پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 16 May 2024

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ رأس گاو و گوسفند علیه بیماری تب مالت در شهرستان انار واکسینه شدند…

واکسیناسیون علیه تب مالت

به گزارش انارما ، سید‌احسان منصوری‌نژاد  اظهار داشت: بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از میان یک‌هزار و ۷۰۹ عامل بیماری‌زا، ۸۳۲ عامل از حیوان به انسان منتقل‌ می‌شود.

وی بیان داشت: از میان ۱۵۶ بیماری نوپدید شناخته شده، انتقال ۱۱۴ مورد آن از حیوان به انسان قابل انتقال است و با توجه به اینکه درمان موثر و قطعی برای بسیاری از این بیماری‌ها از جمله هاری، تب مالت، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو وجود ندارد بهترین راه مقابله، پیشگیری از بروز این بیماری‌ها در جمعیت‌های دامی است.

منصوری‌نژاد افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۶۰۰ رأس گاو و گوسفند علیه بیماری تب مالت و ۲۳۹ قلاده سگ گله، نگهبان و صاحب‌دار علیه بیماری هاری در شهرستان انار واکسینه شدند.

این مسئول ادامه داد: همچنین از ۸۲۱ رأس دام برای تشخیص بیماری تب مالت خونگیری به عمل آمده و بر روی ۸۸۷ رأس دام تست سل انجام گرفته است.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار همکاری بیشتر دامداران و همشهریان با اکیپ‌های عملیاتی واکسیناسیون این شبکه را خواستار شد تا از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.  

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی