یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 12 May 2024

خواهران حسنخانی مجموعه ای بسیار موفق در زمینه ی کارآفرینی برای بانوان شهرستان انار هستند و با ایجاد آموزشگاه “ارمغان کوثر ” نقش بسیار سازنده ای در جهت آموزش شغل های مختلف ویژه بانوان اناری داشته اند…

IMG_0135

به گزارش انارما ، خواهران حسنخانی مجموعه ای بسیار موفق در زمینه ی کارآفرینی برای بانوان شهرستان انار هستند و با ایجاد آموزشگاه “ارمغان کوثر ” نقش بسیار سازنده ای در جهت آموزش شغل های مختلف ویژه بانوان اناری داشته اند.

مریم حسنخانی مدیر این آموزشگاه در گفت و گو با خبرنگار انارما ابتدا در خصوص تعداد نیروهایی که به وسیله تاسیس آموزشگاه مشغول به کار شده اند گفت:آموزشگاه ارمغان کوثر از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون در این آموزشگاه ۶نفر نیرو بصورت دائم مشغول به آموزش هستند و در کارگاه خیاطی نیز ۲نفر بصورت دائم فعالیت دارند.

وی افزود: در این آموزشگاه در رشته های خیاطی ، آرایشگری ،بافت تابلو فرش و آموزش کامپیوتر بیش از ۷۵نفر  هنرجو بصورت ثابت فعالیت دارند.

حسنخانی در ادامه در خصوص مشکلات حوزه کار آموزشگاه گفت : هرکاری سختی و مشکلات خاص خود را دارد و کار ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و علیرغم تمامی مشکلاتی که در این مسیر گاها سد راه ما میشود از فعالیت در این حوزه بسیار راضی هستیم چرا که فعالیت آموزشی چون در جهت آموزش نیروی کار متخصص است حس خوبی به انسان دست میدهد .

وی افزود:مشکل اصلی ما هم اکنون اینست که با توجه به اینکه تابستان تعداد هنرجو های ما بیشتر میشوند رفت و آمد و تردد در کوچه ی آموزشگاه زیاد میشود و با توجه به تنگ بودن کوچه اگر بتوانیم آموزشگاه را به مکانی دیگر منتقل کنیم بهتر است.

این کارآفرین نمونه از بی مهری هایی که در خصوص پرداخت یک وام به آموزشگاه شد گفت و تصریح کرد: برای دریافت وام بانکی خیلی تلاش کردیم اما فایده ای نداشت و علیرغم پیگیری هایی که داشتیم حتی یک ریال وام به ما ندادند و این در صورتی است که اگر وامی به ما پرداخت می شد می توانستیم در جهت  تعمیرات داخلی و بهبود امکانات آموزشگاه عمل کنیم.

وی در پایان در خصوص بافت تابلو فرش توسط هنرجو های این آموزشگاه گفت: تعدادی از هنرجوهای این آموزشگاه به وسیله آموزش هایی که در زمینه بافت تابلو فرش دیده اند آثار بسیار زیبایی خلق کرده اند  که این آثار  ۱۵مرداد برای شرکت در نمایشگاه هفته فرهنگی استان کرمان که قرار است در برج میلاد برگزار شود برای به عرضه گذاشتن در غرفه شهرستان انار به تهران ارسال خواهد شد.

IMG_0133-624x415 IMG_0137-624x473 IMG_0130-624x416 IMG_0135-624x417 IMG_0140-624x416

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

ناهید پنج‌شنبه 30 جولای 2015 - 3:13 ق.ظ

سلام,ساعت کلاسا چنده اخه من خیلی میخام بیام ولی صبا سر کارم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

جشن بزرگ دختران روزه اولی در انار

به گزارش ” انارما ” ؛ عصر دیروز ۱۹فروردین ماه جشن شکرانه دختران روزه اولی همراه با برنامه های شاد و متنوع در مهدیه امامزاده محمدصالح(ع) انار با حضور جمعی از مسئولین و معلمان برگزار شد. این ...

یادداشت های خصوصی