پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

حرف زدن از صلح امام حسن(ع) در اوج مذاکرات معنای خوبی ندارد چرا که مگر قرار است خواص به ولایت خیانت کنند؟ مگر قرار است سرداران ممکلت ولی فقیه را تنها بگذارند که صحبت از صلح امام حسن(ع) می شود؟…

توافق هسته ای

به گزارش انارما :

روحانی رئیس کشورمان اخیرا در سخنرانی که داشت گفت :”امام حسن (ع) میخواهد به ما یاد بدهد که باید به مصلحت امت و خواست امت توجه کرد و به نفع امت و جماعت اسلامی تصمیم گرفت.” این صحبت در حالی است که ایشان چندماه قبل نیز این جمله را گفته بودند که ” ما میخواهیم پرچم صلح امام حسن(ع) را بالا ببریم “.

در مورد این صحبت های ایشان ابتدا باید متذکر شد که حضرت امام خمینی(ره) در صحیفه نور جلد ۲۰صفحه ۱۱۸ می فرمایند: قضیه صلح امام حسن(ع) صلح تحمیلی بود چرا که امام حسن(ع) دوستانش ، یعنی آن اشخاص خائنی که دور او جمع شده بودند به گونه ای عمل کردند که امام حسن(ع) چاره ای جز صلح نداشت و این صلح ، صلح تحیلی بود و بعد از این صلح ، معاویه بر روی منبر رفت و گفت: تمامی حرف هایی که قبلا گفته ام را من زیر پایم قرار دادم .

بنابراین صلح تحمیلی که در زمان امام حسن(ع) و حکمیت تحمیلی دوران امیرالمومنین(ع) که هردو  به دست افراد حیله گر واقع شد  ما را به این نکته متوجه می کند  که  زیر بار صلح و حکمیت تحمیلی نرویم.

 این سخن که امروزه عده ای با افتخار می گویند ما میخواهیم به زیر بار صلحی مانند صلح امام حسن(ع) برویم حرفی خطرناک است و گراهای خطرناکی به دشمن می دهد.

حضرت امام خامنه ای نیز در سال ۷۹ در مصلای تهران فرمودند نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیست حادثه ای مثل صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند و و این بار اگر دشمن فشار بیاورد حادثه کربلا اتفاق خواهد افتاد.

در این روزها که مذاکرات روز های پایانی خود را سیر میکند و مشخص نیست این مذاکرات به نتیجه برسد یا خیر ،متاسفانه از این صحبت های مسئولین اینگونه برداشت میشود که برخی از مسئولین در تلاش هستند تا این توافق را به هر قیمتی منعقد کنند.

لازم است که یک بررسی تاریخی کنیم و ببینیم که شرایط کنونی کشور ما در مقاسه با عصر امم حسن مجتبی(ع) به یک شکل بوده است یا خبر که قطعا همانند نیست چرا که امام حسن(ع) هرگز قصد صلح نداشتند بلکه پرچم چهاد علیه معاویه بلند کردند و لشکر انبوهی با ۶۰هزار نفر به راه انداختند و لشکر را آماده برای حرکت به سوی شام کردند اما خیانت خواص ، سران لشکر و مردم ،  امام حسن مجتبی(ع) را به سازش با کدخدای شام کشاند.

اگرچه امروز در بین خواص کشورمان ابوموسی اشعری ها ، زبیر ها ،مغیرها و اشعس ابن قیس ها هستند اما همه یاران مقام معظم رهبری اشعس ابن قیس ها نیستند و امروز در مقابل تعداد کمی از خواص بی بصیرت که ممکن است در سودای خیانت به ولی فقیه باشند در مقابلشان میلیون ها عمار و مالک اشتر هستند که آماده فداکاری برای کشور و رهرشان هستند.

حال جای سوال دارد که رئیس جمهور محترم با طرح این سوال و مقایسه تاریخی که مطرح کرد به دنبال آماده کردن افکار عمومی و مردم برای توافق به هرقیمتی است ؟ صحبت از صلح امام حسن(ع) این نگرانی و تردید را در دل مردم ایجاد می کند که نکند مسئولین به دنبال توافق به هر قیمتی هستند چرا که دیگر صحبتی از استقامت در مقابل خواسته های نامشروع دشمن نیست.

حرف زدن از صلح امام حسن(ع) در اوج مذاکرات معنای خوبی ندارد چرا که مگر  قرار است خواص به ولایت خیانت کنند؟ مگر قرار است سرداران ممکلت ولی فقیه را تنها بگذارند که صحبت از صلح امام حسن(ع) می شود؟

اکثر مردم زمان امام حسن(ع) بصیرت نداشتند تا جاییکه سرداران سپاه امام حسن(ع) تصمیم گرفتند حضرت را دست بسته تحویل بدهند، بنابراین قیاس مردم زمان امام حسن با مردم زمان حال کشور توهین به شعور مردم می باشد. چرا که مردمی که حماسه ۹دی را سال ۸۸ آفریدند و ۸سال جنگ تحمیلی را با جان و دل جنگیدند و اخیرا حماسه تشییع جنازه شهدای غواص را آفریدند نخواهند گذاشت حادثه ای مثل صلح امام حسن(ع) برای رهبر عزیزشان پیش بیاید.

یادداشت اختصاصی به قلم حجت الاسلام جواد نصرالله پور استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل سیاسی

 

دیدگاه کاربران

ناشناس پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 4:06 ق.ظ

دلواپسان دلواپس نباشید رهبر بزرگ انقلاب ناظر بر حرفهای روحانی هست دلواپسی چیزی جز حصرت نداره.
جناب روحانی حاله نور که ندیده فقط با صلح امام حسن مقایسه کردن و مطمنن زیر حرفش نمیزنه مثل آقایی که حاله نور دید بعد فرمود از روزنامه ها باخبر شدم.واقعا شما ظلمو دیدیدو هنوز منتظرید بیاد دکل بدزدد.
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی دکل دزدد گه حاله نور

پانچ شده روزگار پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 7:29 ق.ظ

جناب استاد میشه جواب بدین، در زمان امام حسن و امام علی حیله گر بوده و این دو بزرگوار علی رغم میل باطنیشون و بقول شما از روی تحمیل و اجبار صلح پذیرفتند. ولی الان هیچ کدوم اینارو نداریم؟
به نظر شما تنگ دستی و فشار اقتصادی و نهایتا از بین رفتن ایمان اینا قانع کننده نیست یا جزییات رو بازگو کنم.
دل گرسنه دین و ایمان نمی شناسه عزیز دل برادر

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 9:51 ق.ظ

به گفته رهبر معظم انقلاب انتقاد کردن از عمل کردن راحت تر است. شما در آن هشت سال کجا بودید؟

اناری پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 12:18 ب.ظ

سیر از گرسنه خبر نداره. حاجی ، مردم تا یه زمانی، نداری رو تحمل می کنن. فقر که وارد بشه، دین و ایمان خارج میشه. این رو فراموش نکن. حرفات جوریه که انگار توی یه عالم دیگه هستی. بیا روی زمین کنار مردم.
می دونم خیلی دوست داری ایده آلیستی به موضوع نگاه کنی اما حاجی نگرد که نیست. زیادی هم ایده آلیستی نگاه کنی به موضوع، کلا حرفها خارج میزنه و شنونده ای براش نخواهد بود.

یک شهروند پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 2:59 ب.ظ

منظور آقای روحانی هم دقیقا صلح امام حسن هست
چون که عده ای هم در ایران دارن کارشکنی میکنن و خون به دل رهبر معظم انقلاب و دولتمردان مورداعتماد ایشان میکنند. این عده نمی خواهند ایران و رهبر عزیزمان رنگ آرامش را ببینند اینها همانهایی که هستند که بقول آقای روحانی کاسبان و دلالان تحریم هستندو بدنبال ایجاد تفرقه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستندو متاسفانه برخی به اشتباه و از روی سادگی تریبون را در اختیار این عده ی قلیل قرار میدهند تا باعث ایجاد تفرقه بشن.و دل حضرت آقا را به درد بیارن و خون به دل مردمی کنن که همیشه پشتیبان نظام و حضرت آقا بوده اند.
آقای روحانی هم وقتی این عده قلیل مزدور را میبند که دارن به مردم و رهبر معظم انقلاب خیانت میکنن با کنایه به اینها میگه که ما به دنبال صلح امام حسن هستیم !!!!
ما قاطعانه به این افراد میگوییم که به یاری خدا و نظارت حضرت آقا و تدبیر دولتمردان این توافق صورت گرفته است و بزودی شاهد شادی مقام معظم رهبری و رونق زندگی مردم نجیب ایران خواهیم بود و تا کور شود هرآنکه نتواند شادی رهبر و مردم و دولت ایران را ببیند.
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر مزدوران جیره خور
مرگ بر دشمنان اسلام

ناشناس پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 3:41 ب.ظ

یعنی اینا اومدن این قضیه بی ارزشو با صلح امام حسن را شبیه به هم بدونند.
لبیک یا خامنه ای

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 4:44 ب.ظ

ما اون هشت سال تو خونمون بودیم جواب حرف منطقی رو با منطق بزن واگر منطق گفتگو نداری ساکت باشی بهتر است

اکبر چاهخویی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 4:54 ب.ظ

زمان سیدالشهدا افرادی بودن که به خاطر یک وعده غذا حاضر به کشتن امام حسین شدند من تعجب میکردم ولی الان میفهمم که بعضی ها حاضرند به بهانه فقر دست به آمریکای جنایتکاری بدند که دستش تا مرفق به خون هزاران کودک بیگناه آلوده است بله حالا میفهمم که چرا امام زمان ما غریبانه غایب است حالا میفهمم که هنوز هم افرادی هستند که به بهانه نان به امامشان پشت میکنند واقعا که چقدر بعضی از ماها نسبت به ولیمان بی معرفتیم وارزش ما چقدر کم است وفقط یک لقمه نان است هنوز هزار لعنت به عمر سعد که حداقل امامش را به حکومت ری فروخت

حسین پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 4:59 ب.ظ

به همین خیال باش

علی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 5:02 ب.ظ

به همین خیال باش عزیزم

مسجدی ها پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 5:04 ب.ظ

مادر راهپیمایی روز قدس اعلام میکنیم که ما در موقعیت امام حسن نیستیم بلکه پای ولایت ورهبری تا آخرین قطره خون ایستادهایم

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 5:09 ب.ظ

رهبری در نماز جمعه چند سال پیش فرمودند که اگر بناست ما در موقعیتی قرار بگیریم آن موقعیت امام حسین است )
یعنی نهایت آن به شهادت ما ختم میشود وما تن به زور نمیدهیم زیرا رهبر ما مانند امام مظلوم وغریبمان امام حسن تنها نشده است در ثانی صلح امام حسن به خاطر خیانت فرماندهان او بود آیا دولتیها که به مصابه فرماندهان ارشد آغا هستند بنای خیانت دارند؟

نام و نام خانوادگی پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 5:10 ب.ظ

بادرود وبا سلام من حقیقت را ندانسته سخن میگم مدام
غافل ازاینکه خراب بنموده خود را بی محبت با پیام وبا کلام
همه ما عاشق الله به چه حق تائید ورد کرده دفاع این امام
پس منم نادان شصت سال زندگی کارم خراب است صبح وشام
باتشکر وسلام برشما که کرده حرکت بامحبت .گام به گام
با محبت درکلام وصبر در حرکت به خود ودیگر خود میگذاری احترام …والسلام….

شاه حسین پنج‌شنبه 9 جولای 2015 - 5:34 ب.ظ

در زمان دولت اصلاحات بعضی از ترسوها می گفتند ما در موقعیت شعب ابیطالب هستیم وآغا در جواب فرمودند ما در موقعیت خیبریم حالا عده ا ی پا را فراتر گذاشته ومیگویند ما در موقعیت امام حسنیم که بتوانند ……خود را توجیه کنندحالا باید در جواب اینها گفت که ما در موقعیت خودمان هستیم زیرا امام راحل فرمود ملت ایران از مردم مدینه زمان رسول واز ملت زمان امام حسن وامام حسین بهترند – وتا حالا تاریخ اینجور مردم ولایت پذیر وبابصیرت به خود ندیده است . این کلام رییس جمهور توهین به این ملت است

پانچ شده روزگار جمعه 10 جولای 2015 - 2:48 ق.ظ

جناب آقای چاهخویی: شاید شما بتونی از کنار دختری و زنی که بخاطر مشکلات قدم در راه خلاف میزاره راحت عبور کنی، اینهمه فقیر و گدا سرچهارراه ببنی و ککتم نگزه، شرمندگی مردی جلوی زن و بچه ش رو ندیده باشی. اینا یه بخشی از واقعیت های جامعه س حالا شما دوست میخای داشته باش یا نه ولی اینا هست راه دوری هم نیست همین بیخ گوش خودمونم هست.حالا ما سگ عمرسعد، شما برا امام زمانت چه کردی جناب؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نسیم جنوب جمعه 10 جولای 2015 - 4:19 ق.ظ

باسلام وبادرود برنام ونام خانوادگی که حرف راست مارا گپی بنموده زود
غافل از این سبک گفتار بهر ما ثبت گشته در دفتر تاریخ و به هر گفت وشنود
من چه مسرور وچه شاد ازاینکه گشتی پیرو این مخ خکتری و زرد وکبود
حا ل بده کاری دعا تا دور شود از من وتو چشمان بدبین وحسود
باتشکر وسلام برشما که گشته اماده به فردا درصیام
تا بگیری حق مظلومان عالم هم به امروز هم به فردا تا قیام ..والسلام….

در پاسخ دوباره شنبه 11 جولای 2015 - 6:01 ب.ظ

عزیز حرفهای شما درست ولی آمریکا قابل اعتماد نیست وبنا نیست با صلح با آمریکا کشور ما غنی شود بروید وضعیت عراق وافغانستان و… را ببینید واین را بدانید که در تاریخ بسیار زیاد از این موارد هست که به خاطر امور دنیوی افرادی پشت به امام کردند ولی به خاطر گناه بزرگی که انجام دادند(پشت کردن به ولی)به آن انگیزههای دنیوی خود هم دست پیدا نکردند امام حسین به عمر سعد گفت که تو از گندم ری هم نمیخوری وما مبینیم که او قبل از رسیدن به عمارت ری به درک واصل شد قرآن میگوید لا تتخذو الیهود والنصاری یعنی به هیچ عنوان یهود(اسراییل)ونصاری(آمریکا) را به دوستی نگیرید زیرا زمینه تسلط آنها را بر خود فراهم میکنید

نام و نام خانوادگی شنبه 11 جولای 2015 - 6:08 ب.ظ

کرسنگی توجیه مناسبی برای تسلط بیگانگان نیست اگر ما به کلام امام رجوع کنیم میفهمیم که مشکلات اقتصادی راه حلش اقتصاد مقاومتی است نه تسلط بیگانگان

دوستدار ولایت شنبه 11 جولای 2015 - 7:59 ب.ظ

شاید شما بتونی از کنار دختری و زنی که بخاطر مشکلات قدم در راه خلاف میزاره راحت عبور کنی، اینهمه فقیر و گدا سرچهارراه ببنی و ککتم نگزه………….!!!!!
در جواب باید گفت که اگر شما اینقدر غیرتی هستید پس چرا میخواهید با آمریکایی رابطه برقرار کنید که در عراق وافغانستان و….نوامیس مسلمانان را به حراج گذاشت ؟؟؟؟؟؟؟
واقعا که حرفتان به عقیده وعملتان نمیخواند و به حرف حق که از زبان چاهخویی یا چاهخویی ها جاری شده گیر میدهید

م - ا دوشنبه 13 جولای 2015 - 5:21 ب.ظ

این شیخ حسن نمی تواند حرف دیگری بزند چون روحیه انقلابی و حماسی ندارد و واقعآ دنبال توافق به هر قیمتی است

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی