یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024

امام جمعه انار گفت:اینکه کسی که هرسال قربانی می کرده است امسال برای کمک کردن ، دیگر قربانی نکند کاردرستی نیست و حتی دوستانی که این طرح را پیشنهاد داده اند نیز نظرشان این نیست…

امام جمعه انار

به گزارش  انار  ما   ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان به اهمیت و فضیلت بالای سنت قربانی در دین اسلام اشاره کرد و گفت: فلسفه اینکه انسان در روز عید سعید قربان گوسفند یا گاو قربانی می کند نه از این جهت است که مردم در مورد او چه قضاوت می کنند بلکه به این دلیل است که همانگونه که حیوان را قربانی می کند هواس نفس خود را نیز در پیشگاه خداوند قربانی کند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه اولین قربانی در روی زمین را فرزندان حضرت آدم انجام دادند گفت: خداوند قربانی هابیل را پذیرفت اما از قابیل نپذیرفت و دلیل پذیرفته شدن قربانی هابیل این بود که او در نزد خداوند اخلاص و  تقوا داشت و تقوا آنقدر مهم است که اگر پسر پیامبر هم باشی و تقوا نداشته باشی  بخاطر مطامع دنیایی مجبور می شوی برادر خود را هم بکشی.

وی افزود: اگر انسان قصد قربانی کردن دارد باید دست از طمع بردارد و از طرفی طبق سفارشات دینی گوشت قربانی را بر سه قسمت مساوی تقسیم کرده و یک قسمت از آن گوشت را به گونه ای که حداقل غذای یک وعده نیازمندان را تامین کند به آنها اهدا کند.

امام جمعه انار در ادامه با اشاره به پیشنهاد جمع آوری کمک های مردمی برای بهسازی بیمارستان انار گفت: این پیشنهاد برای برخی از مردم قدری ناصحیح جاافتاده است و برخی گفته اند که بجای قربانی کردن پول آن را برای کمک کردن بپردازیم . ضمن اینکه قربانی برای میت یک امر مستحبی است باید گفت که هیچ چیز جای قربانی را نمیگیرد و سنت قربانی باید حفظ شود.

وی افزود: خانواده هایی از فقرا هستند که در طول سال رنگی از گوشت نمی بینند و منتظرند تا بواسطه عید قربان برایشان گوشت بیاورند.

ابراهیمی در خصوص جزئیات طرح جمع آوری مساعدت های مردمی گفت: جلسه ای پیرامون این موضوع با حضور روحانیت شهرستان در دفتر امام جمعه انار برگزار شد و آن چیزی که دوستان پیشنهاد دادند این بود که بعضی از خانواده ها هستند که میخواهند قربانی کنند اما امکانش را ندارند و این افراد میتوانند پولشان را اختصاص دهند برای بهسازی بیمارستان و یا اینکه کسانی هستند که از گذشته تاکنون در روز عید سعید قربان شتر یا گوساله قربانی می کردند اما همیشه در تقسیم گوشت قربانی دچار مشکل می شدند .

وی افزود: اینگونه افراد میتوانند حساب کنند که فقرا و سایر کسانیکه در سال های قبل از قربانی آنها سهمی داشته اند چقدر هستند و برای آنها یک یا دوراس گوسفند قربانی کنند و مابه التفاوت هزینه ی قربانی شتر یا گوساله را نسبت به گوسفند برای کارخیری همچون بهسازی بیمارستان اهدا کنند که این هم اجر فراوانی دارد.

امام جمعه انار در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه کسی که هرسال قربانی می کرده است  امسال برای کمک کردن ، دیگر قربانی نکند کاردرستی نیست و حتی دوستانی که این طرح را پیشنهاد داده اند نیز نظرشان این نیست.

وی در خصوص جمع آوری کمک های مردمی گفت: ساخت بیمارستان در حال احداث که اخیرا کلنگ آن بر زمین زده شد وظیفه دولت است و تا تکمیل نهایی هزینه ای میلیاردی برایش براآورد شده است و این کمک های مردمی که جمع آوری میشود صرفا برای بهسازی بیمارستان فعلی انار اختصاص می یابد که نیاز مبرم به یک موتور برق دارد که باید بودجه ی آن تامین شود.

حجت الاسلام ابراهیمی در خطبه دوم با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در  عصر روز جمعه۲۰شهریور  در مکه مکرمه گفت: این حادثه بسیار مشکوک است و با توجه به مصادف بودن به واقعه ۱۱سپتامبر و انفجار برج های دوقلوی آمریکا ، به احتمال فراوان این جریان هم به همان سلسله ی خبیثه منتهی میشود و بصورت عمدی رخ داده است.

وی افزود: در این سه دهه اخیر  تاکنون ۱۰فاجعه بزرگ هرسال در مراسم حج اتفاق افتاده و در این حوادث تعداد زیادی از زوار خانه خدا کشته شده اند و همه اینها حاکی از بی کفایتی آل سعود می باشد.

امام جمعه انار در پایان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس گفت: همه آنچه را که داریم مدیون خون شهدا هستیم و انشالله جوانان ما با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی کامل پیدا کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه کاربران

تقسیمات چی جمعه 18 سپتامبر 2015 - 11:12 ب.ظ

قابل توجه کسانیکه با مشکل تقسیم گوشت در روز عید قربان مواجه هستند!!!!! گوشت خود به ما بسپارید و به راحتی برایتان تقسیم می کنیم. برای مثال : اگر هرجا کارتون توی اداره ای گیر داره برای رئیس اون اداره یک ران تقسیم البته اگر ضرب کنید بهتر است و کارتون راحت انجام میشه.

نام و نام خانوادگی شنبه 19 سپتامبر 2015 - 8:56 ق.ظ

و اقعا در ردیف بالا حرف صیحیح را زده و اگر با گوشت حل نشد با پسته که می شود حل کرد این که مشکل خواصی ندارد خلاصه گوشتها تقسیم می شود نترس

اتابک شنبه 19 سپتامبر 2015 - 10:46 ق.ظ

چقد بده آدم دینش رو بفروشه بخاطر دنیاش…عرضه ندارن دولت رو مجبور کنن بیمارستان بسازه…عرضه ندارن با صحبت کردن و پند و اندرز،و نصایح دیدنی از ثروتمندان پول بگیرند برای بیمارستان و میان میگن بجای قربونی کردن ک مستحب هست بیایید بدین بیمارستان…عید قربون نمیخاد قربونی کنید…نمیخاد سنت بجا بیارید، نمیخاد نسل ب نسل این سنت رو ادامه بدید، بیایید پول بدید بما ک عرضه نداریم منابع مالی جمع کنیم…فقرا رو ولشون کنید…بیایید اینجا…میگن قربونی مستجبه بجاش بدین ب ما پولش…جناب شیخ علی جناب امام جمعه سلام کردنم مستحبه…از حالا بجای اینکه بشما سلام کنم پولش میدم ب فقیر…بهترم هست…نماز جمعه رفتنم مستجب ، بجایی دوساعت بیام نماز جمعه، میرم کار میکنم پولش جایی خرج میکنم…بله دین رو ، سنت رو و چیزهایی ک نسل ب نسل رسیده بما حراج کنید، چون نمی تونید منابع مالی تامین کنید چون جوری رفتار کردید نمیتونید با حرف زدن از ثروتمندان پول خیر بگیریذ…..نظرم رو پخش کن…

ازطرف شنبه 19 سپتامبر 2015 - 7:46 ب.ظ

کمپین کلاسی داره ها نه؟؟؟ کمپین گیاه خواری راه بندازیم مردم گوشت نخورن مابه التفاوت پولش رو یه حصار دور بیمارستان بکشیم!!!!!

ح-ا-ا شنبه 19 سپتامبر 2015 - 8:05 ب.ظ

پس وظیفه دولت ودولت مردان چی میشه. گفتندخصوصی سازی نه به این معناکه دولت دست….. پیش روکند. ی کمی ازمیلیاردهابه بادرفته رابرگردانندبیمارستان که هیچی تمام ایران ساخته وآبادخواهدشد.نه اینکه مردم راوسوسه وبه چشم وهم چشمی این سنت ابراهیمی راپاک کنند.چه بسانیازمندانی هستندکه درطول سال گوشت راندیده اندومنتظرهمین لقمه گوشت قربانی هستندکه درب منزلشون ببرند.آنی وکمترازآنی خودمان راجای آن عزیزان قراردهیم.بعدتصمیم بگیریم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی