شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: دام کشتار شده دارای لیبل با درج تاریخ ذبح و انقضا و مهر تاییدیه سلامت دامپزشکی است و شهروندان برای تهیه گوشت مصرفی خود دقت کافی به وجود یا عدم وجود لیبل بر روی لاشه داشته‌باشند..

عدم خرید گوشت بدون مهر

به گزارش انارما ، سیداحسان منصوری‌نژاد  اظهار داشت: کشتارگاه دام این شهرستان جزو کشتارگاه‌های نیمه‌صنعتی استان کرمان است و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۹۵۰ رأس دام سبک و سنگین در آن کشتار شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۶ رأس گوسفند و بره، ۴۶۳ رأس بز و بزغاله، ۳۶۲ رأس گاو و گوساله و ۷۹ نفر شتر است.

وی افزود: دام کشتار شده در کشتارگاه دام دارای لیبل با درج تاریخ ذبح و انقضا و مهر تأئیدیه سلامت دامپزشکی است و شهروندان برای تهیه گوشت مصرفی خود را از قصابی‌ها و فروشگاه‌های معتبر و مورد تأئید دامپزشکی اقدام به خرید و همچنین دقت کافی به وجود یا عدم وجود لیبل بر روی لاشه داشته‌باشند.

منصوری‌نژاد از شهروندان درخواست کرد: هرگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه، سطح شهر، معابر عمومی و … را به واحد نظارت این شبکه با شماره تماس‌های ۳۴۳۸۲۸۳۰ و ۳۴۳۸۶۶۹۵ اطلاع دهند تا از بروز بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو جلوگیری شود و با افراد متخلف برخورد قانونی صورت گیرد.

همچنین رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان امروز به خبرنگار فارس گفت: این واحد قصابی به دلیل رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی پلمپ شد و جگر عرضه شده توسط این قصابی بدون بسته‌بندی و غیرقابل مصرف بود.

علیرضا زینلی‌پور افزود: از آن جایی که کشتارگاه دام سیرجان به عنوان یکی از معدود کشتارگاه‌های کشور دارای کارگاه بسته‌بندی آلایش خوراکی دام است، لذا هرگونه عرضه آلایش خوراکی بدون بسته‌بندی غیربهداشتی و غیرقانونی است.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از بازرسی یک هزار و ۸۷۰ واحد صنفی از جمله رستوران، سردخانه، کشتارگاه و واحدهای صنفی که از فرآورده‌های خام دامی در تولیدات‌شان استفاده می‌کنند، طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: این واحدها توسط اکیپ‌های نظارتی بهداشت دامپزشکی شهرستان سیرجان بازرسی شدند.

وی از شهروندان تقاضا کرد از خرید فرآورده‌های خام دامی، گوشت مرغ، کپک، بلدرچین، تخم مرغ، تخم کبک و بلدرچین و تمام آلایش خوراکی دام و طیور بدون بسته‌بندی با مهر و تأیید دامپزشکی خودداری کنند و مراتب تخلف را سریعاً از طریق شماره تماس ۴۲۲۰۵۰۳۶ به اطلاع این شبکه برسانند.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی