شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 18 May 2024

امام جمعه بم اظهار داشت: شورای رهبری یعنی چه؟حرفی را به زبان می‌آورید که توقع نیست ما همچنان آرزومندیم که این شخصیت در خیمه انقلاب و پشت سر رهبری باشند…

امام جمعه بم

به نقل از ارگ نیوز، حجت‌الاسلام قاسم دانشی امام جمعه شهرستان بم خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه بم را با تاکید بر اهمیت نماز شروع کرد و با اشاره با ایام و مناسبت های پیش رو یادآور شد:

پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر حوادث نام‌گذاری شده است. و در حادثه زلزله که به دنبال ان حادثه تلخ حضرت آقا بم را دارالصابرین نام‌گذاری کرد به علت آن صبر شایسته‌ای که مردم بم در مقابل این ابتلا از خود نشان دادند.

دانشی افزود: حضرت آقا در آن مقطع سه بار در این دیار شخصاً حضور یافتند و بیان داشتند که باید از دل این ویرانه‌ها شهری زیبا و مستحکم بنا شود، به روح جان‌باختگان حادثه زلزله سلام‌وصلوات هدیه می‌کنیم و برای  عموم داغ‌دیدگان صبر و اجر جلی مسألت می‌کنیم و از حضرت آقا صمیمانه سپاس گذاریم و امیدواریم گشایشی حاصل شود و مسئولین بتوانند کم و کاستی‌هایی که از این حادثه غمبار باقی‌مانده است، جبران شود.

وی ضمن تشکر از خدمات همه مسئولین گذشته اظهار داشت: از رییس‌جمهور، استاندار و فرماندار محترم انتظار داریم که یادگار این دولت تکمیل کاستی‌هایی که از زلزله ۵ دی‌ماه  باقی‌مانده است باشد.

نماینده ولی‌فقیه بابیان تاریخ قدمت مسجد وکیل شهرستان بم اذعان داشت: مسجد وکیل شهرستان بم که قدمت آن به  زندیه می‌رسد و بازار و قیصریه زرتشتیان در کنار آن ، علیرغم گذشت دوازده سال از زلزله بم باوجوداینکه مجموعه بازار زرتشتیان در حال ساخت است اما برای بازسازی مسجد که خانه خداست حتی یک بیل خاک هم جابجا نشده است این در حالی است که مسجد هم یک مجموعه تاریخی است، خداوند آیت‌الله سید حسن قاضی را رحمت کنند ایشان در آن مسجد نماز اقامه می‌کردند.

وی ضمن اشاره به مراسم بزرگداشت جان‌باختگان حادثه زلزله ۵ دی‌ماه یادآور شد: به یاری خدا مراسم امسال نیز طبق روال هرسال عصر شنبه در جوار قبور مطهر شهدا در شهر بم و بروات با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

دانشی با اشاره به هفته وحدت تأکید کرد: هفته وحدت به این معنی نیست که شیعیان سنی شوند و سنی‌ها شیعه شوند بلکه این هفته به‌عنوان هفته تقریب مذاهب اسلامی هست هرچند که ما به‌عنوان شیعه توانایی این راداریم که در وقت خود از کتب اهل سنت با آن‌ها مناظره کنیم و حقانیت تشیع را اثبات کنیم.

امام‌جمعه شهرستان بم اقدامات وحشیانه گروه‌هایی مانند داعش را مخرب تبلیغ اسلام دانست و گفت: این اقدامات باعث شده که برای اقبال ویژه‌ای که به اسلام وجود دارد متأسفانه بازدارندگی بوجود آید.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی ضمن انتقاد از برخی اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجلس خبرگان رهبری یک جایگاه بسیار ویژه‌ای در کشور عزیزمان دارد، چرا و با چه انگیزه‌ای، این صحبت‌ها مطرح می‌شود که این جایگاه ویژه تخریب شود.

وی افزود: علامه تراشی کردن چه معنی می‌دهد، پس مراجعی که شصت هفتادسال درراه دین زحمت‌کشیده‌اند و استخوان خرد کرده‌اند، چه می‌شود؟ آن‌ها که مستحق‌ترند برای این موضوع، بیت امام برای همه ما محترم است، اما ببینید رسانه‌های بیگانه پس از اظهارات شما و خوراک فکری که شما برای آن‌ها آماده می‌کنید چه میگویند، انشا الله این نظام به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌نظام جهانی حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.

دانشی ادامه داد: شورای رهبری یعنی چه؟حرفی را به زبان می‌آورید که توقع نیست ما همچنان آرزومندیم که این شخصیت در خیمه انقلاب و پشت سر رهبری باشند. توقع نداریم از رییس مجمع تشخیص، این سخنان را مطرح کند و خوراک رسانه‌های بیگانه را درست کند، نظارت بر رهبری یعنی چه؟ شما بروید نظارت بر فرزندان خودتان داشته باشید که همگی در فتنه ۸۸ نقش داشتند.

امام‌جمعه بم خاطرنشان کرد: ۹ دی‌ماه یک روز تاریخی برای ملت پرافتخارمان است در برابر فتنه هشتادوهشت که آقا فرمودند: فتنه خط قرمز نظام است، اگر مدعی بودید تقلب شده چرا تن به قانون ندادید در خوش‌بینانه‌ترین حالت اینکه آن‌ها فریب خوردند، اما چرا وقتی متوجه شدند اظهار ندامت نکردند؟

وی اقدامات متناقض با برجام دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: قانونی برای ایجاد محدودیت برای کسانی که در پنج سال گذشته به ایران سفر کردند تصویب شد و این مصوبه به امضای رییس‌جمهور امریکا رسید، یعنی قانون شد، توقع است آقای ظریف توجه داشته باشد و بداند که این‌یک قانون است و نامه جان کری یک نامه است کدام برتری دارد؟ آیا این مخالفت با برجام هست یا نه؟ آیا هنوز به همان حرف مقام معظم رهبری نرسیدید که این‌ها بدعهد هستند؟ همچنین اموال را مصادره می‌کنید آیا این نقض برجام نیست؟

دانشی در پایان تأکید کرد: همه گروه‌های ما علیرغم اختلافات سیاسی پای نظامشان ایستاده‌اند. اگر روزی بخواهید حماقت به خرج دهید با سد آهنی ملتی که پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند مواجه خواهید شد.

انتهای خبر/

دیدگاه کاربران

نام و نام خانوادگی شنبه 26 دسامبر 2015 - 7:19 ق.ظ

قضاوت با مردم است اسفند ۹۴ همه چیز رامشخص میکند

نام و نام خانوادگی شنبه 26 دسامبر 2015 - 10:42 ق.ظ

عجب سخنرانی!!!!!ماکه تاحالاایشون نمیشناختیم

سبز شنبه 26 دسامبر 2015 - 11:31 ق.ظ

درود بر خاندان هاشمی

یاسر شنبه 26 دسامبر 2015 - 12:41 ب.ظ

خلایق هرچه لایق

نام و نام خانوادگی شنبه 26 دسامبر 2015 - 10:53 ب.ظ

نه بابا.خوب شد آگاهمون کرد.مردم بیش از ابنا بیدارن.خودتون خسته نکنید

علی یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 7:55 ق.ظ

مدیر محترم انار ما : من خیلی با امام جمعه بم رفیق نیستم بیز حمت شما بهشون بگید فرزندان هاشمی چه ربطی به خود هاشمی دارند که همش دم از فرزند فاسد می زنند مگر در دین ما امثال آن را نداشتم برای مثال فرزند حضرت نوح ، فرزندان حضرت یعقوب و … مگر انها پیامبر نبودند پس چرا فرزندان انها اینگونه بودن پس خواهشاً همه چیز را به هم ربط ندید. خداوند در جای حق نشسته و خود او جوابگوی همه می باشد و هر کسی هر کاری کرده خودش باید جواب دهد

نام و نام خانوادگی یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 1:00 ب.ظ

علی آقا حداقل مثل آیت الله خلخالی ویزدی و…اعلام برائت بکند

نام و نام خانوادگی یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 5:30 ب.ظ

علی اقا;لااقل هاشمی طرفداریشون نمیکرد ما هم از هاشمی راضی میشدیم

آخرین اخبار

تبلیغات

تاریخچه

تصویر برگزیده

حکم پرونده سرقت آب در انار صادر شد

حکم پرونده برداشت غیر مجاز از آب شرب در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان انار صادر شد. ...

یادداشت های خصوصی