برآورده نشده است و تفاوت هایی با سایر اقشار در انار هست…

IMG_7858

به گزارش انارما ، وحید میرزایی مدیر‌کل کمیته امداد استان کرمان در حاشیه ضیافت افطاری مددجویان کمیته امداد شهرستان انار در مصاحبه با خبرنگار انارما در خصوص ارزیابی عملکرد کمیته امداد و ستاد زکات شهرستان انار گفت:کمیته امداد انار در بخش های مختلف عملکرد مثبت و قابل قبولی را داشته است . علی الخصوص در بحث زکات کمیته امداد در هر شهر بعنوان دبیر آن ستاد نقش آفرینی می کند . در شهرستان انار نیز کمیته امداد بواسطه ی ارتباط خوبی که با خیرین شهرستان برقرار کرده است توانسته کمک های خوبی از خیرین انار دریافت کند.

وی افزود: در شهرستان انار زکات واجب نداریم و کمک های خیرین و مردم بعنوان زکات مستحبی دریافت میشود . نوع نیازهایی مددجویان و وضعیت فقری که در انار وجود دارد  بعضا با سایر نقاط استان کرمان تفاوت هایی دارد.

میرزایی تشریح کرد: یک سری فرهنگ هایی در شهرستان انار داریم که ممکن است با سایر نقاط استان کرمان تفاوت هایی داشته باشد و همین مسئله باعث تشدید فقر در شهرستان انار میشود.ممکن است ما در سایر شهرستان ها بتوانیم با حداقل امکاناتی که در اختیار زوج قرار می دهیم بتوانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند اما وقتی دوسه برابر  آن مبلغ را در شهرستان انار  به مددجو می پردازیم می بینیم که هنوز نیازهای زوج برآورده نشده است و تفاوت هایی با سایر مناطق استان در انار هست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در ادامه اظهار داشت: از طرفی چون بر این موضوع تاکید داریم که عزت و احترام زوج های جوان مددجو باید حفظ شود،میخواهیم زوج های جوانی که در انار مشکل تامین جهیزیه دارند از سایر اقشار عقب نیفتند و همین موضوع باعث شده است که ما در سال گذشته در شهرستان انار فردی نداشته باشیم که پشت نوبت دریافت جهیزیه باشد و این درحالی است که در سال گذشته در کل استان کرمان بیش از۶هزار زوج جوان بوده اند که ما نتوانسته ایم  جهیزیه آسان حتی دومیلیون تومانی برای آنها تامین کنیم.اما همت مردم انار و مشارکتی که با مسئولین امداد داشته اند به مددجویان این منطقه جهیزیه ۵میلیون تومانی اهدا شده است.

IMG_7858

وی افزود:  در زمینه جذب کمک های مردمی در استان  کرمان،کمیته امداد شهرستان انار ،جزو شهرستان های برتر محسوب میشود و این از افتخارات ماست که مردم متدین انار در زمینه پرداخت وجوهات ،زکات متسحبی و توجه به محرومین جلوتر از سایر نقاط استان کرمان هستند.

میرزایی در ادامه تصریح کرد: مهم ترین اولویتی که ما به دنبال آن هستیم توسعه فرهنگی در فضای خانواده هااست.

وی افزود: امروزه فقر فرهنگی که ما در بعضی از خانواده های نیازمند با آن روبه رو هستیم به مراتب مارا بیشتر از فقر اقتصادی آزار می دهد.ما اگر به دنبال توسعه اقتصادی در هر منطقه ای باشیم ابتدا باید زیر ساخت های فرهنگی آن منطقه را احیا کنیم.

مدیرکل کل کمیته امداد استان کرمان خاطر نشان کرد: مشکلات فرهنگی که امروزه در بعضی از خانواده ها وجود دارد تا حل نشود ما نمی توانیم تسکینی در زندگی روزه مره آنها ایجاد کنیم و آنها را وارد عرصه اقتصادی کنیم. آشفتگی هایی که در برخی از این خانوده ها  وجود دارد ، مثلا خانواده ای سرپرست خود را از دست داده و زن خانواده جور مرد خانواده را میکشد قاعدتا دچار آسیب های روحی و روانی میشود که تا این آشفتگی به مرحله تسکین نرسد کاراقتصادی تامین کننده نیاز های مادی و معنوی آن خانواده نیست.

میرزایی افزود: یکی دیگر از آسیب هایی که ما با آن روبه روهستیم اینست که وقتی فقر در خانواده ای رخنه کرد خودبه خود به عزت نفس و کرامت انسانی آن فرد خدشه وارد شود ،البته خیلی از افراد داریم که علیرغم فقر اقتصادی عزت نفس خود را حفظ می کنند اما با توجه به شرایط اقتصادی تا چه اندازه آن خانواده میتواند با این موضوع کنار بیاید .

وی در پایان اظهار داشت: در شهرستان انار نیز برای ورود مددجویان به عرصه اقتصادی و در راستای حفظ عزت نفس این عزیزان ،خوشبختانه با همت خیرین بحث بافت فرش  و توسعه صنایع دستی را بطور جدی دنبال کرده ایم و اعلام کردیم  تمامی امکانات لازم را برای رونق این بخش تامین میکنیم تا بتوانند مددجویان عزیز این منطقه در این حوزه فعالیت کنند.

لازم بذکر است شب گذشته ضیافت افطاری به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و ستادزکات ویژه مددجویان شهرستان انار برگزار شد.

 

 

دیدگاه کاربران

نسیم جنوب یکشنبه 5 جولای 2015 - 12:27 ب.ظ

بادرود وبا سلام برکسانیکه به معروف میکنند خدمت مدام
گاهی وقتها بی محبت کمک خود برده من را سوی دام
من که اندازه نکرده فقر خودرا باهمام وبانبی وبا ولایت و امام
با تبر از بیخ زدم ریشه فقر دیگر خود را به امروز وبه فردا تا قیام
باتشکر وسلام اول راه خدا یاد است ومعروفورکوع وبعد سلام
تا کنیم انداز ه فقردیگر خود را به یاد حق در این ماه مبارک وصیام
…..والسلام…..

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی