جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 17 May 2024

امام جمعه انار گفت: عمل به مفاد برجام بدون لحاظ موارد نه گانه در نامه مقام معظم رهبری مشروعیت ندارد…

IMG_5303-468x624

به گزارش انارما ، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه شهرستان انار در خطبه اول نمازجمعه این هفته پیرامون تاثیر ذکر خداوند در زندگی گفت:یاد خدا مهمترین راه نجات از وسوسه ها و فریب شیطان است اگر همیشه به یاد خدا باشیم و خداوند را در همه حال شاهد و ناظر بدانیم کمتر گرفتار شیطان وهوای نفس خواهیم شد .

وی سپس با اشاره به گناه حق الناس گفت: یادخدا مهمترین مانع گرفتارشدن در ورطه گناه حق الناس است ، ترک لقمه حرام که بفرمایش پیامبر مکرم اسلام از دوهزار حج با فضیلت تر است به ما کمک می کند تا از بسیاری از خطاها و گناهان دوری کنیم.

امام جمعه انار در خطبه دوم ضمن گرامیداشت سالروزشهادت شهیدان حسین فهمیده اسطوره ی نوجوانان شهید دفاع مقدس وشهید قاضی طباطبایی اولین شهید محراب گفت: در تمام حوادث قبل و بعد از انقلاب هر جا که خون پاکی از خون عزیزان ملت ما به زمین ریخته است رد پای آمریکای جنایتکار در آن دیده می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان دشمنی کینه توزانه آمریکا با ایران ، روز ۱۳آبان ماه بعنوان روز مبارزه با استکبار جهانی را یاد آوری کرد وگفت:آمریکا بعنوان مصداق روشن استکبار جهانی در تمام حوادث این روز دخیل است از تبعید امام در سال ۴۳ به بهانه اعتراض بر تصویب لایحه کاپیتولاسیون و شهادت دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال ۵۷ تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال۵۸ تماما حاکی از دشمنی آمریکا با استقلال ملت ایران وعصبانیت ملت از دخالت های آمریکا در وطنشان ایران است.

وی در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در خصوص برجام گفت: هیچ کس حق ندارد با دور زدن این نامه و چشم پوشی از ضعفهای بزرگ برجام راه نفوذ دوباره آمریکا بر کشور را فراهم سازد و عمل به مفاد برجام بدون لحاظ موارد نه گانه در نامه مقام معظم رهبری مشروعیت ندارد.

خطیب جمعه انار به بخشی ازسخنان حضرت امام رحمه الله علیه در خصوص دشمنی آمریکا اشاره کرد و  گفت:ایشان می فرمایند به همه ملت بزرگوار ایران و مسؤولین عرض مى کنم؛ چه در جنگ و چه در صلح، بزرگترین ساده اندیشى این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصاً آمریکا از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند؛ لحظه اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى صلى الله علیه و آله و سلم موج مى زند. باید براى شکستن امواج طوفانها و فتنه ها و جلوگیرى از سیل آفتها، به سلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.

امام جمعه انار سپس به بخشی از سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه همیشگی با استکبار فرمودند یکى از اجزاى مهمّ این منظومه فکرى (انقلاب اسلامى ایران) که خیلى هم جاذبه دارد، عبارت است از نفى ظلم، نفى استکبار و نفى استبداد .

خطیب جمعه انار در ادامه تصریح کرد:  مبارزه با استکبار شاخصه بزرگ انقلاب است اگر روزی این شاخصه و ویژگی از انقلاب گرفته شود انقللاب ماهیت خود را از دست می دهد.  از مقام معظم رهبری سؤال شد تکلیف مبارزه با استکبار پس از مذاکرات چیست؟

_ ایشان فرمودندمگر مبارزه با استکبار، تعطیل پذیر است؟ مبارزه با استکبار مبارزه با نظام سلطه تعطیل پذیر نیست، این جزو کارهاى ما است، جزو کارهاى اساسى است، جزو مبانى انقلاب است، یعنى اگر مبارزه با استکبار نباشد، ما اصلاً تابع قرآن نیستیم. مبارزه با استکبار که تمام نمى شود

ابراهیمی با بیان اینکه بعضی در داخل و خارج می خواهند مردم ،  گذشته زشت و  کریه آمریکا را فراموش کنند اظها داشت:  بعضی می خواهند چهره کریه آمریکا را بزک کنند تا ملت ایران جنایات آمریکا را فراموش کند این عمل اقدامی غیرعاقلانه ، غیر انقلابی ، غیر شرعی و مخالف با مصالح کشور است بطوری که مقام معظم رهبری می فرمایند:

_ مظهر کامل نظام سلطه، رژیم ایالات متّحده آمریکا است که از اخلاقیّات انسانى هیچ بهره اى ندارند، در انجام جنایت – همه جور جنایتى – هیچ ابایى ندارند و این جنایت و این فشار و این خشونت را هم خیلى راحت در زیر لبخند، در زیر الفاظ متعارف، الفاظ خوب و زیبا پنهان مى کنند بعضى ها اصرار دارند این شیطان بزرگ را – که از ابلیس بدتر است – بزک کنند و به شکل فرشته وانمود کنند، چرا؟ دین به کنار، انقلابی گرى به کنار؛ وفادارى به مصالح کشور چه مى شود؟ عقل چه مى شود؟ کدام عقلى و کدام وجدانى اجازه مى دهد که انسان، قدرتى مثل قدرت آمریکا را به عنوان دوست، به عنوان مورد اعتماد، به عنوان فرشته نجات انتخاب بکند ملّت بزرگ ایران این شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد؛ نباید بگذاریم دوباره برگردد؛ نباید بگذاریم از در رفت، از پنجره برگردد؛ نباید اجازه بدهیم نفوذ پیدا کند؛ دشمنى این ها تمام نمى شود.

امام جمعه انار در پایان خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به  برگزاری با شکوه راهپیمایی یوم الله ۱۳آبان در شهرستان انار از اقشار مختلف مردم انار برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی