پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری باند سرقت به عنف در انار و رفسنجان خبر داد…

فرماندده انتظامی استان کرما

به گزارش انارما ، سردارحسین چناریان با اشاره به اینکه در ۱۵ مردادماه یک دختر هشت ساله در خیابان شهید دستغیب کرمان ربوده شد اظهارکرد: این قضیه بازتاب و اثرات امنیتی در اذهان و عواطف مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه انگیزه ربودن این دختر بچه امنیتی نبوده است افزود: باج‌خواهی علت اصلی گروگان‌گیری مطرح شده که علت آن هم وابستگی به موادمخدر بوده و از آنجا که بستگان درجه یک این دختربچه در زندان هستند ربایش این کودک به خاطر ارتباطات قبلی با خانواده وی بوده است.

چناریان گفت: گروگان‌گیران بعد از ربایش دختربچه او را از شهر خارج کرده و در ارتفاعات صعب‌العبور جنوب استان کرمان نگهداری کرده‌اند که پس از اطلاع پلیس از این اقدام، تیم ویژه تشکیل و اقدامات اطلاعاتی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط سنی و جنسیت ربوده شده، تلاش مضاعفی برای تعیین سرنوشت این دختر بچه انجام گرفت تصریح‌کرد: گروگان‌گیران آزار و اذیت‌هایی برای این کودک داشته‌اند و چند جا از بدن وی را سوزانده‌اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه این کودک در ۲۱ مرداد حوالی کوه بهادرآباد (جاده بین عنبرآباد و کهنوج) آزاد شد یادآوری کرد: با پیگیری‌های اطلاعاتی انجام شده در ابتدا عامل اصلی این ربایش و بعد از آن نیز سه نفر از هم‌دستان وی که در ربودن، انتقال و نگهداری کودک نقش داشته‌اند دستگیر و همچنین دو دستگاه خودرویی که در ربایش این کودک مورد استفاده قرار گرفته بودند، توقیف شدند.

چناریان به افرادی که به نوعی در زمینه موادمخدر فعالیت می‌کنند، هشدار داد: آثار و تبعات اجتماعی و امنیتی این حوزه بسیار جبران‌ناپذیر است.

چناریان همچنین به سرقت‌های باندی اشاره و بیان کرد: در شهرستان های انار و رفسنجان یک باند سرقت به عنف وجود داشت که این اواخر کارهای خود را به صورت مسلحانه انجام می‌دادند و دیشب در رفسنجان دستگیر و اموال مسروقه نیز کشف شده است.

وی افزود: همچنین با استفاده از بارنامه‌های جعلی برای انتقال محموله سوخت به مرزهای شرقی اقدام شده بود که با تلاش‌های پلیس آگاهی یک کانتینر سوخت با ۳۵ هزار لیتر که با عنوان حمل مصالح ساختمانی در حال تردد بود در سه راهی راین کشف شد که خودروی توقیف شده نیز تحویل مقامات ذی‌صلاح خواهد شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه کاربران

علي یکشنبه 16 آگوست 2015 - 11:29 ق.ظ

سزقت به عنف دیگه چیه ؟

نام و نام خانوادگی یکشنبه 16 آگوست 2015 - 2:32 ب.ظ

عنف یعنی به اجبار …به زور

بلوار هشتم محرم دوشنبه 17 آگوست 2015 - 1:42 ق.ظ

نیروی انتظامی خسته نباشید

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی