پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

معاون مدیر جهاد کشاورزی انار گفت: ۲۲۰ حلقه چاه آب کشاورزی در انار وجود دارد و شوری آب کشاورزی این شهرستان نسبت به دیگر شهرستانهای استان بالاتر است…

بزرگترین طرح آب شیرین کشاورزی در شهرستان انار

به گزارش انارما ،معاون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار روز پنجشنبه درباره بزرگترین طرح آب شیرین کن کشاورزی در شهرستان انار  گفت: با اجرای بزرگترین طرح آب شیرین کن کشاورزی در کشور در شهرستان انار، شوری آب به طور چشمگیر کاهش و تولید محصول پسته افزایش می یابد.
حسین نیک نفس افزود: برای راه اندازی، نصب و تهیه تجهیزات لازم این طرح ۳۰ میلیارد ریال از سوی ارسطو ایرانی مالک و کشاورز این منطقه هزینه شده و با ورود ۵۰ لیتر آب در ثانیه با ای سی بالای ۱۳ هزار، ۳۶ لیتر آب با ای سی ۵۰۰ خروجی دارد.
وی گفت: در هر ثانیه ۱۴ لیتر پساب بیرون می دهد که با همت استاندار کرمان قرار است در درازمدت این پساب به رودخانه شور هدایت و آنجا برای تولید غذای آرتمیا از این پساب استفاده شود.
وی بیان کرد: این طرح برای ۱۵۰ هکتار باغ پسته اجرا شده است و در شهرستان انار ۲۵ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که ۱۵ هزار هکتار این باغات به طور پراکنده با آب با ای سی بالای ۱۳ هزار آبیاری می شوند.
معاون مدیر جهاد کشاورزی انار گفت: ۲۲۰ حلقه چاه آب کشاورزی در انار وجود دارد و شوری آب کشاورزی این شهرستان نسبت به دیگر شهرستانهای استان بالاتر است.
وی افزود: همزمان با اجرای این طرح دو طرح دیگر نیز به بهره برداری رسید که شامل سیستم آبیاری قطره ای ۱۵۰ هکتار باغ پسته با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و طرح آبیاری زیر سطحی برای دو هکتار از باغات با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال بوده است.
نیک نفس کمبود و شوری آب را خطری جدی برای کشاورزی منطقه بیان کرد و گفت: باید این بحران صحیح مدیریت شود که در غیر این صورت امکان به خطر افتادن منطقه در آینده نزدیک وجود دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی